Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoe vind je een betrouwbare oppas?


Nick90

Nick90

04-12-2023 om 17:43 Topicstarter

Engeltje schreef op 04-12-2023 om 17:29:

[..]

Dat snapt iedereen wel, maar Oudejaarsavond is nou net niet handig. Ik vind het heel sneu voor haar, maar ik denk echt dat ze andere avond moet zoeken om te stappen.

Ja ik vind dat ook sneu, ze loopt al weken te treuren dat iedereen leuke dingen gaat doen en zij niet.

En vrienden met partners en eventueel kinderen bij jullie uitnodigen? Hebben jullie het allemaal naar de zin en toch een leuke avond.

Nick90 schreef op 04-12-2023 om 17:43:

[..]

Ja ik vind dat ook sneu, ze loopt al weken te treuren dat iedereen leuke dingen gaat doen en zij niet.

maar die vrienden hebben waarschijnlijk geen heel jonge kinderen. Jullie zitten gewoon in een andere levensfase. Straks zijn jullie uit de kleine kinderen en zitten zij er midden in. Kan er nog niet als vanouds gefeest worden. 

Een oppas op oudjaarsavond is gewoon onbegonnen werk.

Maar dan blijf jij toch gewoon thuis bij de baby? Kan zij ook een keer met haar vriendinnen lol maken. 

Nick90 schreef op 04-12-2023 om 17:20:

[..]

Heb voorgesteld dat ze dan met vriendinnen gaat maar die nemen allemaal hun vriend/vriendin mee.

En als zij dat dan niet kan, want blijft thuis bij baby, dan is het met desbetreffende vrienden meteen niet leuk ofzo? Ik vind het maar een non-issue eerlijk gezegd, het gaat om een gezellige avond willen hebben en toevallig heet het Oud & Nieuw…..nog zoveel andere gezellige uitgaansavonden te plannen……

Nodig, zoals anderen al aangeven, een paar leuke vrienden uit en bouw gezellig samen een feestje.

Zal wel aan mij liggen, heb sowieso niet veel met die zgn (opgelegde) ‘gezellige’ feestdagen als Kerst en O&N, behalve mss op puberleeftijd, want dan moet en zál er gefeest worden 😄

Als jullie vaker zoiets willen doen, zou ik een zoektocht starten naar een betrouwbaar oppasmeisje. Ik deed dit als tiener ook jarenlang voor een gezin. Begon toen ik 14 was tot een jaar of 19. Zij hadden een briefje opgehangen in de supermarkt en daar had ik op gereageerd. Kan ook andersom. Ik denk dat je met een meisje weinig risico loopt op 'rare' dingen. Wel onverantwoorde keuzes. Maar ik denk dat wanneer je iemand ontmoet en samen ziet met jouw kinderen, je wel een goed beeld krijgt.

Voor nu lijkt het me te kort dag. Je vrouw moet gewoon lekker alleen gaan. Kun jij thuis blijven. Of anders accepteren dat het is zoals het is.

Nick90 schreef op 04-12-2023 om 17:20:

[..]

Ja dat probleem ondervinden we nu ook, vrijwel iedereen wil die avond iets gaan doen en dat iets is dan niet op een baby passen. Voor de oudste is het makkelijker iemand te vinden, zeker nu hij ook weer meer kan. En ik snap m’n vrouw wel dat ze er ook een keer uit wil. Heb voorgesteld dat ze dan met vriendinnen gaat maar die nemen allemaal hun vriend/vriendin mee.

Snap de laatste zin niet zo goed, vindt zij dit lastig of jij? 
Daarnaast zou ik wel een oproep durven plaatsen op een lokale facebookgroep om een oppas te vinden. Zelf vele jaren gewerkt op Oudjaarsavond of Kerst, net omdat deze dagen extra betaalden (dat moet je er natuurlijk wel voor over hebben). 

Nick90

Nick90

04-12-2023 om 20:07 Topicstarter

Moirmel schreef op 04-12-2023 om 19:27:

[..]

Snap de laatste zin niet zo goed, vindt zij dit lastig of jij?
Daarnaast zou ik wel een oproep durven plaatsen op een lokale facebookgroep om een oppas te vinden. Zelf vele jaren gewerkt op Oudjaarsavond of Kerst, net omdat deze dagen extra betaalden (dat moet je er natuurlijk wel voor over hebben).

Zij wil niet alleen. Ik hoef niet zo nodig de deur uit of bezoek. En een oppas via Facebook gaat m echt niet worden. 

Nick90

Nick90

04-12-2023 om 20:08 Topicstarter

Tijgeroog schreef op 04-12-2023 om 18:04:

Maar dan blijf jij toch gewoon thuis bij de baby? Kan zij ook een keer met haar vriendinnen lol maken.

Ja dat heb ik allang voorgesteld maar ze wil niet alleen gaan omdat haar vriendinnen allemaal met vriend/vriendin komen. Maar het is me inmiddels onmogelijk gebleken om een oppas voor oudejaarsavond te vinden. 

Nick90 schreef op 04-12-2023 om 20:08:

[..]

Ja dat heb ik allang voorgesteld maar ze wil niet alleen gaan omdat haar vriendinnen allemaal met vriend/vriendin komen. Maar het is me inmiddels onmogelijk gebleken om een oppas voor oudejaarsavond te vinden.

Het is kiezen of delen, lijkt me.

Soms is het ook gewoon even kiezen of delen. Jullie hebben een baby en een zoon in de lappenmand. Er kan niemand komen oppassen om begrijpelijke redenen. Dan kan ze zonder jou gaan of mensen bij jullie thuis uitnodigen. 
Ik vind het eerlijk gezegd overdreven om wekenlang te treuren om een avondje uit missen. Ja, jullie hebben best een zware periode achter de rug. Maar er komen nog genoeg gelegenheden voor feestjes. 

Daarbij heeft jullie zoon er weinig aan als zijn moeder vooral zichzelf heel zielig vindt hierdoor. Klinkt hard, maar het is wel zo. 

MamaE, great minds think alike

Nick90 schreef op 04-12-2023 om 20:07:

[..]

Zij wil niet alleen. Ik hoef niet zo nodig de deur uit of bezoek. En een oppas via Facebook gaat m echt niet worden.

Sorry kerel maar in dit geval zou ik zeggen: maak van haar probleem niet het jouwe. Zij wil uit, zij wil alleen uit als jij meegaat, zij zorgt maar voor een oppas; wat zit jij daar nu een topic over te maken als het voor jou geen probleem is om thuis te blijven? 
Laat je vrouw dit lekker zelf uitzoeken. 

Je baby is nog heel jong toch? Kan die niet mee met een reiswieg? Oppas op oudejaarsavond zal idd niet lukken, maar baby's slapen wel op een kamertje achteraf. Hangt wel af van het kind, mij zwager speelde in het Paard (muziekcafe) en ze sliep gewoon in de kinderwagen... Van tevoren gevraagd: met grap antwoordden ze: onder de 18 is een probleem, onder de 18 maanden niet .. met de jongste was dat kansloos geweest.  

mijn kinderen sliepen op oudjaaravond altijd bij opa en oma.  Die vonden dat fantastisch. Nou win/win

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.