Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Je over alles druk maken bij je kind(eren)


Nou precies om mij heen steeds zieke kinderen, gewoonweg niet in orde verkouden koorts of buikgriep gaat aan de lopende band. Zoonlief ook steeds verkouden maar gelukkig kan hij wel naar school. Maar ik weet dat er nog steeds scholen moeilijk doen. 

Nou Tompie, ik vind dit eerlijk gezegd niet gezond klinken, zelf al afvallen van de knoop in je maag als je kind een snotneus heeft. Maakt niet uit of het nou de zorgen over je kind of de zorgen over je werk zijn of een combinatie. Hooooog tijd om aan jezelf te werken hoor. Neem aan dat er ook in België psychische hulp beschikbaar is, maar geen idee hoe je dat daar aan moet pakken. Huisarts zou hier de eerste stap zijn.

Tompie schreef op 04-04-2022 om 09:50:

Befankt voor alle berichten. Had zoveel respons op korte termijn nie verwacht😊

Op werk zijn ze best soepel en op dat van mijn vrouw ook. Ik maak me gewoon (vaak onterecht) veel te druk in zoiets, maar kan er precies niks aan doen. Het overvalt me vanzelf, telkens weer. Dat is problematisch vind ik zelf en niet prettig.

Het goede nieuws is: er is wat aan te doen. Je kunt het afleren. Vaak zijn een paar gesprekken met een hulpverlener genoeg. Praat er eens over met je huisarts, die kan je de weg wijzen.

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:08 Topicstarter

MamaE schreef op 04-04-2022 om 10:00:

Volgens mij komt Tompie uit België, want hij heeft het over paasvakantie. Dan zijn de regels waarschijnlijk weer anders. Maar als werk niet zo moeilijk doet, zou ik het los proberen te laten. Kinderen worden ziek. We hebben twee jaar veel thuis gezeten, dus ze hebben zogezegd een achterstand in te halen. Het wordt over een paar jaar wel beter.

Jup kom uit België 😊

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:09 Topicstarter

Marianne76 schreef op 04-04-2022 om 10:18:

[..]

Het goede nieuws is: er is wat aan te doen. Je kunt het afleren. Vaak zijn een paar gesprekken met een hulpverlener genoeg. Praat er eens over met je huisarts, die kan je de weg wijzen.

Volgens huisarts kun je niet zoveel afvallen door stress 🙄

Tompie schreef op 04-04-2022 om 12:09:

[..]

Volgens huisarts kun je niet zoveel afvallen door stress 🙄

Mijn moeder haar ouders zijn destijds in hetzelfde jaar overleden en ze is toen door de stress en verdriet 20 kilo in een jaar afgevallen. Kan echt wel.
Alleen val je niet af van stress, maar door die stress heb je minder eetlust, eet je minder en daardoor val je wel af. Dus een indirect verband.

Feit is dat jij veel stress hebt over dingen waarover dat niet nodig is en dat je veel afvalt. Dan kan een huisarts niet zeggen dat dat niet kan. De weegschaal liegt toch niet.
Het is echt geen schande om hier met iemand over te praten om handvatten te krijgen om hiermee om te gaan.

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:15 Topicstarter

3 weken geleden had dochter van 4 buikgriep, paar dagen niks, dan gewone griep, weer paar dagen niks en nu ineens weer buikgriep achtige verschijnselen (diarree en af en wat koorts). Wist zelfs nie dat dit kon.. Je zou voor minder grijs haar krijgen

En dan begin ik ook weer direct op te zoeken of dit kan, wat het nog kan zijn enz.. En dus weer stressen (om iets waar je geen controle over hebt) 

Je wilt iets onder controle houden wat je niet kunt.
Het enige wat je kunt doen is het nemen zoals het komt 

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:19 Topicstarter

Weet het, zit tussen de oren.. 
En dokter Google raadplegen is eigenlijk ook uit den boze.. 

