Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen?

De topictitel zegt het al: Hoeveel geld ben jij kwijt aan je kinderen? We kwamen er op in een ander topic, dus misschien is het leuk om het gesprek hier voort te zetten.


ah joh je hebt mazzel dat ze tenminste bezorgen. Heb een dag van 8 tot 18:00 klaar moeten zitten voor de bezorging van een tafel. Al wat er kwam geen bezorger, krijgt ik om 17:45 een mail dat de bezorger is langsgeweest maar dat we niet zijn thuis geweest.

Heb nog aangegeven dat ik de hele dag thuis was gaven ze aan dat omdat ze volgens de GPS op 100 meter van ons huis zijn geweest ze aannemen dat de bezorgers er daadwerkelijk zijn geweest. Mijn reactie dat ik de bel.had moeten horen, ze op mijn camera hadden moeten zijn geregistreerd en ze ook moeite hadden kunnen nemen om gewoon aan te bellen. Ze waren duidelijk ze waren geweest en konden pas een week later weer komen. Een week later kwamen ze met een zwaar beschadigde doos welke ik direct mee terug heb laten nemen.

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 19:05

Decembermamma schreef op 05-08-2022 om 18:59:

ah joh je hebt mazzel dat ze tenminste bezorgen. Heb een dag van 8 tot 18:00 klaar moeten zitten voor de bezorging van een tafel. Al wat er kwam geen bezorger, krijgt ik om 17:45 een mail dat de bezorger is langsgeweest maar dat we niet zijn thuis geweest.

Heb nog aangegeven dat ik de hele dag thuis was gaven ze aan dat omdat ze volgens de GPS op 100 meter van ons huis zijn geweest ze aannemen dat de bezorgers er daadwerkelijk zijn geweest. Mijn reactie dat ik de bel.had moeten horen, ze op mijn camera hadden moeten zijn geregistreerd en ze ook moeite hadden kunnen nemen om gewoon aan te bellen. Ze waren duidelijk ze waren geweest en konden pas een week later weer komen. Een week later kwamen ze met een zwaar beschadigde doos welke ik direct mee terug heb laten nemen.

Ja soms maak je de.meest.rare dingen mee.

Decembermamma schreef op 05-08-2022 om 18:19:

[..]

Dat is dus het moment dat je aangeeft dat het boek beschadigd is aangekomen.

Dat gaan we ook doen maar het had niet nodig geweest. Bel gewoon aan! 

Het huis gaf geen onbewoonde aanblik.  Er lag tuingereedschap in de voortuin,  man was even binnen voor iets. 

Nou moeten wij weer aan de slag voor iets dat niet had gehoeven als de bezorger gewoon had aangebeld. 

Nu wordt het écht off-topic 

bieb1963 schreef op 05-08-2022 om 19:31:

Nu wordt het écht off-topic

Ik kan me, off-topic, nog een periode herinneren dat vele discussies ontspoorden naar een BV-topic😆

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 19:47

Max88 schreef op 05-08-2022 om 19:41:

[..]

Ik kan me, off-topic, nog een periode herinneren dat vele discussies ontspoorden naar een BV-topic😆

BV als in borstvoeding? 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 20:15

ik probeer al drie dagen mijn hal te schilderen. Heb het plafond al gedaan en net de randjes afgeplakt.. zweet staat op m'n rug 

Ik heb zojuist via Marktplaats een hele fijne fiets voor de jongste gescoord  Heel blij mee, want bij de fietsenwinkel was nieuw niets te vinden én niets te bestellen (vanwege onderdelentekort overal, blijkbaar…). Ook flink bespaard dus, want ik was feitelijk van plan een nieuwe te kopen en nu kostte ‘ie me maar 130 euro. 

Ik heb overigens gemerkt dat het kostentechnisch niet handig is om nog een nakomertje te hebben Wat heb ik veel weggedaan van de anderen dat ik nu weer opnieuw aan het kopen ben… zo zonde 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-08-2022 om 20:25

-Nienke- schreef op 05-08-2022 om 20:22:

Ik heb zojuist via Marktplaats een hele fijne fiets voor de jongste gescoord Heel blij mee, want bij de fietsenwinkel was nieuw niets te vinden én niets te bestellen (vanwege onderdelentekort overal, blijkbaar…). Ook flink bespaard dus, want ik was feitelijk van plan een nieuwe te kopen en nu kostte ‘ie me maar 130 euro.

