Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
*madelief*

*madelief*

20-10-2009 om 11:07

Kinderen aanspreken op hun (schutting) taalgebruik

Stel je komt met je kinderen in een speeltuin en je hoort andere kinderen schuttingtaal gebruiken (deze kinderen heb je dit andere keren ook al horen doen). Spreek je ze daar dan op aan? En wat doe je als ze vervolgens brutaal tegen je worden? Spreek je daar dan ook de ouders op aan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

22-10-2009 om 17:08

Ja, ik zeg iets

Ik ben docent, misschien scheelt dat (beroepsdeformatie enzo). Ja, ik zeg er iets van als kinderen scheldwoorden gebruiken, ook als ik die kinderen verder niet ken. En al helemaal als mijn peuter erbij staat. Ik doe het ongeveer zoals Emmawee, op vriendelijke toon vragen.
Opvallend dat niemand in dit draadje (tot nu toe) toegeeft zelf wel eens te schelden. Ik heb een kort lontje en mij ontglipt wel eens iets. Gisteren nog ontsnapte ineens mijn moeders teckel, ze dood uit haar halsband. Ze rende natuurlijk meteen het park in om tachtig eenden de schrik van hun leven te bezorgen. Ik ben niet zo goed ter been op het moment en had nog een teckel vast plus een peuter. Ik zal maar niet herhalen wat ik toen hardop zei, maar fraai was het niet. Mijn man scheldt nooit, dus als onze dochter binnenkort met de vreselijkste taal komt, heeft ze dat uit mijn mond gehoord.
Nou ja, beetje dubbel dus. Ik keur het af, maar ben ook niet brandschoon.
Groetjes
Massi
PS: op school scheld ik nooit. Ik schakel blijkbaar over op een andere modus.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-10-2009 om 17:45

Ik hoef dat niet toe te geven