Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tinus_p

Tinus_p

18-11-2020 om 12:04

Hoe is het hier tegenwoordig?

Nu ik hier na pakweg 12 jaar weer eens ben: Hoe is het hier tegenwoordig? Zijn er nog veteranen van toen of zelfs van voor het jaar 2000? Of wordt het een beetje 'opa vertelt' (Nouja, ik mag dat zeggen)?


Ginny

Het was een lange draadje hoor en onder mijn oude nick.

https://www.ouders.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wie-stuurt-mijn-dochter-een-kaartje

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-11-2020 om 21:06

Oh Pirata

Je bent er inderdaad nog!
Ik heb goeie herinneringen aan je oude nick, omdat je zaken zo rustig en duidelijk kon uitleggen.

Ikzelf kwam hier voor het eerst in 2002 of 2003, toen alleen als meelezer. Dat was nog in de tijd dat wachtwoorden niet automatisch opgeslagen werden, dus na een tijdje was ik die kwijt en was de lol er een beetje af.

In 2007 heb ik het Forum opnieuw gevonden. Dat was in een wat mindere periode in mijn leven en toen heb ik er veel aan gehad. En daarna ben ik een beetje blijven hangen.

Ik lees tegenwoordig vooral mee. Zelf reageren hoeft wat mij betreft meestal niet meer zo.

ik hoorde de trom...

Hallo,
Ja, ik ben met een meute anderen min of meer vertrokken na de veranderingen.
Inmiddels totaal veranderde situatie thuis, werk ft, andere social media, maar man man wat plakte ik aan dat oranje scherm, en wat heb ik er veel geleerd over communiceren via schermen... en over honderd andere onderwerpen.
Ik ben hier binnengekomen rond 1999 toen wij met onze eerste miskramen liepen. Zoons zijn 15 en 19, school gaat (nog steeds) niet vanzelf, wonen nog in hetzelfde huis. Veel mooie herinneringen juist ook aan de ontmoetingen in persoon bij de meetings, maar ook aan wisselingen met mensen die altijd anoniem bleven (Temet), ach ik moet geen namen gaan noemen want dan houd ik niet meer op.
Heel af en toe gluur ik nog wel even, maar afgelopen jaar bv helemaal niet meer. Dan vliegt de tijd.
Warme gevoelens iig bij de gemeenschap die ik hier ervaren heb.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

19-11-2020 om 21:11

Ja 

Had hem al gevonden. Wat een bikkels zijn jullie!

vlinder72

vlinder72

19-11-2020 om 22:38

Sinds 2005

Tinus ken ik nog wel uit oude draadjes. Ik ben nooit naar een bijeenkomst geweest. Zoiets durf ik echt niet. Ik heb wel veel jullie boekentips gehad.

Doenja

Doenja

19-11-2020 om 23:00

Amersfoortse meeting met Emmawee

Er staat me iets van bij dat de Amersfoortse meeting met Emmawee met haar baby was? Klopt dat?

Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2020 om 23:51

Knurf

"Wat bijzonder. Ik krijg er kippenvel van."

Ja, dat was het. Mijn zoon was iets jonger dan Enzo, dus het kwam bij mij toen ook enorm binnen. Hormonen in m’n lijf hielpen daar natuurlijk ook goed bij.

Kijk toch eens

Hoi Rodebeuk, leuk dat jij er ook weer eens bent! En Massi! Zoals ik in het podcastdraadje al schreef ben ik nu met een podcast over de geschiedenis van Rome bezig, en daar kwam de originele Massi Nissa langs

Ik blijf nog altijd hardnekkig anoniem. Ik ben ooit in mijn werk iets tegengekomen waar ik op het forum berichten over gelezen had (die niet bleken te kloppen), toen was ik blij dat ik me nooit bekend had gemaakt. Al heb ik zo te lezen wel wat aan die meetings gemist.

Groeten,

Temet

Emmawee

Emmawee

20-11-2020 om 08:31

Doenja

Nee ik niet, maar was het niet Massi Nas? Zo heette zij toch? Ik zie haar nog opeens voor het raam staan zwaaien met een heel blij hoofd.

Emmawee

Emmawee

20-11-2020 om 08:34

Massi Nissa!

Hahaha ik kan de autocorrectie de schuld geven, maar het feit is dat ik het mij niet goed herinnerde.

