Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

16-09-2021 om 08:55

Julali schreef op 16-09-2021 om 06:56:


Om nog een ander misverstand recht te zetten, ik heb niks tegen kindvrijen en ben daar nooit negatief over geweest. Ik weet niet zo goed waar dit idee vandaan komt. Van mijn beste vrienden en liefste collega's is ongeveer de helft kindvrij en een deel daarvan is niet van plan ooit aan kinderen te beginnen. Dat is allemaal prima.

Stop eens met liegen. Je doet in ons kindvrij-topic niks anders. Je blijft er maar terug komen en terug komen. En dan speel je de vermoorde onschuld 

* knip, belediging

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 08:59

Tamsyn schreef op 16-09-2021 om 06:58:

[..]

Zo duidelijk..

Quote verwijderd


Ik las die eerste zin eigenlijk zo “ ik weet nergens van “, dat ze bedoelde dat zij er niets van had gemerkt . Weer wat geleerd. Denk ik. 🤔

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 09:00

Caramelzeezoutchocola schreef op 16-09-2021 om 08:59:

[..]

Ik las die eerste zin eigenlijk zo “ ik weet nergens van “, dat ze bedoelde dat zij er niets van had gemerkt . Weer wat geleerd. Denk ik. 🤔

Toevallig dit

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

16-09-2021 om 09:01

Verwijderd wegens nickhinten

-Jutta- schreef op 15-09-2021 om 10:53:


Dat gezegd hebbende vind ik kindvrijen vaak wel erg onverdraagzaam reageren als een kind overlast veroorzaakt, bv gillen in een winkel.

Hoe zie jij het onderscheid tussen ouders die hun kinderen niet bij zich hebben en mensen zonder kinderen? Of vraag je mensen die zich zichtbaar ergeren naar hun gezinssituatie?


het zouden net zo goed ouders kunnen zijn met een mening over opvoeding of kinderen wel/niet mee naar openbare plekken. Je weet wel, van die ouders die vinden dat ze alles beter weten. Ik noem maar een voorbeeld. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 09:07

Tamsyn schreef op 16-09-2021 om 09:01:

Quote verwijderd


Pardon? Ik vind dit echt enorm gemeen, ik las dat gewoon anders die zin. En dan iemand anders ergens van beschuldigen met je “ gewoon het derde account”. Ik heb dit gemeld. Leuk hoor, iemand vals beschuldigen. Echt ga je rotschamen , ik heb hier niks mee te maken. Echt walgelijk dit! Ik ben caramelzeetzout en ben niet iemand anders.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 09:07

Doemijdieglazenbol schreef op 16-09-2021 om 09:03:

[..]

Hoe zie jij het onderscheid tussen ouders die hun kinderen niet bij zich hebben en mensen zonder kinderen? Of vraag je mensen die zich zichtbaar ergeren naar hun gezinssituatie?


het zouden net zo goed ouders kunnen zijn met een mening over opvoeding of kinderen wel/niet mee naar openbare plekken. Je weet wel, van die ouders die vinden dat ze alles beter weten. Ik noem maar een voorbeeld.

Scherp. Je hebt wel gelijk hoor, ik erger me ook vaak aan kleine onopgevoede kinderen die met hun kleine karretjes steeds door de winkel rennen of moeders die met peuters overleggen of ze vandaag beenham of achterham zullen kopen. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 09:08

Tamsyn schreef op 16-09-2021 om 09:01:

Quote verwijderd


Pardon? Ik vind dit echt enorm gemeen, ik las dat gewoon anders die zin. En dan iemand anders ergens van beschuldigen met je “ gewoon het derde account”. Ik heb dit gemeld. Leuk hoor, iemand vals beschuldigen. Echt ga je rotschamen , ik heb hier niks mee te maken. Echt walgelijk dit! Ik ben caramelzeetzout en ben niet iemand anders.


Nose schreef op 16-09-2021 om 09:00:

[..]

Toevallig dit



??
Nog zo 1.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 09:09

@ moderators; ik word hier vals beschuldigd omdat ik een zin anders las, en nu werd er gezegd dat ik een derde account heb of dubbelnick of wat dan ook.