Het is echt heel normaal dat jonge kinderen vaak ziek zijn. Heb je het idee dat het echt veel vaker is dan bij andere kinderen, dan zou ik dat aankaarten bij de huisarts.

1 van mijn kinderen heeft bijvoorbeeld een afweerstoornis. Die was zo vaak ziek (en dan ook altijd meteen heel hevig en lang) dat de kinderarts dat op een gegeven moment uit is gaan zoeken. Zoiets kan natuurlijk aan de hand zijn. 
Dus bij twijfel -> naar de huisarts. Maar grote kans dat er niets afwijkends aan de hand is. Dit hoort er helaas ook gewoon bij.

Tompie schreef op 04-04-2022 om 12:09:

[..]

Volgens huisarts kun je niet zoveel afvallen door stress 🙄

Nou, dan lijkt me dat een fysiek onderzoek op zijn plek is! Dan zou ik me toch serieus zorgen gaan maken over je eigen gezondheid. Want dan heb je het denk ik niet over een griepje lijkt me.

Weet overigens uit eigen ervaring dat je prima af kunt vallen van stress & verdriet. Hier 15 kilo in een half jaar. Zit er nu 'gelukkig' weer allemaal aan, dat wel...

Volgens mij zit vooral het afmelden van het werk je in de weg. Daar zou ik me oprichten want ziek zijn hoort bij opgroeien.

Heb je last van schuldgevoel naar je werk?

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:27 Topicstarter

Weet het, zit tussen de oren.. 
En dokter Google raadplegen is eigenlijk ook uit den boze.. 

MamaE schreef op 04-04-2022 om 12:15:

[..]

Mijn moeder haar ouders zijn destijds in hetzelfde jaar overleden en ze is toen door de stress en verdriet 20 kilo in een jaar afgevallen. Kan echt wel.
Alleen val je niet af van stress, maar door die stress heb je minder eetlust, eet je minder en daardoor val je wel af. Dus een indirect verband.

Feit is dat jij veel stress hebt over dingen waarover dat niet nodig is en dat je veel afvalt. Dan kan een huisarts niet zeggen dat dat niet kan. De weegschaal liegt toch niet.
Het is echt geen schande om hier met iemand over te praten om handvatten te krijgen om hiermee om te gaan.

Was deze donderdag nog bij arts geweest om het nog is aan te kaarten dat ik nog eens 3.5 kilo op 3 maand ben afgevallen.  Moest het bijhouden en als het nog verder ging moest het verder onderzocht worden (ik heb voor de rest eigenlijk geen klachten). Voor de rest moest ik starten met skyrr te eten 🤷‍♂️omv de vele eiwitten (ook in zijn redenering dus dat het nie van stress kan komen) 

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:29 Topicstarter

alhambra schreef op 04-04-2022 om 12:26:

Volgens mij zit vooral het afmelden van het werk je in de weg. Daar zou ik me oprichten want ziek zijn hoort bij opgroeien.

Heb je last van schuldgevoel naar je werk?

Ja als dat wat vaker nu voor komt eigenlijk wel, ik werk ook in een kleine zaak waar, als er iemand uitvalt, soms direct probleem kan zijn. Dus dan na verloop van tijd krijg ik idd wel een schuldgevoel 

Tompie

Tompie

04-04-2022 om 12:32 Topicstarter

MadgeTheBadge schreef op 04-04-2022 om 12:25:

[..]

Nou, dan lijkt me dat een fysiek onderzoek op zijn plek is! Dan zou ik me toch serieus zorgen gaan maken over je eigen gezondheid. Want dan heb je het denk ik niet over een griepje lijkt me.

Weet overigens uit eigen ervaring dat je prima af kunt vallen van stress & verdriet. Hier 15 kilo in een half jaar. Zit er nu 'gelukkig' weer allemaal aan, dat wel...

Weet niet of er vrije medicatie bestaat om stress te verminderen. En of dit nuttig kan zijn, echt helpt of eerder gevaarlijk is..? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.