Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2020 om 12:04

Hoe is het hier tegenwoordig?

Nu ik hier na pakweg 12 jaar weer eens ben: Hoe is het hier tegenwoordig? Zijn er nog veteranen van toen of zelfs van voor het jaar 2000? Of wordt het een beetje 'opa vertelt' (Nouja, ik mag dat zeggen)?


Jazeker!

Tinus, ik ben zelf van 1998 (? geloof ik) en postte toen onder mijn (Franse) voornaam en achternaam. We hebben elkaar volgens mij een keertje tijdens een meeting ontmoet en ook een keer bij de Hva. Inmiddels zijn mijn kinderen 29 en 19, mijn zoon van 19 is geboren in december 2001, in het groepje "december 2001". Daarna heb ik een paar jaar in Estland gewoond. Ik kom nog steeds langs om van alles te bespreken. Vroeger was inderdaad alles beter Fijn je weet te zien. Heb je nog steeds een hoed?
Groetjes
Cécile/Sini

Emmawee

Emmawee

18-11-2020 om 22:23

Een relatief nieuwe oudgediende

Ik kom hier sinds de zomer van 2002. Heette toen nog Majjan, later Emmawee en dat is gebleven (hoewel ik bij sommige onderwerpen andere namen kies, om herkenning te voorkomen). Ik noemde mijn kinderen Stoffer en Blik, maar dat was sinds 2007 zo ongeveer.
Ik hoorde duidelijk niet bij de oude garde, begreep lang niet alles van het spotterscafé, maar las wel mee.

Ik herinner me uit die tijd vooral hoe ongelooflijk snel de discussies gingen. Niet bij te benen. Je keek even de andere kant op en hup! Weer 10 berichten erbij. Ik was echt verslaafd aan de oranje pagina's. En ben er daarom ook op een zeker moment mee gestopt. En weer begonnen, maar op een andere manier. Veel minder frequent. Het verdwijnen van het oude forum vond ik heel erg en ik heb er soms spijt van dat ik niet een aantal draden heb opgevraagd, zoals toen kon. Ik schreef namelijk neer op OO dan dat ik dagboeken bijhield ofzo. Zonde dat het allemaal weg is.
Ik heb jou wel een keer gezien op mijn eerste meeting in Amersfoort. Later hebben we nog een meeting gehad in Amersfoort. (Die had ik mede georganiseerd, of was dat weer een andere keer?) Toen was het heel glad en reed ik mee met... eh... ik weet haar naam nog er meer. Zij woonde en werkte in Delft en heeft me helemaal thuisgebracht in Leiden. En een keer in Zaltbommel, met stadswandeling. Toen reed Asa Torell met mij mee, want toen durfde ik eindelijk auto te rijden.

Hoe het hier is? Het forum is veranderd, maar nog steeds waardevol voor mij. De verslaving is minder heftig, omdat het over het algemeen rustiger is dan toen.

Heu!

Long time no see.
Ben hier sinds 2002 of 2003, weet niet zeker. En ik herken veel van hierboven: de oranje verslavende pagina's, het spotterscafé, de acties, de kringen in tijden van groot verdriet, de dozen, de feuilletons en de soms escalerende discussies.
Sinds een aantal jaar is de sfeer veranderd maar nog steeds is het fijn om af en toe aan te wippen in mijn oude stamkroeg.
Leuk om veel oude namen weer te zien.
Ik vraag me nog wel eens af hoe het met sommigen is (Tirza G, Margje, Lidwientje - die banáán!, Massi, Mieke van Rijn, rodebeuk, MandaRijn, Liora). Sommige deelnemers herken ik nog steeds, ook na nickwissels, maar deze heb ik niet meer gespot.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

18-11-2020 om 22:54

Die hoed was toch van Sarcas?

Pfoe ik begin ‘iedereen’ steeds meer te missen, alle verhalen, gebeurtenissen, goede raad, meeleven in woorden en daden, begrip en misverstanden, de vervolgverhalen, de hilariteit.

Flavia

Flavia

18-11-2020 om 23:20

Emmawee

Dat was ik die je thuis bracht.

Ik ben zelf een keer door Pennestreek thuis gebracht.

Emmawee

Emmawee

18-11-2020 om 23:24

Flavia

Ah ja! Ik dacht laatst al een keer dat jij dat was, toen je iets werkgerelateerds zei (weet even niet meer wat). Maar je heette vroeger wel anders, toch?

Ik heb laatst nog iemand verteld over het probleem van de kaaskorst (is het voeding of verpakking).