Doenja

Doenja

20-11-2020 om 08:35

Andere nick Emmawee

Ik had echt in mijn hoofd zitten dat jij dat was. Ik kwam daar onder mijn oude, allereerste nick. Dus mij herkennen zit er ook niet in! Nou ja dan laten we t lekker mysterieus

Genista

Genista

20-11-2020 om 09:40

Een reünie!

Tinus, hoewel we elkaar al jaren niet gesproken hebben, heb je een heel goed vastgetimmerd zeteltje in mijn herinneringen en in mijn hart. En wel meer mensen hier. Die meetings, wat waren ze leuk! En wat ongelooflijk leuk om te lezen dat zoveel meer mensen zich de feuilletons en alles daar omheen herinneren. We hebben zelfs een keer een kinderfeuilleton gehad. Het staat met een sterretje in mijn herinnering, zo verrassend en origineel als dat uitgepakt heeft!

Ik hoor ook bij het leger dat een heel stuk minder actief en uiteindelijk inactief geworden is na het verdwijnen van de oranje pagina’s. Vooral het heel erg googlebaar worden, daar werd ik niet gelukkig van. Met sommige forummers van toen heb ik nog veel contact. Maar stiekem zou ik nog graag eens één zo’n meeting doen. En jullie allemaal weer eens terugzien en spreken.

Doenja

Het was Massi Nissa!

Emmawee

Emmawee

20-11-2020 om 10:16

Doenja

Volgens mij weet ik wel wie jij bent.
Massi Nissa en ik hebben allebei een aardige bos haar, misschien is dat het geweest?

margaretha

margaretha

20-11-2020 om 10:53

hoe zie / weet je

hoelang je al op OOL komt ? Ik doe al een flink tijdje mee, onder verschillende nicks. Ik herken dan ook de meeste namen die voorbij komen. Ben zelf het meest actie geweest in de draadjes met grotere gezinnen.

bertje1

bertje1

20-11-2020 om 13:18

jazeker

`hiero veteraan! jaren en jaren al hier.
op en af.
welkom terug.
verbaas me al heel lang dat deze site al zo lang bestaat.
is wel leuk dat de onderwerpen die je zelf interessant vindt (met name forum) verandert.

Triva

Triva

20-11-2020 om 13:33

Bertje

Altijd al willen vragen: Hoe komt het dat jij niet gewoon altijd hele zinnen schrijft met onderwerp, werkwoord etc en geen hoofdletters gebruikt etc? Wat zit daarachter?

Ik loop hier ook al lang rond

Bijna altijd met deze nick maar geloof niet dat ik echt een opvallende forum-deelnemer ben.
Overigens bestaat er nog steeds een klein groepje Spotters. Niet hier maar we zien elkaar onder normale (niet-Corona) omstandigheden zeker 1 keer per jaar.
Een waardevol groepje en lieve vriendinnen uit het hele land.

Genista

Genista

20-11-2020 om 14:02

Pind@

Ik heb weliswaar de spotters niet echt gevolgd, maar jij komt me zeker wel bekend voor!

Gerdina

Gerdina

20-11-2020 om 14:36

2006?

Ik kom hier sinds 2006 denk ik. Begonnen in het draadje: langer dan een jaar bezig om een kindje te krijgen. Waar we intensief met elkaar meeleefden. Ik ben ook heel fanatiek geweest bij OO-quiz. Ook meegeschreven aan het feuilleton. Op één meeting geweest in Zaltbommel waar ik kennisgemaakt heb met geocachen. Meegereden met IngridT toen en Puck/Pluk. Ook tijden meegedaan in de chat, met elkaar heel veel gelachen, maar ook serieuze dingen besproken.
Nu schrijf ik onder een andere Nick, maar niet zo veel meer. Ik lees vooral.
Erg leuk om Massi en Genista hier weer eens te zien!

Mijntje

Mijntje

20-11-2020 om 15:59

Rafelkap

Eerder onder Rafelkap, nu onder Mijntje, vanaf 2004 zo ongeveer.
Rodebeuk kom ik heel af en toe tegen op de markt. Jippox, Rodebeuk en nog iemand (weet haar nick niet) volg ik op Fb.
Inmiddels al jaren (dik) bevriend met Egel.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-11-2020 om 19:29

Margaretha

"hoe zie / weet je hoelang je al op OOL komt ?"

