Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Klacht tegen juf

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:21:

[..]

Ja ik denk jij hebt gelijk het moet toch tot maandag wachten. maar dan ga ik wel klacht neerleggen hoor tegen die oude juf die verdient dat.

de juf van de observatiegroep heeft het idd wel eerlijk verteld van die mail dat is best goed van haar. maar ik merk wel dat ze de oude juf volgt dat ik instabiel en heftige emoties heb en dat is gewoon niet waar ze beschuldigt me al gelijk van dignen dat vidn ik niet kunnen dat ligt aan de oude juf maar dat snapt de nieuwe juf niet

Je hebt ook hele heftige emoties. Je haat de juf. De meeste volwassenen laten dat soort heftige emoties achter in hun puberteit en leren meer te relativeren, tot 10 te tellen, leren zichzelf te begrenzen, kijken naar hun eigen aandeel en ervaren feedback niet meer als snijdende kritiek.

Door jouw onveilige jeugd is dat bij jou anders, jij kon die ontwikkeling toen niet doormaken, jij moest overleven. Je moet oppassen dat je dit niet ook weer doorgeeft aan jouw eigen kinderen. Jouw heftige emoties kunnen jouw kinderen een onveilig gevoel geven en zo blijf je in een vicieuze cirkel hangen.

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:23:

[..]

Jij snapt het echt niet.
In het verslag staat echt dat ik onvoorspelbaar ben waarom zou i daarover liegen.
De juf liegt ik niet

Op het forum ben je ook onvoorspelbaar. Dus waarom liegt ze dan? 

Loezzie schreef op 22-08-2025 om 22:28:

[..]

Je hebt medicatie waarbij je geen alcohol mag drinken.

Ik zou zeggen..Sluit je internet, ga naar bed en lees morgen terug.

Helaas is je gedrag wèl onvoorspelbaar.

Jammer genoeg is het wel voorspelbaar: stress en boosheid > drinken (in combinatie met medicatie) > irrationele boosheid en heftige emoties.

Karen, ga slapen, alsjeblieft. Dit was weer een uitglijder. Kan gebeuren, je had weer een trigger waardoor je even van het rechte pad raakte. Morgen is er weer een dag en dan ziet de wereld er vast weer mooier uit.

Mijn tip: bewaar dit draadje. Print het uit. En bespreek dit draadje met je therapeut. Het laat heel mooi zien wat er gebeurt als je stress hebt en gaat drinken. Lees het iedere keer als je weer naar de fles wil grijpen door, en help jezelf dan een andere keuze te maken om ermee om te gaan.

Je ging zo goed, dit is een klein stapje terug, morgen zet je er weer 2 vooruit!

Je kunt het, echt!

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 22:21:

[..]

Ja ik denk jij hebt gelijk het moet toch tot maandag wachten. maar dan ga ik wel klacht neerleggen hoor tegen die oude juf die verdient dat.

de juf van de observatiegroep heeft het idd wel eerlijk verteld van die mail dat is best goed van haar. maar ik merk wel dat ze de oude juf volgt dat ik instabiel en heftige emoties heb en dat is gewoon niet waar ze beschuldigt me al gelijk van dignen dat vidn ik niet kunnen dat ligt aan de oude juf maar dat snapt de nieuwe juf niet

Instabiel en heftige emoties.. precies wat iedereen hier constateert, met woorden strooien als haten, en “zij is fout”.. toegeven dat je een paar wijntjes drinkt. Erg instabiel en je vertoont zeer heftige emoties, die niet volwassen zijn.

Ik vind dit dan nog aardig mild genoemd in het verslag.. werk ajb aan jezelf, je hebt kinderen.. 