Ik sinds

2003 denk ik. Altijd dezelfde naam gehad. Geen oudgediende,geenmeetings,slecht in nickwissels maar enorm geheugen voor gebeurtenissen.
Enzo,Kaatje,Jaron,Jons,etc dat weet ik allemaal nog en ook wanneer t ongeveer was in het jaar. Raar geheugen

Massi

Massi

19-11-2020 om 07:29

Hoi hoi!

Een lieve forummer attendeerde mij erop dat ik genoemd werd in een oudgediendendraadje. Ik zit nooit meer op OO, het is uit mijn systeem. Ik herken niemand meer. Terwijl ik toch heel wat uurtjes naar de oranje schermpjes heb gestuurd, wat een tijd was dat. Ik zal altijd met grote liefde terugdenken aan dit forum. Mijn zoon werd er geboren in een boekendraadje en ik heb er de geweldigste mensen leren kennen.
Quick update: dochter wordt morgen 14, zoon is 9. Hoe is het met jullie?

Sinds 2005

ben ik er bij. Ik schreef mee in een van de laatste "uitgerekend in"-draadjes. Oktober 2008 is de jongste geboren, een bijzonder meisje en wat werd er meegeleefd tijdens de zwangerschap en bevalling. Pas werd de kracht van dit forum weer duidelijk toen in het oproepje plaatste "wie stuurt mijn dochter een kaartje?". Het was prachtig om te zien hoe er gereageerd werd, hoeveel kaarten er kwamen, maar ook hoe er meegeleefd werd toen het even tegenzat.

Ik herinner me de spelletjes nog, de wasdraadjes, millionaires shortbread, stracotto de heer, maar ook Geerke, Kaatje, Heidi, wat maakte dat een indruk, daar stond je mee op en ging je mee naar bed.

Ik ben naar één meeting geweest, in Amersfoort, georganiseerd door Emmawee en ?

Mijn nick heb ik veranderd toen ik op het schoolplein herkend werd, ik dacht anoniemer te zijn, veranderde zoons in dochters, leeftijden wisselden nogal eens. Nu heb ik geen vaste nick meer, dat is wel eens jammer. Er zijn hier wat mensen die van nick wisselen maar zó herkenbaar schrijven dat ik ze er gelijk uitpik.

Ik ben er nog steeds...

Al is t een stuk minder dan vroeger. Maar ook hier warme herinneringen aan de bijzondere tijden van toen. In ‘huis tuin en keuken’ ipv ‘ het nieuwe huishouden’.......toen was ik nog TBM ( bestaat die term nog?)

Het is jammer dat het niet meer is wat het was, want dat was echt heel bijzonder. Maar ondanks de overkill aan reclame, de nieuwe eigenaar en een best wel veranderd publiek blijft OOL altijd een warm plekje in mijn hart houden. Een soort familie. Al heb je het gevoel dat je misschien wat uit elkaar groeit, er blijft hoe dan ook een soort van band...

Ingrid

Paasei

Paasei

19-11-2020 om 09:34

Hier ook een ouwe

Ook ik ben van lang gelee. Geen idee meer hoe lang precies, maar mijn jongste is van 1999 dus het zal ergens rond die tijd zijn. Ook verschillende nicks gehad, nooit naar live meetingen geweest. Wel mee gemaakt dat ze georganiseerd werden, maar wat huiverig om mensen persoonlijk te ontmoeten. Bleef liever anoniem.

Veel van de genoemde namen ken ik. Mensen die ik dankbaar ben. Die mij geholpen hebben met hun advies en troost om door een moeilijke echtscheiding met een psychopatische ex heen te komen. Sindsdien doe ik ook mijn best om anderen te helpen cq advies te geven. Mijn levenservaring is best gegroeid (ik ben inmiddels een wijze middelbare vrouw..) en het gaat hier vaker over relaties en tieners dan borstvoeding. Denk dat de nieuwe generatie moeders andere media gebruikt.

Oranje pagina's

Ik ben ook nog uit de oranje pagina's tijd! Dit forum was mijn eerste ervaring met forums. Dat forums heel leerzaam kunnen zijn (ja, zo kan je er ook over denken), maar dat het ook heel lastig is om goed te formuleren als je zelf een vraag hebt.
Dit forum had/heeft voor mij de rol van de mee-opvoedende buurvrouw/buurman, waar je (net als in het echt) het jouwe van kan denken.
Toen mijn zoon opeens heel ziek was, vond ik het prettig om dat hier van mij af te schrijven en ondersteuning en herkenning te vinden.
Voor wie zich het nu afvraagt, met mijn zoon gaat het prima! Oei, ik durf deze zin nauwelijks op te schrijven, want hij heeft net weer bloed laten prikken voor overleg met de oncoloog.

