Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Moeder

Moeder

28-11-2017 om 14:00

Kerstcadeau


Ankie

Ankie

03-12-2017 om 14:14

Money

Haha, ben nooit te beroerd gratis advies te geven . Overigens sloot ik met mijn "opvoedadvies" aan bij zebra's opmerking, althans dat was mijn bedoeling.

"Fijn Ankie dat je er nog even bij vermeld dat jullie vooral niet hoeven te sparen voor al die duren dingen." Dat merkte ik alleen op om duidelijk te maken dat er bij mij (dus) geen afgunst speelt. Hoewel nu ik teruglees, dat inderdaad niet zo overkomt (ik had wat zitten hannesen met mijn reacties). Ik had het inderdaad weg kunnen laten.

Maar eigenlijk was mijn vraag vooral gericht op de financiële kant van de zaak: waarom spaar je zo voor zulke grote cadeaus? Omdat je het wil? Waarom dan toch?

Daar komt dan mijn zorg om de hoek kijken, die ik helaas heb zodra mensen financieel het moeilijker hebben en andere beslissingen nemen dan ik in zo'n situatie zou nemen. Is iedereen vrij in natuurlijk. Alleen ik vraag me oprecht af waarom mensen dat doen. En of ze dan wel voldoende financiële buffer hebben. Of dat ze grote cadeaus voor hun kinderen voor laten gaan. Ben ik gewoon nieuwsgierig hoe dat werkt voor mensen.

Astrid

Astrid

03-12-2017 om 18:50

Serieus?

Dát vind ik dan weer een brutale vraag, iemand naar zijn financiële middelen vragen en of dat wel helemaal goed gaat en of het er wel af kan en waarom iemand die keuze maakt, of er wel een buffer is. Hoe haal je het in je botte hersenpan zou mijn vader zeggen. Hoe durf je iemand uit nieuwsgierigheid dat soort vragen te stellen.

Ondertussen nog geen antwoord op mijn vragen, maar dat zit er vast niet in.

zebra

zebra

03-12-2017 om 19:54

Ik begrijp de vraag

Naar de buffer wel. En ik denk dat dit gevraagd wordt uit bezorgdheid en niet uit brutaliteit. Het is namelijk zo dat Moeder en haar man ervoor moeten sparen om hun dochters die soms wel dure kado's te geven. Niet omdat ze erg rijk zijn. Dat is ook een beetje de reden dat ik me afvraag of er niet over gegaan kan worden tot het kopen van alleen kleine kadootjes en de grotere te bewaren voor verjaardagen. Maar dat is iets wat Moeder en haar man uiteraard zelf beslissen.

Moeder,

Indien je nog niet geslaagd bent, deze leuke modellen zijn erg geliefd.

https://weblog.bol.com/article/tomtom-sporthorloges-fitnesshorloges

Ja!

Voor een sportieve meid de Fitbit Ionic of de Garmin Vivoactive 3. Voor de apple lover de Apple Watch (smartwatch). Echt hele leuke hebbedingen, waar je ook echt nog wat aan hebt.

Moeder

Moeder

04-12-2017 om 09:39

Wilde eigenlijk niet reageren

Maar wil in ieder geval mensen voor de goede tips bedanken.

Verder voel ik mij helemaal niet geroepen om me over onze financiële situatie te verantwoorden. Waar haal je de brutaliteit vandaan....

Verder reageer ik vanaf nu niet meer, geen behoefte aan.

Money

Money

04-12-2017 om 13:08

Moeder

Gelijk heb je! Inderdaad wat een brutaliteit. Eens.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-12-2017 om 15:56

Nou ikke wel...

Ankie,

Heb jij een beetje een bord voor je kop?
Dat sparen zegt toch niks? Misschien leggen ze wel iedere maand anderhalf salaris opzij voor een derde huis in Frankrijk. En leven ze van dat kwart.
En ja daar moet je dan ook van sparen voor iets onbenulligs als Kerstcadeau's.

Dat sparen zegt toch niks over het totale plaatje!

Ankie.

"had nog niet gereageerd, maar zit denk ik veel beter in de slappe was dan jij, hoewel er echt nog heel veel mensen zijn die nog veel beter in de slappe was zitten dan wij dus denk niet dat wij echt rijke stinkerds zijn."

Hier ging het al fout en had ik vervangende schaamte. Mijn god, wat een air.

Bo

Bo

04-12-2017 om 21:14

poehee

Wat een jaloerse reacties zeg. Mag iemand alsjeblieft zelf uitmaken waar ze haar geld aan uit geeft? Fijn dat je dat voor je kinderen kan doen. Ik snap werkelijk waar niet waarom iemand hier zo afgunstig op kan reageren.

@Moeder: ik zou het je dochter gewoon vragen. Dan weet je zeker dat ze iets krijgt wat ze daadwerkelijk wil hebben.

Cookie

Cookie

05-12-2017 om 00:17

Tsja

Hier hebben we het financieel ook heel erg goed. Maar geen haar op mijn hoofd die zo'n vraag op dit forum zou stellen. Als je dan de reacties gaat afserveren als "jaloers" , tsja. Daar zat je ook op te azen, denk ik dan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-12-2017 om 00:53

Hoezo niet

Je hebt een kind en je hebt een budget. En van dat budget wil je iets mooi voor dat kind kopen. Alleen : je weet niet wat. Dat is toch helemaal geen gekke vraag.
Sterker nog ik bezie dit niet anders dan de vraag: Sinterklaascadeau tip gevraagd voor jongens van 10/11 jaar.

cadya

cadya

05-12-2017 om 01:46

tss

Als iedereen zich nu gewoon eens op de vraag had gefocust en niet allerlei belachelijke opmerkingen eromheen had gemaakt dan hadden ee misschien weer een leuk nieuw forumlid bijgehad. Ik schaam me echt voor een deel van jullie.De OO-community lijkt zo wel een commune die geen nieuwe leden accepteert. Zien jullie zelf wel hoe fout jullie gedrag is?

Het was gewoon een vraag met tips over cadeautjes, snap niet dat het prijskaartje relevant is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.