karenm2
22-08-2025 om 18:41
Klacht tegen juf
Ik wil een klacht indienen tegen de juf van mijn jongste zoon van 5. Ze had al problemen met hem in de klas van bij de start, ze wilde hem er gewoon niet bij. Hij is doorverwezen naar een observatiegroep om te kijken wat hij nodig heeft maar de juf heeft die groep allemaal negatieve dingen over mij als moeder verteld. Dus nu kunnen we geen goede start maken en dat is echt haar schuld. Ook ze moet niet als juf allemaal oordelen over mij als moeder uitspreken en die niet met mij bespreken maar wel aan de nieuwe groep doorgeven, Dat is gewoon echt fout van haar. Daarom wil ik klacht indienen want dat is echt heel fout en zo zorgt ze er ook oor dat ik en mijn zoon niet een nieuwe start kunnen maken. Kunnen jullie me helpen hoe ik dat ken adoen Ik wil echt serieucs genomene worden dat die juf gewoon niet meer kan werken ofzo want ze maakt echt grote fouten

Loezzie
22-08-2025 om 22:03
Heb je gedronken Karin?
Laatst was ik zo verrast hoe je reageerde over je medicijnen, maar nu. Je komt niet rationeel over en lijkt meer op de Karin uit je eerdere discussies.
Als je je op school gedraagd zoals hier, dan begrijp ik wel dat je als onvoorspelbaar te boek staat.
Heb je zelf gelezen wat je juf geschreven heeft?

karenm2
22-08-2025 om 22:13
MamaE schreef op 22-08-2025 om 21:33:
[..]
Dit vind ik dan weer onnodig, we willen jou hier allemaal helpen en dan noem je ons dom.
De adviezen gaan niet over gelijk hebben of gelijk krijgen, maar om waar je energie en tijd aan te besteden, waar je prioriteiten moeten liggen. En dat is bij je kinderen en de nieuwe start, niet bij het verleden en de nare juf.
laat maar jij snapt het toch niet

karenm2
22-08-2025 om 22:14
MamaE schreef op 22-08-2025 om 21:35:
[..]
Door het tegendeel te laten zien. Kind op tijd brengen en halen, zorgen dat de juiste spullen mee zijn, je aan de regels houden van school, naar gesprekken gaan, constructief opstellen in gesprekken. Meedenken over wat en hoe dan wel en gemaakte afspraken nakomen. Dan toon jij je een stabiele en betrouwbare moeder.
Op tijd mijn kind halen doe ik echt altijd. naar gesprekken gaan ook. ik ben gewoon stabiel als moeder die juf liegt

karenm2
22-08-2025 om 22:15
Kampeerder schreef op 22-08-2025 om 21:36:
[..]
Tja, als niemand ooit officieel klaagt verandert er nooit iets. Ik heb ooit ook wel eens een netjes geformuleerde klacht ingediend zodat anderen niet zou overkomen wat mij was overkomen.
Ja dat wil ik dus ook. klacht neerleggen maar wel goed zodat ze het serieus nemen daarom vraag ik jullie hulp

karenm2
22-08-2025 om 22:16
linn19 schreef op 22-08-2025 om 21:46:
[..]
Nee Karen je reageert niet normaal.
Jij speelt met een klachtenbrief precies de juf in de kaart met andere woorden jij laat daarmee zien dat zij gelijk heeft.
Jammer dat jij je emoties nu zo de overhand laat nemen. Er zijn echt andere manieren om hiermee om te gaan.
ja als hij het beter weet hoe ik het moet doen zeg het dan maar

karenm2
22-08-2025 om 22:16
Kampeerder schreef op 22-08-2025 om 21:47:
[..]
Ik vind je woordkeus hier ook best heftig.
waarom dan heftig

karenm2
22-08-2025 om 22:17
Friezinnetje schreef op 22-08-2025 om 21:49:
[..]
nee joh
toch wel ik snap niet waarom je hun kant kiest

Soccer-Mom
22-08-2025 om 22:18
ik lees in jouw verhaal heel veel aannames, woede en de schuld ligt bij de juf. Je kan gerust een klacht indienen. Juf mag dan ook haar kant van het verhaal doen, hoor en wederhoor. Wat wil je precies bereiken met een klacht? Dat lees ik nergens. Realiseer je dat de klacht ook afgewezen kan worden. En dan?

