Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

kinderfeestjes complete chaos, wat doen we fout?


zebra

zebra

30-08-2019 om 18:17

Temet

gelukkig dat het allemaal toch goed verlopen is, is toch altijd spannend, zo'n feestje.

Dees

Dees

30-08-2019 om 20:39

Buiten

Altijd fijn als je naar buiten kunt uitwijken ja..maar vanaf oktober tot en met maart is het altijd de vraag of dat kan.

Amsterdam?

https://www.amsteltrein.nl/
Wij gingen naar het Amstelpark. Ik haalde de kinderen op van school en we gingen met het openbaar vervoer. Ik had altijd wel een andere volwassene mee, een vriendin of mijn vader en we hadden niet meer dan 5 of 6 kinderen.
Als het maar droog is.
We gingen vaak naar het Amstelpark want als ze zo klein zijn is er een geweldig speelterrein waar je naast kunt zitten op een bankje en het hele veld kunt overzien. Taart eten op een bankje met een slinger in de boom en rennen maar.
Voor oudere kinderen is er de trein, midgetgolf, het doolhof en bezichtigingen.
Patat en ijs of je neemt zelf alles mee. Ik had de spullen in een boodschappentrolley inclusief koffiecontainer.
We hebben altijd ook rekening moeten houden met slecht weer. Een keer zijn we daar weggehageld met een groep jongetjes maar dat was ook spannen om samen nat thuis bij ons aan te komen. Gezellige drukte.
En als ik het aan zag komen dan werd het een feestje thuis. Met de meisjes kon ik nog wel poffertjes bakken, muziek maken, verven e.d. maar met de jongens gingen we bowlen of zo.
Ik haalde de kinderen op school op, lopen of met ov en dan s avonds tegen 20.00 uur bracht ik ze terug naar school als de ouders ze niet al bij mij thuis kwamen halen. De meeste kinderen woonden in de buurt van de school dus dat bleek altijd handig.

Enna M.

Enna M.

13-09-2019 om 23:20

naar buiten

"Altijd fijn als je naar buiten kunt uitwijken ja..maar vanaf oktober tot en met maart is het altijd de vraag of dat kan."

Hier alleen jarigen in die periode en ik moet zeggen dat van de 15 kinderfeestjes er maar 1 is geweest met slecht weer. En we hebben altijd feestjes thuis gedaan, met een flinke portie buiten spelen/spelletjes doen (ook om de jongens uit te laten razen)

Ik moet wel zeggen dat de (jongens)feestjes hier altijd tamelijk druk zijn en dat je dat niet erg moet vinden en je kunt het wel een beetje sturen. De binnenactiviteiten strak achter elkaar afwerken zonder momenten dat ze niks te doen hebben en gaan keten....als ze vrij willen spelen, gooi je ze naar buiten!
En wat vaardigheden om groepen te begeleiden zijn ook wel makkelijk Hier altijd super geslaagde feestjes gehad, op dat ene verregende exemplaar na dan.

Temet

Temet

14-09-2019 om 17:33 Topicstarter

aanvulling

De openingsposting van deze draad is al wat belegen.

Inmiddels kan ik aanvullen dat een uitstapje naar een trampolinehal (Bounzz in Amsterdam, maar er zijn er meer) een aanrader is, als dat mogelijk is. Na een uur springen is het jonge volkje gegarandeerd uitgeput en heb je de rest van de tijd geen kind meer aan ze
Ik heb dit proefondervindelijk kunnen vaststellen toen mijn zoon in de tweede klas van het VO zat. Aardige jongens, maar man, wat een drukke aanwezigheid in huis, zo'n club pubers(gelukkig breken ze de tent niet meer af).
Maar een uurtje rondhopsen (met fiets erheen en weer terug, dat is ook handig als ze wat groter zijn) en daarna waren ze lekker mak. Overigens nog even kletsnat geregend op de terugweg, want ja, zoon is nog steeds in oktober jarig.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.