Karin, als je echt borderline persoonlijkheidsstoornis hebt, zoals iemand in dit draadje ergens zegt, dan laat je nu precies de symptomen zien. Je zegt: maar ik merk wel dat ze de oude juf volgt dat ik instabiel en heftige emoties heb en. Wij zien dat hier nu ook. 
Probeer morgen terug te kijken op deze dag als een eenmalige uitglijder. Gooi de fles wijn leeg in de gootsteen als je die niet helemaal leeg hebt, zet je schouders eronder en ga weer door op de goede weg die je weken geleden bent ingeslagen. Je was zo kwetsbaar, je hebt het zelf gered om de fles te laten staan een paar weken en wij geloven dat je dat weer gaat lukken! 
En ga alsjeblieft geen negatieve energie verspillen aan de oude juf. Dan haat ze jou en je zoon. Wat kan het jou schelen, hij zit nu toch op een andere school. 
Overigens geloof ik absoluut niet dat een leerkracht zo dom is om in een mail te zetten dat ze je haat. Zij wil gewoon haar baan houden. 

Je bent teruggevallen in je oude patroon, dat kan gebeuren, maar stop nu met drinken, neem je medicijnen en probeer rustig te worden. Je moet er aankomend weekend weer zijn voor je kinderen.

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:29 Topicstarter

Soccer-Mom schreef op 22-08-2025 om 22:18:

ik lees in jouw verhaal heel veel aannames, woede en de schuld ligt bij de juf. Je kan gerust een klacht indienen. Juf mag dan ook haar kant van het verhaal doen, hoor en wederhoor. Wat wil je precies bereiken met een klacht? Dat lees ik nergens. Realiseer je dat de klacht ook afgewezen kan worden. En dan?

Ja klacht indienen ga ik ook doen. Ik wil bereiken dat zij nooit meer als juf kan werken want ze liegt en ze is echt fout

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:31 Topicstarter

Mlah! schreef op 22-08-2025 om 22:25:

[..]

Waarom zou ze je haten? Zij vindt jouw gedrag onvoorspelbaar, dat is iets heel anders. Voor jou voelt het als een persoonlijke aanval, voor haar is het haar werk. Daar komt echt geen haat bij kijken.

Zij heeft gezien dat zij jouw zoon tijdens haar lessen niet kan geven, wat hij nodig heeft. Misschien als ze maar 10 kinderen in de klas had gehad wel, maar er zijn er veel meer en die hebben ook recht op haar aandacht. Misschien vindt ze hem soms wel eens vervelend, als hij niet luistert en de les verstoort. Maar hem haten, nee.

Ik zou je ook willen adviseren om je ongenoegen niet op deze manier uit te spreken bij de nieuwe school van je zoon. Als je gaat zeggen dat je zoon weg moest omdat de juf hem en jou haat, dan laat je precies dat gedrag zien wat de juf volgens jou in het rapport heeft gezet en dan zou ze gelijk hebben gehad. Je kunt hoogstens zeggen dat je geen klik had met de juf en dat je het echt niet eens bent met hoe zij het gedrag van de zoon ziet.

Ja dat weet ik ook niet waarom ik vind het ook echt heel onfproffesioneel. Het is gewoon een slechte juf. Ze haat hem wel hoor ik snap niet waarom je dat niet geloof zo is het gewoon.

We maken allemaal fouten in het leven, aan de lopende band zelfs. En we proberen ook allemaal om het goede te doen. Voor onszelf en vooral voor onze kinderen.

Je denkt misschien zelf dat een paar wijntjes niet zo erg is, maar als je gedronken hebt is dat meteen heel erg merkbaar in je manier van communiceren op het forum. Echt een verschil van dag en nacht. 

Zorgen hebben om je kinderen is zwaar. Ik begrijp ook wel dat je je zoon wil beschermen, maar de vraag is of dat nodig is in de mate dat je dat nu doet. Bescherm je hem als je een klacht indient? Bescherm je hem door tegen de nieuwe juf te zeggen dat de oude juf liegt? Of tegen haar te praten op de toon zoals je dat hier nu doet? Dat lijkt me niet. Geef je kind vertrouwen mee dat hij naar een plek gaat waar ze hem beter kunnen helpen om minder boos te worden en ruzie te krijgen met andere kinderen.
Je schreef in de vakantie dat hij met buitenspelen ook vaak ruzie had met andere kinderen. Dat ligt dan echt niet alleen maar aan al die andere kinderen, maar ook voor een deel bij hem. En ja, spanningen kunnen dit gedrag verergeren, daar wordt niemand een leuker mens van. Jij niet en hij ook niet. En ik ook niet en mijn kind ook niet.

