karenm2
22-08-2025 om 18:41
Klacht tegen juf
Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten

karenm2
22-08-2025 om 20:58
Ysenda schreef op 22-08-2025 om 19:38:
Karen, Adem in, adem uit, dit is precies zoals de oude Karen zou handelen.
De nieuwe Karen is niet zo impulsief.
Dit is precies dat wat er in de overdracht bedoeld wordt.
Ja klopt je hebt gelijk maar hoe laat ik dat zien. ze dagen mij heel erg uit als moeder e n ook mmijn zoon zo voelt dat

Mavelle
22-08-2025 om 20:59
Kampeerder schreef op 22-08-2025 om 20:21:
[..]
Mag dat? Lijkt mij niet heel professioneel.
Volgens mij mag zijn alleen feiten delen. Observaties in neutrale taal, zonder menig.
Maar misschien heeft de juf dat ook wel gedaan. Je weet niet hoe het geformuleerd is natuurlijk, want als ze het zo gezegd heeft als moeder is onvoorspelbaar (oid), kan dat een feit zijn. Niet leuk natuurlijk voor to, maar die vertrouwde juf sowieso al niet.

karenm2
_Anoniem_ schreef op 22-08-2025 om 19:59:
Misschien helpt het om een klacht op te stellen via chatgpt. Leg uit wat je wil vertellen en vraag of chatgpt er een nette klachtenbrief van wil maken. Deze lees je dan na en pas aan zo nodig en die kan je dan mailen.
ja bedankt. dat probeer ik maar ik word te boos

Schoondochter
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 20:55:
[..]
ja jij hebt gelijk is gewoon geen match. maar ik vertrouw niemand meer waarom zou ik
De meeste mensen willen je helpen. Ik weet dat je dat lastig te geloven vind, en dat je redenen hebt gehad om daaraan te twijfelen. Maar ik denk dat je, als je mensen wat meer zou vertrouwen en ze wat meer toe zou laten, kunt ervaren dat ze je met meer informatie beter kunnen helpen.
Ik gun je zo dat je je medemens weer een beetje gaat vertrouwen. Volgens mij zou je daar rust van krijgen. Tegelijk snap ik echt dat dat heel moeilijk voor je is, en dat je dus eerst juist meer spanning zult krijgen voor die rust komt. Dat maakt het erg ingewikkeld.

karenm2
22-08-2025 om 21:16
Vaaas schreef op 22-08-2025 om 19:37:
[..]
Zinloos advies, kind zit niet voor niets in een observatiegroep, op dit moment zal een nieuwe school vinden heel erg lastig zijn. Elke nieuw school zal eerst de uitkomsten hiervan willen afwachten. (en als je nu naar iets anders op zoek gaat, laat je juist zien dat je onvoorspelbaar bent, terwijl topicstarter juist wil laten zien dat ze dat niet is).
Wat je nu zou kunnen proberen zijn de onderwijsconsulenten. https://www.onderwijsconsulenten.nl/
Het kan fijn zijn om iemand te hebben die met jou meedenkt over de beste stap voor je kind. Of zijn deze al eerder betrokken geweest?
Nee nog niet eerder betrokken geweest ik ga hun mailen. want ze moeten me gewoon helpen ik ben niet onvoorspelbaar maar de juf wel ze doet beschulidgt mij van alles ik haat haar

karenm2
22-08-2025 om 21:17
Ysenda schreef op 22-08-2025 om 19:38:
Karen, Adem in, adem uit, dit is precies zoals de oude Karen zou handelen.
De nieuwe Karen is niet zo impulsief.
Dit is precies dat wat er in de overdracht bedoeld wordt
Ja maar ik weet niet wat de nieuwe karen moet doen

karenm2
22-08-2025 om 21:18
felija schreef op 22-08-2025 om 20:01:
Wat denk je ermee te bereiken? Het kost alleen maar bakken negatieve energie, energie die je hard nodig hebt om jezelf en je zoon in het gareel te houden.
Die juf haat jou niet, dat is eigenlijk heel kinderlijk van je gedacht.
Als moeder kun je het nooit helemaal.goed doen. Dat bestaat niet, geen enkele moeder kan dat. Jij ook niet, je maakt hoe dan ook fouten, want je bent een mens.
Daarom is het zo fijn dat er zoiets als een observatiegroep bestaat. Het gaat om het welzijn van je kind, maar ook om jouw welzijn.
Slaap er eens een nachtje over, zodat de eerste heftige emoties eraf zijn.
Ja jij weet dat toch niet. je kan wel ontkennen maar dan ben je fout
ze haat me wel

Friezinnetje
22-08-2025 om 21:19
ik ken je achtergrond niet, maar hoe je hier steeds roept dat je de juf haat, dat komt bij mij niet goed over. Als je zo ook reageert op school of in gesprekken, zo heftig, dan snap ik wel dat de juf dit over je zegt.

