Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Jeugdzorg ervaringen

Biovader schreef op 23-11-2025 om 12:14:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Ik onderschat het zeker niet. Dat is uw aanname. Ik dondersgoed wat dit te weeg brengt. Daarom schakel ik ook hulp in en doe ik niks zelf. En lees ik mij zelf veel in. Vraag ik hulp aan instanties etc. Nee wees maar neot bang dat ik blind instap. Alles word vooral besproken, overleg gedaan, getraind. Ik neem pas contact op met haar als alles goed zit.

Toch doe je uitspraken als de meeste vaders het erbij zouden laten ipv ik heb dit kind ontzettend tekort gedaan. Daaruit maak ik op dat je niet zo goed beseft wat opgroeien met een ouder die geen contact wilt met je met een kind doet... 

Compleet andere situatie maar na het overlijden van mijn moeder heb ik een periode het contact van mijn jongste ( toen pubers ) halfbroertjes begeleid met hun alcoholistische vader ' bereid je voor op pittige gesprekken waarom je geen vader was/bent en wat dit met je kind doet en gedaan heeft.

Biovader

Biovader

23-11-2025 om 17:22 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 23-11-2025 om 15:05:

Compleet andere situatie maar na het overlijden van mijn moeder heb ik een periode het contact van mijn jongste ( toen pubers ) halfbroertjes begeleid met hun alcoholistische vader ' bereid je voor op pittige gesprekken waarom je geen vader was/bent en wat dit met je kind doet en gedaan heeft.

En dat weet ik. Achter ieder antwoord kan een ander verhaal zitten. En dat maakt iedere case weer anders. 

Biovader schreef op 23-11-2025 om 17:22:

[..]

En dat weet ik. Achter ieder antwoord kan een ander verhaal zitten. En dat maakt iedere case weer anders.

Ik denk dat er weinig vaders meeschrijven die zelf geen behoefte aan contact hadden met hun kind ' jouw verhaal is daarin gelukkig vrij uniek. Het zal dus moeilijk zijn gelijkstemden te vinden..

Anoniemvoornu schreef op 23-11-2025 om 21:55:

[..]

Ik denk dat er weinig vaders meeschrijven die zelf geen behoefte aan contact hadden met hun kind ' jouw verhaal is daarin gelukkig vrij uniek. Het zal dus moeilijk zijn gelijkstemden te vinden..

Wat ben je aan het invullen, je leest een paar regels en weet precies hoe het zit bij de topicstarter. Misschien iets minder snel vanuit je eigen ervaringen reageren?

Labyrinth schreef op 23-11-2025 om 22:44:

[..]

Wat ben je aan het invullen, je leest een paar regels en weet precies hoe het zit bij de topicstarter. Misschien iets minder snel vanuit je eigen ervaringen reageren?

Dit is het 2de topic van deze to over de situatie

Biovader

Biovader

24-11-2025 om 00:00 Topicstarter

Anoniemvoornu schreef op 23-11-2025 om 23:01:

[..]

Dit is het 2de topic van deze to over de situatie

Mijn tip aan u. Minder invullen, meer luisteren. En dat topic klopt dat er meer in staat. Maar dit gaat over jeugdzorg.
En in al die maanden kan er veel veranderen. Hoop dat je dat wel snapt. Ik wens u een hele fijne avond gewenst en hoop dat het verder goed blijft gaan met u. 

Biovader

Biovader

24-11-2025 om 00:13 Topicstarter

Labyrinth schreef op 23-11-2025 om 22:44:

[..]

Dank je wel voor je begrip. De persoon verwijst naar mijn eerdere post. En dar is lang geleden. In de tussentijd is er veel nagedacht en veranderd. Dus hij mag het invullen maar kent niet het hele verhaal. Ik heb altijd geleerd te luisteren en na te denken wat je zegt. Daarbij vind ik dat het al moeilijk genoeg vond om contact op te nemen met jeugdzorg. Dat vergt een hoop moed kan ik je zeggen. En dan werkt kritiek niet echt. Vind je niet?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.