Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Kindvrij en kindblij


PreciousJay68

PreciousJay68

16-09-2021 om 11:05

Nose schreef op 15-09-2021 om 18:55:

[..]

Komt tijd komt raad

Nah, ik vind het gewoon raar dat sommige mensen hier persoonlijke issues met elkaar hebben en dat dat en plein publique wordt uitgevochten.

PreciousJay68

PreciousJay68

16-09-2021 om 11:06

AcceptableReindeer64 schreef op 16-09-2021 om 06:58:

[..]

Zo duidelijk..

*knip



Nee, ik heb het niet gelezen. Ik zit hier niet de godganse dag

AeonofWinter schreef op 16-09-2021 om 11:01:

[..]

Oh jawel hoor, dat hoor je snel genoeg van ze.

Ik merk regelmatig dat bijvoorbeeld collega's bij kennismaking er bij voorbaat van uitgaan dat er wel kinderen zijn.

PreciousJay68

PreciousJay68

16-09-2021 om 11:08

Nose schreef op 16-09-2021 om 09:00:

[..]

Toevallig dit

Verklaar je nader? Ik proef dat het over mij gaat,  maar alles is gauw verwijderd. Dus, leg uit.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 11:09

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 11:07:

[..]

Ik merk regelmatig dat bijvoorbeeld collega's bij kennismaking er bij voorbaat van uitgaan dat er wel kinderen zijn.

Dat ben ik met je eens. Standaard denken mensen dat idd. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 11:10

Doemijdieglazenbol schreef op 16-09-2021 om 10:39:

[..]

Gratis tip; doe wat je zegt, dan lieg je niet. Dat stond vroeger bij ons op een tegeltje. Want je gaat op deze manier wel in op de andere discussie. Ik zou het zelfs baiten kunnen noemen. Je reactie op mijn reactie was voldoende geweest.

Waar koop je die tegeltjes? 

PreciousJay68

PreciousJay68

16-09-2021 om 11:12

Sophia_! schreef op 16-09-2021 om 09:22:

Infobericht, bij vermoedens van dubbelnicken en dergelijke kunnen jullie dit rapporteren via het uitroepteken, het is niet de bedoeling lopende topics daarmee te vervuilen.

Nu graag weer ontopic verder

Oh? Gedaan maar het staat het nog. Nou ja, ik ga wel weer, wat een kutsfeer hangt er hier.  

Julali

Julali

16-09-2021 om 11:42 Topicstarter

AeonofWinter schreef op 16-09-2021 om 11:01:

[..]

Oh jawel hoor, dat hoor je snel genoeg van ze.

Hoe dan? Veel mensen ken je niet en spreek je ook niet, dus dan weet je niet of ze kinderen hebben. Mensen met kinderen zijn lang niet altijd samen met hun kinderen, dus je ziet hen in allerlei settings voorbijkomen, zonder dat ze hun kinderen bij zich hebben. Je hebt dan geen idee of ze kinderen hebben, of niet. Het is ook totaal niet relevant in de meeste situaties.

Van collega's weet je het vaak wel, maar een onderwerp van gesprek is het op mijn werk nauwelijks. Met vrienden praat ik er weinig over als zij zelf geen kinderen hebben. Ze vragen er vaak wel naar, dan antwoord ik uiteraard, maar na een aantal opmerkingen over onze families (man/vriend, eventuele kinderen, broers/zussen die wij van elkaar kennen en ouders) gaat het weer verder over andere onderwerpen. We praten meestal 5 min over familie en daarna een paar uur over onze gezamenlijke hobby/werk/passie. Met vrienden die kinderen hebben praten we er langer over, maar ook dan zijn er genoeg andere zaken te bespreken.

Wat ik wil zeggen is dat als je kinderen krijgt, je nog altijd jezelf bent, inclusief alle andere aspecten van je persoonlijkheid. Je werk en andere bezigheden, je interesses en ambities verdwijnen niet. Tenminste dat geldt voor 90% van de ouders die ik ken. Het beeld dat je verdwijnt in je huis en over niks anders meer kunt praten dan over je kinderen ken ik niet. Alleen van internet, maar irl is dat niet zoals het gaat. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

16-09-2021 om 11:46

Nose schreef op 16-09-2021 om 09:00:

[..]