Ik was zwanger van de oudste.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-11-2020 om 21:20

Denk zo

dat ik hier vanaf 2003 ben. Eerst alleen als meelezer en een tijd later ging ik meeschrijven. Heb veel verschillende nicks gehad, waarbij Aagje Helderder pas na een aantal jaar kwam. Maar ondertussen schrijf ik ook met meerdere nicks (niet in hetzelfde draadje natuurlijk).

Ik dacht dat ik niet kon wennen aan het nieuwe forum. Maar dat bleek mee te vallen. Ik vind het ondertussen echt minder leuk worden. Ik herken dat er eerder ook pittige discussies waren waar ook wel werd ingegrepen. Maar in mijn beleving worden mensen nu sneller afgeserveerd en weggezet dan eerder. Zeker als het over bepaalde onderwerpen gaat. Ik heb ook de indruk dat er meer botheid is. Maar misschien vergis ik me.

Annet P

Annet P

20-11-2020 om 22:41

Fijne tijden maar nog steeds redelijk actief

Ik zit hier sinds 2000. Toen onder de naam Annet P. Daarna diverse namen gehad.
En dat weet ik omdat we toen verhuisden naar P. Vandaar de naam.
Nooit bij een meeting geweest. Ik ben gesteld op mijn privacy.

Wel veel goede herinneringen aan discussies. Veel geleerd ook.

margaretha

margaretha

20-11-2020 om 23:50

re tijgeroog

ik schrijf al een tijd mee, maar ik kan me niet een speciaal iets bedenken om er een tijdstip aan te verbinden. Ook omdat ik een tijdje ook op 2 andere fora meeschreef. Ik weet gewoon niet meer of het meeleven met het overlijden van mijn vader en anderhalf jaar later het verhuizen naar een ander land vooral hier was of op een ander forum.

Knurf

Knurf

21-11-2020 om 08:09

margaretha

Hier net als bij Tijgeroog, ik ben begonnen in een zwangerschapsdraadje.

cobi

cobi

21-11-2020 om 13:51

Heu Opa Stropop

Hoezo opa vertelt? Was jij altijd al niet een oude ziel in een jong lichaam? Ik was wat laat destijds in Almere en ik zie nog zo IngridT joelend de trap afdenderen: "cobi, Tinus is er en hij is hartstikke jong"

Ik hang hier al vanaf eind 97 rond, tegenwoordig niet meer zo frequent en onder een andere nick. De sjeu is er eigenlijk wel een beetje vanaf. Van hub is OOL een verdienmodel geworden. De veilige muren zijn neergehaald, iedereen dekt zo in dat op een enkeling meer herkenbaar is, en het is allemaal wat fletser geworden. Ik
mis de pittige discussies en de humor. Tussen de beoogde doelgroep en de vaste forummers gaapt haast een generatiekloof. Mijn kroost is inmiddels volwassen en hebben zich na een woelige puberteit tot sociale en min of meer stabiele volwassen ontpopt.

bertje1

bertje1

21-11-2020 om 16:59

trivia

Hahaha wat een leuke vraag.
sorry dat het zo opvalt.
Ik weet het niet.
Ik denk dat ik in mijn hoofd wel de hele zinnen heb maar te lui ben om het op te schrijven.
(en dan kan ik geweldig snel typen dus dat mag geen smoes zijn)
hihi.
ik zal proberen wat netter te schrijven

Ha Genista

Ik denk altijd dat ik niet zo opval. Beetje type grijze muis zeg maar .

Grappig dat toch nog iemand me herkent.

Ik kom hier al heel lang. Lees elke dag nog even bij. Maar de gezelligheid is er niet meer.

Nooit naar een meeting geweest. Wel een keer in het echt herkend. In een ziekenhuis notabene

Bape10

Bape10

23-11-2020 om 09:55

nog een oudgediende

Ook vanaf 2001/2002 of zo. Ik lees iedere dag even bij, reageer weinig. Wel leuk om al die oude nicks weer even te lezen. Ik herken bijna nooit iemand na een nickwissel, alleen Pelle, Tonny en Rafelkap had ik door. Als ik reageer dan altijd onder wisselende nicks.
Bij de laatste meeting heb ik heel erg getwijfeld, maar ben toch niet gegaan. De drempel was toch een beetje te hoog.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.