Flavia

Flavia

19-11-2020 om 09:41

Massi

Massi, jouw recept voor paprika soep maak ik nog regelmatig.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-11-2020 om 10:52

Heee hallo Tinus! 😀

Wat leuk om van je te horen en dat je daarmee gelijk namen van oudgedienden uit de catacomben hebt getrokken 😀.

Ik weet niet precies wanneer ik mijn eerste bijdragen gepost heb. Jongste zat nog op de basisschool, dus hoe dan ook niet later dan 2005. En voor wie gaat spitten, ik ken mijn pappenheimers 😉. niet in 2006 dus. Ik ben bij een aantal meetings geweest. Almere, ik meen Amersfoort ( buiten op het terras), een restaurant met personeel met een beperking en Utrecht. Ik vond het buitenterras de meest geslaagde.

In de begintijd zaten we in een echt vervelende (understatement) periode op financieel gebied. De meeting in Almere hebben we dankzij een paar lieve OO'ers bij kunnen wonen. Gelukkig ligt dat alweer jaren achter ons. Ook op het gebied van gezondheid en werk is er het nodige bloeddrukverhogende (figuurlijk) gepasseerd, maar inmiddels een hele dikke 2 jaar is daar (werk) een eind aan gekomen en met de rest moeten we "gewoon" leven. Dus kabbelt het leven nu relatief kalmpjes voort. Rimpelloos zal het vast nooit worden, maar waar is dat wél?

Dymphne

Dymphne

19-11-2020 om 11:02

Relatief kort.

Ik ben hier relatief kort in vergelijking met de meesten. Ik denk vanaf 2010/2011 ongeveer. Schrijf niet zo veel, onder verschillende nicks, lees wel veel. Herken ook maar sommige namen.

OT, heeft iemand recepten van de genoemde gerechten, oa de knoflookkip, de paprikasoep, de saucijzenbroodjes enz ? Ze lijken mij heerlijk.

Flavia

Flavia

19-11-2020 om 11:23

Dymphne

Ik heb een speciaal recepten draadje geopend, daar staat de Paprika soep van Massi

Zelf ben ik nog op zoek naar het recept van de Cobikekskes, die schijnen ook erg lekker te zijn.

Dymphne

Dymphne

19-11-2020 om 12:03

Super

bedankt.

Ook van lang geleden

Ik ben er denk ik ook sinds 2000 of zo. Meer als meelezer dan als actief deelnemer. Hoewel ik nooit op meetings ben geweest, heb ik me wel altijd betrokken gevoeld bij het wel en wee van "mijn" forumgenoten. De verhalen over Enzo en Vincent, en over de man (Bas?) van Kaatje Heksenvet. Mensen die ik nooit in het echt heb ontmoet, maar die ik desondanks duidelijk op mijn netvlies heb.

En natuurlijk pittige discussies over borstvoeding en TBM. En gezellige draadjes zoals de feuilletons en de zwangerschapsdraadjes.
Het forum was een stuk levendiger toen en als je niet uitkeek kon je er met gemak een halve dag kwijt zijn aan het bijlezen. Ook voor mij was het de eerste kennismaking met het begrip "forum".

Nu met wat meer afstand lees ik toch nog graag regelmatig mee. Het voelt wel vertrouwd zo.

Leuk je hier dus weer te zien tinus (jij hebt ook lang onder je eigen of althans een andere naam geschreven toch?)

N@nny.......

Klopt t dat ik ‘wandelende takken’ denk als ik jouw naam lees?.....😀😀😀

Misdreavus

Misdreavus

19-11-2020 om 14:06

herkenbaar N@nny

"Mensen die ik nooit in het echt heb ontmoet, maar die ik desondanks duidelijk op mijn netvlies heb."

Een jaartje geleden zat een vriendin van me naast me te scrollen op haar telefoon. Ik wierp toevallig een blik op haar scherm toen er een foto van een man voorbij kwam.
Hé, die ken ik!
Dat was dus een foto van Bas.
Blijkt mijn vriendin op een ander forum o.i.d. te zitten met Kaatje.
Dat ik hem in het voorbij scrollen meteen herkende, terwijl ik hem nooit heb ontmoet, laat wel zien hoe veel indruk mensen van het forum destijds op me gemaakt hebben.

Moemie

Moemie

19-11-2020 om 18:24

Hallo weer tinusP

Ik ben hier sinds 2000. Kids een jaar eerder geboren en veel over geschreven destijds onder mijn eigen naam. Nu alleen nog onder Nicks....

Ga je nog een keer terug reageren eigenlijk?
Ik ben hier sinds 2001, eerst ook onder mijn eigen naam.
Ik vind het wat onpersoonlijker geworden, wat harder ook, en ik mis de 'gewoon voor de leuk' draadjes.
Komop Tinus, doe er eens wat aan 😀

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-11-2020 om 18:47

Hoi

Dat draadje had ik dus compleet gemist.