Je ziet het pas als je het door hebt. Nieuw forum nieuwe kansen voor mensen die willen rellen Een paar jaar geleden was er iemand op het forum van ouders online die het ook altijd beter wist.  Zelf had ze twee kleine kinderen, tenminste dat zei ze, ze had voor iedereen "goede"adviezen of het nou pubers waren of zorgintenzieve kinderen ze was van alle markten thuis.  Ze opende ook steeds topics over alles wat met kinderen te maken had op een manier die felle discussies uitlokten.  
De TO van dit topic doet mij daar aan denken ik heb mij voorgenomen niet meer op haar te reageren. 

Sophia_!

Sophia_!

16-09-2021 om 09:22

Infobericht, bij vermoedens van dubbelnicken en dergelijke kunnen jullie dit rapporteren via het uitroepteken, het is niet de bedoeling lopende topics daarmee te vervuilen. 

Nu graag weer ontopic verder

Julali schreef op 16-09-2021 om 06:56:

Wat een hoop reacties, leuk om te lezen hoe iedereen erin staat. Ik merk dat het wanneer je in de dertig bent een hot topic is waar veel over wordt gepraat (ga je ervoor, of juist niet).

....

Ik ben inderdaad wel blij dat ik nu als veertiger die vragen niet meer krijg. 

Ik heb als dertiger serieus eens een gesprek met een (mannelijke) manager gehad, die dacht dat hij mij kon bekeren. Hij bleef maar doorblaten over dat kinderen zo'n verrijking zijn. Ohja en dat hij zo blij was dat zijn vrouw niet werkte en alle zorgtaken op zich nam. Ik dacht tijdens dat gesprek alleen maar: 'Het leven van jouw vrouw is mijn schrikbeeld!'

Julali

Julali

16-09-2021 om 10:35 Topicstarter

Doemijdieglazenbol schreef op 16-09-2021 om 09:03:

[..]

Hoe zie jij het onderscheid tussen ouders die hun kinderen niet bij zich hebben en mensen zonder kinderen? Of vraag je mensen die zich zichtbaar ergeren naar hun gezinssituatie?


het zouden net zo goed ouders kunnen zijn met een mening over opvoeding of kinderen wel/niet mee naar openbare plekken. Je weet wel, van die ouders die vinden dat ze alles beter weten. Ik noem maar een voorbeeld.

Dit vraag ik me ook af. Je kunt niet aan iemand zien of die persoon kinderen heeft en ouders zijn vaak zonder hun kinderen in bijvoorbeeld een supermarkt, of in een restaurant. 80% van de volwassenen heeft kinderen, dus de kans is groot dat de persoon die zich stoort zelf ook kinderen heeft. 

Ik vind sowieso het onderscheid zoals het op internet wordt gemaakt erg scherp. In het echte leven weet je van veel mensen niet eens of ze kinderen hebben. De meeste ouders hebben werk waar ze bijna elke dag heen gaan, ze sporten, hebben hobby's, vrienden, familie en ze gaan op reis. Iedereen woont door elkaar heen, leeft in dezelfde wereld, dus het onderscheid is er in heel veel gevallen niet. 

(Ik ga bewust niet in op wat er hier verder speelt. Graag inhoudelijk en ontopic reageren.)

Julali schreef op 16-09-2021 om 10:35:

[..]


(Ik ga bewust niet in op wat er hier verder speelt [knip]

Gratis tip; doe wat je zegt, dan lieg je niet. Dat stond vroeger bij ons op een tegeltje. Want je gaat op deze manier wel in op de andere discussie. Ik zou het zelfs baiten kunnen noemen. Je reactie op mijn reactie was voldoende geweest.

AcidicShark11

AcidicShark11

16-09-2021 om 11:01

Julali schreef op 16-09-2021 om 10:35:

[..]

Ik vind sowieso het onderscheid zoals het op internet wordt gemaakt erg scherp. In het echte leven weet je van veel mensen niet eens of ze kinderen hebben. 

Oh jawel hoor, dat hoor je snel genoeg van ze. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.