Toevallig dit


? Ik heb deze beschuldiging gemeld. Vals hoor om mensen op deze manier weg te jagen. Ik las die zin gewoon anders.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

16-09-2021 om 11:49

nvt

Julali schreef op 16-09-2021 om 11:42:

[..]

Hoe dan? Veel mensen ken je niet en spreek je ook niet, dus dan weet je niet of ze kinderen hebben. Mensen met kinderen zijn lang niet altijd samen met hun kinderen, dus je ziet hen in allerlei settings voorbijkomen, zonder dat ze hun kinderen bij zich hebben. Je hebt dan geen idee of ze kinderen hebben, of niet. Het is ook totaal niet relevant in de meeste situaties.

Van collega's weet je het vaak wel, maar een onderwerp van gesprek is het op mijn werk nauwelijks. Met vrienden praat ik er weinig over als zij zelf geen kinderen hebben. Ze vragen er vaak wel naar, dan antwoord ik uiteraard, maar na een aantal opmerkingen over onze families (man/vriend, eventuele kinderen, broers/zussen die wij van elkaar kennen en ouders) gaat het weer verder over andere onderwerpen. We praten meestal 5 min over familie en daarna een paar uur over onze gezamenlijke hobby/werk/passie. Met vrienden die kinderen hebben praten we er langer over, maar ook dan zijn er genoeg andere zaken te bespreken.

Wat ik wil zeggen is dat als je kinderen krijgt, je nog altijd jezelf bent, inclusief alle andere aspecten van je persoonlijkheid. Je werk en andere bezigheden, je interesses en ambities verdwijnen niet. Tenminste dat geldt voor 90% van de ouders die ik ken. Het beeld dat je verdwijnt in je huis en over niks anders meer kunt praten dan over je kinderen ken ik niet. Alleen van internet, maar irl is dat niet zoals het gaat.

In sommige bubbels ligt dat percentage anders. 

Pre-corona hoorde ik in de kantoortuin vrij veel gesprekken over kinderen. 

Schoolvakanties worden door tal van collega's als algemeen geaccepteerde data-aanduidingen gebruikt. 

Allemaal niet erg hoor. Maar het is niet zo dat ik aan collega's niet merk dat ze kinderen hebben.

Nose schreef op 16-09-2021 om 11:10:

[..]

Waar koop je die tegeltjes?

Ik denk dat de kringloop ze nog wel heeft  

Anders biedt https://www.bol.com/nl/nl/p/tegeltje-met-spreuk-doe-wat-je-zegt-dan-lieg-je-niet-kado-verpakking-plakhanger/9200000063846367/

Maar die van ons was mooier, vroeger. Van het concert des levens heeft niemand een program. etc etc. Maar dit is offtopic, excuus

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

16-09-2021 om 12:14

Doemijdieglazenbol schreef op 16-09-2021 om 12:13:

[..]

Ik denk dat de kringloop ze nog wel heeft

Anders biedt https://www.bol.com/nl/nl/p/tegeltje-met-spreuk-doe-wat-je-zegt-dan-lieg-je-niet-kado-verpakking-plakhanger/9200000063846367/

Maar die van ons was mooier, vroeger. Van het concert des levens heeft niemand een program. etc etc. Maar dit is offtopic, excuus

Leuk!!! 

Julali

Julali

16-09-2021 om 12:33 Topicstarter

Doornroosje75 schreef op 16-09-2021 om 11:59:

[..]

In sommige bubbels ligt dat percentage anders.

Pre-corona hoorde ik in de kantoortuin vrij veel gesprekken over kinderen.

Schoolvakanties worden door tal van collega's als algemeen geaccepteerde data-aanduidingen gebruikt.

Allemaal niet erg hoor. Maar het is niet zo dat ik aan collega's niet merk dat ze kinderen hebben.

De meeste ouders werken in schoolvakanties gewoon door. Er zijn maar weinig sectoren waar je al die vakanties vrij kunt hebben. Dat het af en toe ter sprake komt snap ik, maar dat zal waarschijnlijk in een direct gesprek met de leidinggevende gebeuren? 

Huh denk je nou echt dat kinderen alleen ter sprake komen in een direct gesprek met een leidinggevende?? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.