Dit forum zit vol met lieve en behulpzame mensen. Ik vind het echt heel pijnlijk dat je ons als dom en onbegripvol afschildert. Dat zijn we niet. 
Zoek eens wat andere draadjes van ouders van kinderen met problemen van allerlei aard, lees ze en de adviezen die gegeven worden en stel dan je mening bij.

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:32 Topicstarter

linn19 schreef op 22-08-2025 om 22:25:

[..]

Nee dat ga ik niet zeggen. Je vervalt in je oude gedrag en dat weet je zelf ook.

hoezo dat ga je niet zeggen. ik snap jou echt niet

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:33 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 22-08-2025 om 22:28:

[..]

ik zeg nergens dat ik hun kant kies, maar dat jij hier al heftig reageert.

Maar goed, ik ga hier weg, want geen zin in.

goed ga maar weg dan kan mij niks schelen

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:34 Topicstarter

Loezzie schreef op 22-08-2025 om 22:28:

[..]

Je hebt medicatie waarbij je geen alcohol mag drinken.

Ik zou zeggen..Sluit je internet, ga naar bed en lees morgen terug.

Helaas is je gedrag wèl onvoorspelbaar.

ja je hebt mss gelijk dat het beter is om morgen terug te komen.

maar niet dat mijn gedrag onvoorspelbaar is dat is juist heel logisch dat ik op kom voro mijn kind

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:35 Topicstarter

Mlah! schreef op 22-08-2025 om 22:31:

[..]

Je hebt ook hele heftige emoties. Je haat de juf. De meeste volwassenen laten dat soort heftige emoties achter in hun puberteit en leren meer te relativeren, tot 10 te tellen, leren zichzelf te begrenzen, kijken naar hun eigen aandeel en ervaren feedback niet meer als snijdende kritiek.

Door jouw onveilige jeugd is dat bij jou anders, jij kon die ontwikkeling toen niet doormaken, jij moest overleven. Je moet oppassen dat je dit niet ook weer doorgeeft aan jouw eigen kinderen. Jouw heftige emoties kunnen jouw kinderen een onveilig gevoel geven en zo blijf je in een vicieuze cirkel hangen.

mijn kinderne hebben niet een onveilig gevoel die slapen ze merken er niks van. maar dat die juf zit te stoken daar heeft mijn kind wel last van

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:36 Topicstarter

Theekopje schreef op 22-08-2025 om 22:37:

[..]

Op het forum ben je ook onvoorspelbaar. Dus waarom liegt ze dan?

nee ik ben niet onvoorspelbaar, dat ik boos word op de juf als ze mij beschuldigt en gaat stoken is niet onvoorspelbaar maar heel normaal

karenm2

karenm2

22-08-2025 om 23:37 Topicstarter

Jonagold schreef op 22-08-2025 om 22:37:

[..]

Jammer genoeg is het wel voorspelbaar: stress en boosheid > drinken (in combinatie met medicatie) > irrationele boosheid en heftige emoties.

Karen, ga slapen, alsjeblieft. Dit was weer een uitglijder. Kan gebeuren, je had weer een trigger waardoor je even van het rechte pad raakte. Morgen is er weer een dag en dan ziet de wereld er vast weer mooier uit.

Mijn tip: bewaar dit draadje. Print het uit. En bespreek dit draadje met je therapeut. Het laat heel mooi zien wat er gebeurt als je stress hebt en gaat drinken. Lees het iedere keer als je weer naar de fles wil grijpen door, en help jezelf dan een andere keuze te maken om ermee om te gaan.

Je ging zo goed, dit is een klein stapje terug, morgen zet je er weer 2 vooruit!

Je kunt het, echt!

Ja dank je jij hebt gelijk dat is beter maar ik kan niet slapen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.