karenm2
22-08-2025 om 22:21
Schemerlampje schreef op 22-08-2025 om 21:50:
[..]
En de juf van de observatiegroep heeft dit met jou besproken? Probeer dat te zien als positief. Zij hebben deze mail gekregen, maar vertellen dit aan jou zodat ze ook jouw kant van het verhaal kunnen horen. Ze zijn dus open en transparant naar jou toe. Hoe heb jij erop gereageerd? Want ik ben bang dat je erop gereageerd hebt, zoals je hier in dit draadje reageert. En daarmee bevestig je wel een beetje wat de oude juf heeft gezegd.
Mocht je boos geworden zijn toen je dit hoorde en daar niet zo goed op gereageerd hebben, dan zou ik daar bij de nieuwe juf even op terugkomen. Dat je erg geschrokken was van die mail en dat je daarom niet goed gereageerd hebt. Dat je hard met jezelf aan het werk bent en dat je je best doet om constructief mee te werken.
Voor nu zou ik nog even niets doen richting de oude juf. Kom eerst maar even tot rust. Maandag kun je ook nog een klacht indienen.
Ja ik denk jij hebt gelijk het moet toch tot maandag wachten. maar dan ga ik wel klacht neerleggen hoor tegen die oude juf die verdient dat.
de juf van de observatiegroep heeft het idd wel eerlijk verteld van die mail dat is best goed van haar. maar ik merk wel dat ze de oude juf volgt dat ik instabiel en heftige emoties heb en dat is gewoon niet waar ze beschuldigt me al gelijk van dignen dat vidn ik niet kunnen dat ligt aan de oude juf maar dat snapt de nieuwe juf niet

karenm2
22-08-2025 om 22:23
Theekopje schreef op 22-08-2025 om 21:50:
als ik jouw topics lees, je reacties en hoe je schrijft en reageert. Vind ik dit heftig.
In een van je vorige topics kon ik lezen dat je goed bezig was. Je werkt aan jezelf. Of dat nu nog geld, weet ik niet. Maar als jij zo reageert op school, en naar de mensen hier…
Heel eerlijk, ik ben een kleuterjuf en ik kan die juf best wel snappen. Zij doet wat zij moet doen om het voor het kind op te nemen en de goede weg voor het kind te kiezen. Of jij het er wel of niet mee eens bent… en ik denk dat het veel genuanceerder in het verslag staat dan dat jij hier doet overkomen.
Wat jij nu het beste kan doen is je van je goede kant laten zien en bewijzen dat de juf een mening geeft. Laat zien dat je aan het veranderen bent en dat je je zaken (ook je emoties) onder controle hebt. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar dat kan wel op normalere manieren
Jij snapt het echt niet.
In het verslag staat echt dat ik onvoorspelbaar ben waarom zou i daarover liegen.
De juf liegt ik niet

Mlah!
22-08-2025 om 22:25
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 21:21:
[..]
tja ze beschuldigt mij van onvoorspelbaar zijn en slecht voor mijn kind.
dat is ersnstig dan haat ze mij. en ik haat haar
Waarom zou ze je haten? Zij vindt jouw gedrag onvoorspelbaar, dat is iets heel anders. Voor jou voelt het als een persoonlijke aanval, voor haar is het haar werk. Daar komt echt geen haat bij kijken.
Zij heeft gezien dat zij jouw zoon tijdens haar lessen niet kan geven, wat hij nodig heeft. Misschien als ze maar 10 kinderen in de klas had gehad wel, maar er zijn er veel meer en die hebben ook recht op haar aandacht. Misschien vindt ze hem soms wel eens vervelend, als hij niet luistert en de les verstoort. Maar hem haten, nee.
Ik zou je ook willen adviseren om je ongenoegen niet op deze manier uit te spreken bij de nieuwe school van je zoon. Als je gaat zeggen dat je zoon weg moest omdat de juf hem en jou haat, dan laat je precies dat gedrag zien wat de juf volgens jou in het rapport heeft gezet en dan zou ze gelijk hebben gehad. Je kunt hoogstens zeggen dat je geen klik had met de juf en dat je het echt niet eens bent met hoe zij het gedrag van de zoon ziet.

linn19
22-08-2025 om 22:25
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:16:
[..]
ja als hij het beter weet hoe ik het moet doen zeg het dan maar
Nee dat ga ik niet zeggen. Je vervalt in je oude gedrag en dat weet je zelf ook.

karenm2
22-08-2025 om 22:26
Loezzie schreef op 22-08-2025 om 22:03:
Heb je gedronken Karin?
Laatst was ik zo verrast hoe je reageerde over je medicijnen, maar nu. Je komt niet rationeel over en lijkt meer op de Karin uit je eerdere discussies.
Als je je op school gedraagd zoals hier, dan begrijp ik wel dat je als onvoorspelbaar te boek staat.
Heb je zelf gelezen wat je juf geschreven heeft?
Ja ik heb gedronken. een paar wijntjes om even wat rustiger te worden. niet teveel dat is niet het probleem
Ik gedraag me niet onvoorspelbaar ik kom op voor mijn zoon. de juf beschulididgy een kleuter dat is ernstig

Friezinnetje
22-08-2025 om 22:28
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:17:
[..]
toch wel ik snap niet waarom je hun kant kiest
ik zeg nergens dat ik hun kant kies, maar dat jij hier al heftig reageert.
Maar goed, ik ga hier weg, want geen zin in.

Loezzie
22-08-2025 om 22:28
karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:26:
[..]
Ja ik heb gedronken. een paar wijntjes om even wat rustiger te worden. niet teveel dat is niet het probleem
Ik gedraag me niet onvoorspelbaar ik kom op voor mijn zoon. de juf beschulididgy een kleuter dat is ernstig
Je hebt medicatie waarbij je geen alcohol mag drinken.
Ik zou zeggen..Sluit je internet, ga naar bed en lees morgen terug.
Helaas is je gedrag wèl onvoorspelbaar.