Zou je een beetje willen vertellen hoe het nu met je meisje is? Ik heb haar natuurlijk nooit in het echt ontmoet, maar ze heeft wel een warm plekje in mijn hart.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2020 om 18:47

2005

Ik zit hier sinds 2005, dus ben nog redelijk nieuw. Eerst een tijdje onder m’n eigen naam, maar sinds 2007 onder deze nick. Bij de laatste meeting had ik eindelijk de moed om me aan te melden, dat was erg leuk.
Ook veel bijzondere herinneringen. Dat ik Geerke en haar gezin heb ingeschreven in het plaatselijke Ronald McDonaldhuis, waar ik precies die avond als vrijwilliger dienst had, is er daar zeker eentje van.

Knurf

Knurf

19-11-2020 om 18:49

Tijgeroog

'Dat ik Geerke en haar gezin heb ingeschreven in het plaatselijke Ronald McDonaldhuis, waar ik precies die avond als vrijwilliger dienst had, is er daar zeker eentje van.'

Wat bijzonder. Ik krijg er kippenvel van.

Sikkel

Sikkel

19-11-2020 om 19:35

Divers

Ik zit hier rond 2005 denk ik, een paar redelijk vaste nicks gehad en daarna overgegaan op diverse nicks en soms komt er eentje terug bij gebrek aan creativiteit.

Ik herinner me warmte en saamhorigheid maar ook afschuwelijke discussies over toen altijd terugkerende onderwerpen waarbij een aantal mensen zich als kannibalen op anderen wierpen.
Er werd toen meer op de voorgrond ingegrepen dan nu.

Tegenwoordig lees ik meer mee dan dat ik reageer; niet meer elke dag ook maar zo'n twee keer per week wat vluchtiger en niet meer alles.

Ooit op een meeting geweest georganiseerd door Tonny en Cobi en ben toen met Pelle en Genista en Guinevere meegereden. Een leuke avond gehad en veel forummers ontmoet: Kaatje, Karen, Knurf, Rodebeuk, Kaaskopje, Flavia, Sancy, Tinus, Fladderbeestje, Pelle, Genista, Guinevere, Tonny, Coby, Mickey, Polly en nog wat meer wiens nick ik niet meer herinner. Zelf was ik toen Cameron; na de meeting de nick veranderd. Leuk om gezichten te zien en later te combineren met de draadjes. Gaf soms herkenning in de zin dat je snapt waarom iemand zo reageert en soms verrassing of verwarring. Heel interessant om op te merken in elk geval! Nooit geen spijt gehad van die meeting.

Nu ben ik inmiddels oma van een elf maanden oud wondertje. Ik ben weer helemaal bij met luiers, hapjes, vaccinatieschema's, allergieën en bevallingen ( ik was erbij ), slaaptraining enz.

Pirata

Pirata

19-11-2020 om 19:39

Ja Sikkel

We zijn die keer wel 3 keer *niet* de parkeergarage ingereden wegens het navigatiesysteem van Genista. Uiteindelijk toch gelukt 😉
Oeps daar vloog mijn nick...

Wilgenkatje/Tonny

Wilgenkatje/Tonny

19-11-2020 om 20:08

nostalgie en gekleurde herinneringen

Eens met Sikkel (wie is dat nou dan??): Het was 'vroeger' lang niet altijd gezellig. Er waren soms heftige vetes gaande en ook toen waren er mensen die afhaakten omdat ze helemaal klaar waren met de gang van zaken of de manier waarop ze werden benaderd.
Maar net als in het echte leven onthoud je vooral de zaken die je (positief) raakten, ook al hingen ze nogal eens samen met intens verdrietige omstandigheden.

Pirata

Pirata

19-11-2020 om 20:20

Ik ben ook eens afgehaakt, ging er te heftig aan toe in "ouders en school" geloof ik.
Waar is Karmijn eigenlijk? En Sikkel was jij nou diegene met een dochter die toen naar TTO ging?

We gingen ook eens als meeting tea-en bij de Koopvaardij. Ik kwam laatst opeens een oude zak met thee uit die zaak tegen.

Sikkel

Sikkel

19-11-2020 om 20:37

Klopt

En met de navigatie in haar hand het restaurant gevonden! Leuk dat je hier nog bent! Ik had geen TTO-dochter. Wel 2 dochters.

Tonny wij hebben nog eens kort een mailwisseling gehad; ik weet niet meer hoe of wat, is heel wat jaren terug.

Ik herinner me ook nog ( ben haar nick kwijt) de vrouw wiens man meedeed met wat was het...X-factor ofzo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.