Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 21:19

Heb nog best wel wat baby kleding, maar raak het aan de straatstenen niet kwijt. 
Heb een groot deel bij het kraambureau gebracht. Zij geven dat dan weer aan een organisatie die bijvoorbeeld tienermoeders of vrouwen die het echt nodig hebben helpt. 

Maar ik wilde niet alles zomaar weggeven, maar raak het gewoon niet kwijt. 

Wij hebben niet alles nieuw gekocht. Zeker dingen als fietsen die relatief duur zijn en bij jonge kinderen niet zo lang mee gaan kopen we die liever tweedehands. Ook omdat we ze niet door kunnen geven binnen het gezin en ook niet binnen de familie (nichtje is ruim een jaar jonger dan dochter maar wel langer). 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 21:33

MamaE schreef op 05-08-2022 om 21:31:

Wij hebben niet alles nieuw gekocht. Zeker dingen als fietsen die relatief duur zijn en bij jonge kinderen niet zo lang mee gaan kopen we die liever tweedehands. Ook omdat we ze niet door kunnen geven binnen het gezin en ook niet binnen de familie (nichtje is ruim een jaar jonger dan dochter maar wel langer).

Ja heb hier ook doorschuiven fietsen en kleding. De dames schelen maar 13 maanden en een paar cm. En m'n nichtje is wel al 7 maar erg klein, dus daar krijg ik veel van.

De eerste fiets hebben we nieuw gekocht voor oudste, daar hebben ze alle vier op leren fietsen, daarna allemaal marktplaats koopjes en een enkele krijger. Voor ze naar de brugklas gingen kregen ze een nieuwe fiets van opa en oma. 
Marktplaats was goed voor veel 'nieuwe' kleren, speelgoed, bedden, kasten en meer. Kleren willen de oudsten niet meer tweedehands, maar jongste twee kijken daar zelf voor op Vinted of Marktplaats. Ze krijgen soms een budget voor kleding en hebben goed door waar ze het meeste en mooiste krijgen voor hun geld. Oudste twee zijn 18 plus en mogen hun kleren zelf betalen, ze blijken nu niet zoveel meer nodig te hebben als een paar jaar terug.

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 21:15:

[..]

Denk dat het hier ook alle kanten nog op kan hoor.

Maar borstvoeding is best on topic toch? Hoe langer je borstvoeding geeft, hoe langer je bespaart op drinken voor je kind. 😁

Bijtje82

Bijtje82

06-08-2022 om 07:59

Schemerlampje schreef op 06-08-2022 om 07:18:

[..]

Maar borstvoeding is best on topic toch? Hoe langer je borstvoeding geeft, hoe langer je bespaart op drinken voor je kind. 😁

Dat vond ik persoonlijk wel het leukste van de baby tijd. Kon echt genieten van die momenten samen. 

ik heb juist allemaal jongere kids in de omgeving. Voorheen kregen ik weleens wat van mijn achgeneefje die is 1,5 jaar ouder als zoonlief, maar nagenoeg alles was verwassen en zij hadden een hele andere smaak (schreeuwerige kleuren en grote plaatjes van figuren waar mijn zoon niets mee had). 

Mijn kleding ging voorheen naar mijn zus die heeft een zoontje van 3 jaar jonger als de mijne maar in corona tijd is dat veranderd naar de overbuurjongen. Ik heb wel het idee dat zij er blijer met zijn als mijn zus voorheen, mijn neefje zag ik nooit iets dragen van mijn zoon mijn overbuurjongen juist heel veel. 

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 21:19:

Heb nog best wel wat baby kleding, maar raak het aan de straatstenen niet kwijt.
Heb een groot deel bij het kraambureau gebracht. Zij geven dat dan weer aan een organisatie die bijvoorbeeld tienermoeders of vrouwen die het echt nodig hebben helpt.

Maar ik wilde niet alles zomaar weggeven, maar raak het gewoon niet kwijt.

Klopt. Het lijkt wel of mensen met minder geld alleen merkkleding willen.  Ik heb een tijd winterjassen op MP gehad voor 5, toen 4, toen 3 euro. Niemand. En dan lees je steeds dat het zo'n hap uit iemands budget is, winterjassen en schoenen, maar als ze bijna niks kosten willen ze ze niet eens,want maar van de Mango.

Een zak compleet verwassen merkbabykleding daarentegen, al bij de 3e of 4e eigenaar, gingen ze op bieden.

Valeria schreef op 06-08-2022 om 12:45:

[..]

Klopt. Het lijkt wel of mensen met minder geld alleen merkkleding willen. Ik heb een tijd winterjassen op MP gehad voor 5, toen 4, toen 3 euro. Niemand. En dan lees je steeds dat het zo'n hap uit iemands budget is, winterjassen en schoenen, maar als ze bijna niks kosten willen ze ze niet eens,want maar van de Mango.

Een zak compleet verwassen merkbabykleding daarentegen, al bij de 3e of 4e eigenaar, gingen ze op bieden.

Ik verkoop wel eens kleding op Vinted maar blijkbaar vinden ze het soms nog te duur want ze merken het aan als favoriet maar daar blijft het bij. En het is zeker niet zo dat ik de hoofdprijs vraag. 

wat geef ik uit aan mijn kinderen? Nou soms gewoon even niks...
Vandaag mezelf verwend en lekker iets voor mezelf gekocht, een mooie fles parfum. Helemaal blij mee. Koop toch al bijna nooit iets voor mezelf dus een keertje moet kunnen.

Kleding verkopen is hier een drama, kost voiral tijd dan dat het nog iets opleverd dus ik geef het al een tijdje door aan een nichtje, die zijn er heel blij mee. Verder zijn er hier veel weggeefhoeken actief op sociale media. Best goed, scheelt ook weer verspilling als een ander het kan hergebruiken. Ik krijg zelf geregeld op die manier boeken, als leesjunk altijd leuk.

Gingergirl schreef op 06-08-2022 om 13:41:

wat geef ik uit aan mijn kinderen? Nou soms gewoon even niks...
Vandaag mezelf verwend en lekker iets voor mezelf gekocht, een mooie fles parfum. Helemaal blij mee. Koop toch al bijna nooit iets voor mezelf dus een keertje moet kunnen.

Kleding verkopen is hier een drama, kost voiral tijd dan dat het nog iets opleverd dus ik geef het al een tijdje door aan een nichtje, die zijn er heel blij mee. Verder zijn er hier veel weggeefhoeken actief op sociale media. Best goed, scheelt ook weer verspilling als een ander het kan hergebruiken. Ik krijg zelf geregeld op die manier boeken, als leesjunk altijd leuk.

Bij mij gaat het om kleding van mezelf of mijn man en het bedrag dat het oplevert (soms hele tijden niks) is voor onze zoon. Maar als het niet meer lukt met het verkopen, geef ik het op den duur wel allemaal weg. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.