Ik heb overigens gemerkt dat het kostentechnisch niet handig is om nog een nakomertje te hebben Wat heb ik veel weggedaan van de anderen dat ik nu weer opnieuw aan het kopen ben… zo zonde

Of als je maar 1 kind hebt, koop je alles duur nieuw en dan krijg je bij verkoop nog niet de helft van de nieuwprijs.

Battle-Royale schreef op 05-08-2022 om 20:25:

[..]

Of als je maar 1 kind hebt, koop je alles duur nieuw en dan krijg je bij verkoop nog niet de helft van de nieuwprijs.

Niet belerend bedoeld hoor maar ook voor een eerste kind hoef je niet alles nieuw te kopen. 

Wij hadden hier in het dorp 2x per jaar een kinderbeurs waar je mijn kopen en verkopen.  Fietsen,  speelgoed, kleding, meubilair echt alles ging daar voor kleine prijsjes van de een naar de ander. Ieder jaar ook nog de vrijmarkt op Koningsdag, ideale plaatsen om dat soort dingen te (ver)kopen. 

Heb zelf eens een verhoger gekocht voor op een eetkamerstoel.  Kon makkelijk mee naar opa en oma of naar andere plaatsen waar en kinderstoel niet aanwezig maar wel nodig was.  Kostte mij toen €5. Toen ik er klaar mee was naam ik hem mee naar die beurs waar andere ouders het ding bekeken, vroegen of hij echt goed stabiel stond en toen ging het bieden beginnen.  2 moeders willen dat ding echt hebben een ik heb er uiteindelijk €9,50 voor gevangen. 

als laatste in je vriendinnengroep aan kinderen beginnen is dan wél weer een goede manier om te besparen. Ik heb zooo veel gehad, vooral kleertjes (en dat blijft komen in grotere maten), maar ook veel andere babyspullen. 

Alleen doordat ik erg klein woon kan ik ook niet veel bewaren voor een eventuele tweede. Jammer, maar alles straks (eventueel!) opnieuw kopen/verzamelen is nog steeds goedkoper dan verhuizen naar een huis met meer bergruimte.

Bijtje82 schreef op 05-08-2022 om 19:47:

[..]

BV als in borstvoeding?

Absoluut😆 sommige forummers hadden die gave. 't Eindigde met borstvoeding of homeopathie. Via een topic over wat te doen met een halve krop sla. Ik vind het art.😉

Bakblik, klopt hoor, maar als je weet dat er (in ons geval) nog twee jongens achteraan komen, loont het soms wel om iets gewoon nieuw te kopen (zodat het hopelijk drie kinderen lang meekan).

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

05-08-2022 om 20:53

Bakblik schreef op 05-08-2022 om 20:36:

[..]

Niet belerend bedoeld hoor maar ook voor een eerste kind hoef je niet alles nieuw te kopen.

Wij hadden hier in het dorp 2x per jaar een kinderbeurs waar je mijn kopen en verkopen. Fietsen, speelgoed, kleding, meubilair echt alles ging daar voor kleine prijsjes van de een naar de ander. Ieder jaar ook nog de vrijmarkt op Koningsdag, ideale plaatsen om dat soort dingen te (ver)kopen.

Heb zelf eens een verhoger gekocht voor op een eetkamerstoel. Kon makkelijk mee naar opa en oma of naar andere plaatsen waar en kinderstoel niet aanwezig maar wel nodig was. Kostte mij toen €5. Toen ik er klaar mee was naam ik hem mee naar die beurs waar andere ouders het ding bekeken, vroegen of hij echt goed stabiel stond en toen ging het bieden beginnen. 2 moeders willen dat ding echt hebben een ik heb er uiteindelijk €9,50 voor gevangen.

Ja dat hebben wij wel gedaan, gewoon alles nieuw. We hebben alles uitgezocht en op mp gezet vandaag. 

Bijtje82

Bijtje82

05-08-2022 om 21:15

Max88 schreef op 05-08-2022 om 20:48:

[..]

Absoluut😆 sommige forummers hadden die gave. 't Eindigde met borstvoeding of homeopathie. Via een topic over wat te doen met een halve krop sla. Ik vind het art.😉

Denk dat het hier ook alle kanten nog op kan hoor. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.