Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
jessica5

jessica5

29-09-2009 om 13:35

Kinderen mogen lawaai maken op schoolplein.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Massi Nissa

Massi Nissa

07-10-2009 om 12:56

Hier ook

Bastet, ik had ook zo'n oudere buurvrouw die meldde dat ze al die geluiden van onze dochter (ook het rennen en gillen) heel prettig vond om naar te luisteren.
Ik werk op een school EN ik woon pal tussen twee scholen in. Ik ben compleet fabrieksdoof geworden en registreer kindergeluid alleen nog als er iets 'fouts' aan het geluid is, dus als het klinkt alsof er gevochten wordt of iemand pijn heeft.
Ik vind dat er wel erg gezeurd wordt over kinderen en jongeren. Bij ons in de portiek schuilen vaak groepjes jongeren als het regent. Ze hebben dan een tussenuur of willen nog even kletsen na schooltijd. Ik groet ze altijd gewoon en loop langs. Ik hoorde pas van een jongen die er vaak staat dat ik de enige ben die die jongeren groet, alle andere buren kijken ze min of meer dood. Ze worden ook vaak weggejaagd zonder enige aanwijsbare reden. Ik vind dat bezopen, waar moeten ze dan heen? Ze doen toch niks? En als ze wel iets geks doen, zeg ik er iets van. Simpel toch?
Ik kan me goed voorstellen dat je woest wordt als de HSL door je achtertuin wordt aangelegd, maar mijn buren hebben hun woningen toch echt betrokken toen die scholen er al stonden.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

07-10-2009 om 14:30

Massi

ook hier stonden schoolen en plannen voor meer scholen waren aanwezig toen deze huizen werden betrokken.De huidige,veelal oudere bewoners hadden zo hel dichtbij een school voor hun kinderen.Waarom sommige kinderen zo allergisch zijn voor alles wat met kinderen te maken heeft is mij een raadsel.Ik groet ook alle jongeren alhier,en zij groeten mij ook spontaan,echt,het lijken wel mensen!
Bastet

Fraz

Fraz

07-10-2009 om 15:58

Nou scarlet

toen wij 13 jaar geleden ons huis kocht was de overlast van schiphol beperkt. Tot er in 2002 een baan bij kwam .....

Bovendien heb je m.b.t. schiphol minder keus als je alleen in die regio kunt werken. Geluidsoverlast van schiphol is even wat groter dan geluidsoverlast van een school. 1 of 2 straten verderop wonen scheelt niets. Dan moet je toch echt wel 30 km verderop gaan wonen (en weer veel en veel langer in de file gaan staan)

Tirza G.

Tirza G.

07-10-2009 om 19:44

En ook zo leuk

Mensen die naar het platteland verhuizen en vervolgens protesteren tegen het lawaai van.........koeien. Offff van landbouwwerktuigen. Inderdaad, in het oogstseizoen gaat dat soms dag en nacht door en dat is een paar dagen flink lawaaierig.
Tjongejongejonge.
Bonter dan een oom van mij kun je het niet maken, denk ik. Die had een pesthekel aan het geluid (zomers, 's ochtends) van.......vogels. Hij woonde in een bungalow met veeeeel gras en tuin in een bosrijke omgeving. Tja. Rótvogels. Komen altijd speciaal op zíjn grasveld zitten fluiten.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2009 om 22:40

Lachen

Wij hebben onze broek echt aan flarden gelachen toen we op tv de klachten hoorden van stadse mensen in hun nieuwe boeren dorp. Dan ben je toch zielig!? Het erge is dat er dan toch gelijk bedacht wordt hoe je die mensen een plezier kunt doen.

Stenna

Stenna

09-10-2009 om 10:02

Intolerantie

Ik denk dat de intolerantie tov kinderen nog wel wat toe gaat nemen zelfs, de komende jaren. In Duitsland, waar wij gewoond hebben en goede (duitse) vrienden hebben is dat al een paar jaar eerder doorgeslagen, schijnt te maken te hebben met de vergrijzing /ontkinding die daar paar jaar voorloopt op de onze. Vrienden van ons die in nieuwe werkplaats geen huis konden vinden omdat verhuurders / eigenaren er geen mensen met kinderen in willen, buren die protesteren als het huis naast hen aan een gezin wordt verhuurd, noem het maar op of ik heb het van hen gehoord.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.