karenm2
22-08-2025 om 21:19
_Anoniem_ schreef op 22-08-2025 om 19:59:
Misschien helpt het om een klacht op te stellen via chatgpt. Leg uit wat je wil vertellen en vraag of chatgpt er een nette klachtenbrief van wil maken. Deze lees je dan na en pas aan zo nodig en die kan je dan mailen.
Ja goed tip. ik heb al een klachten brief verstuurd, hier komt die juf echt niet mee weg

karenm2
22-08-2025 om 21:21
felija schreef op 22-08-2025 om 20:01:
Wat denk je ermee te bereiken? Het kost alleen maar bakken negatieve energie, energie die je hard nodig hebt om jezelf en je zoon in het gareel te houden.
Die juf haat jou niet, dat is eigenlijk heel kinderlijk van je gedacht.
Als moeder kun je het nooit helemaal.goed doen. Dat bestaat niet, geen enkele moeder kan dat. Jij ook niet, je maakt hoe dan ook fouten, want je bent een mens.
Daarom is het zo fijn dat er zoiets als een observatiegroep bestaat. Het gaat om het welzijn van je kind, maar ook om jouw welzijn.
Slaap er eens een nachtje over, zodat de eerste heftige emoties eraf zijn.
tja ze beschuldigt mij van onvoorspelbaar zijn en slecht voor mijn kind.
dat is ersnstig dan haat ze mij. en ik haat haar

Kampeerder
22-08-2025 om 21:21
Mavelle schreef op 22-08-2025 om 20:59:
[..]
Maar misschien heeft de juf dat ook wel gedaan. Je weet niet hoe het geformuleerd is natuurlijk, want als ze het zo gezegd heeft als moeder is onvoorspelbaar (oid), kan dat een feit zijn. Niet leuk natuurlijk voor to, maar die vertrouwde juf sowieso al niet.
Nee dat is geen feit. Dan zet je in het verslag feitelijke voorbeelden waaruit dat blijkt.
Niet 'moeder is chaotisch en zorgt slecht voor haar kind' maar:
Kind kwam vier minuten te laat, had geen lunch mee. Moeder kwam lunch om 8:45 nog brengen. Twee bruine bolletjes in een zak met datum van zeven dagen geleden. Kind klaagde over de droge broodjes en het ontbreken van beleg. Ondanks eerder gemaakte afspraken zat er cola in zijn bidon. Kind had bakje met beschimmeld fruit mee. Etc etc.

karenm2
22-08-2025 om 21:24
IMI-x2 schreef op 22-08-2025 om 20:08:
Lieve Karen,
Zoals Ysenda al zegt: adem in, adem uit.
Dit is je borderline die boos is en wraak wil, maar daar hoef je niet naar te luisteren.
Je bent in het verleden onvoorspelbaar geweest, dat is borderliners eigen. Maar nu ben je in therapie om rustiger en verstandiger te reageren. En dat kun je.
Wat de juf zei, is niks nieuws. Juf mag haar mening over het verleden geven, maar dat maakt het nog geen feit, en al helemaal niet voor de toekomst. En dat ga jij laten zien! Dat was vroeger, de nieuwe Karen is in therapie en drinkt niet meer, ze reageert rustig en beheerst, allemaal voor haar jongens.
Ik stel voor dat je je energie dit weekend in het kinderen steekt. Dat verdienen ze. Volgende week zeg of schrijf je zo ongeveer wat ik in de alinea hierboven schreef aan de nieuwe juf. Laat de oude juf in haar sop gaarkoken. Zij is verleden tijd, irrelevant. Ze is jouw kostbare roerige niet waard.En nu ga je gewoon verder op het pad dat je bent ingeslagen voor je jongens: niet meer drinken, medicatie en therapie.
Je bent een sterke vrouw, je kunt het. Ik weet dat, want ik zie hoe ver je al gekomen bent.
Ja bedankt jij begrijpt het een beetje. Ik ben nu slimmer heb niet zoveel proble.men dat is waar. ik drink ook veel minder.
Verleden tijd niet meer relevant dat is ook waar

karenm2
22-08-2025 om 21:27
MamaE schreef op 22-08-2025 om 20:19:
Misschien haat de juf jou en je zoon ook wel. Dat kan. Er bestaan nu eenmaal ook nare juffen. Maar dat los je niet op met een klacht. De juf gaat haar mening over jou en je zoon daar niet van bijstellen, laat staan in positieve zin.
Ik zou je energie dan ook richten op je kinderen en de nieuwe start. Ik mag hopen dat ze op een observatiegroep doen waarvoor ze aangesteld zijn, namelijk observeren. En dan zelf een oordeel vormen en een eerlijk advies geven over een passende school.
Je zult vast ook gesprekken gaan voeren met de nieuwe juf. Dan kun je het tegendeel bewijzen.
Wil je toch een klacht indienen, dan heeft de school daar als het goed is een procedure voor. Die moet te vinden zijn op de website/schoolgids.
Een onderwijsconsulent kan ook helpend zijn.
Ja zeker bestaan er nare juffen, zeg ik ook al de hele tijd
Jullie snappen er niks van jullie zijn dom ik bescherm mijn zoon zelf wel

karenm2
22-08-2025 om 21:27
Kampeerder schreef op 22-08-2025 om 20:21:
[..]
Mag dat? Lijkt mij niet heel professioneel.
Volgens mij mag zijn alleen feiten delen. Observaties in neutrale taal, zonder menig.

karenm2
22-08-2025 om 21:28
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 21:27:
[..]
ja is extreem onprofesioneel