Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Klacht tegen juf

hoi karen, het is nog een paar weken en dan is het zomervakantie. Heb je in beeld voor bezig hoe het na de vakantie verder gaat. En wat je in de vakantie gaat doen? Loopt de behandelgroep van je jongste zoontje door in de vakantie?

Hoi Karen,

Bijna zomervakantie of misschien hebben je jongens al vakantie.
Hoe gaat het nu met jullie?

karenm2

karenm2

17-07-2026 om 23:12 Topicstarter

Het ging best goed met me maar nu weer niet zo goed. 
Ik had een nieuwe relatie maar dat is weer uit nu. Ik ben er achter gekomen dat hij me bedriegt en drugs gebruikt en hij liegt ook. Hij is het gewoon niet waard is een loser ik ben heel boos op hem maar hij doet alsof ik gek ben. Ik probeer er goed mee om te gaan maar nu is het heel lastig ik voel me zo alleen. 
Ik drink niet meer de medicatie daarvoor helpt echt wel wat denk ik maar nu is het heel lastig. De psychiater helpt echt niks wil nog steeds niks doen voor me rond slaapmedicatie. Terwijl ik nu echt gek word van de stress.
De behandelgroep vd jongste was eerst heel zwaar toen ging het beter maar nu terug heel slecht omdat ze oordelen ipv helpen. De jongste wilde deze week niet gaan omdat de oudste ook vakantie heeft en ik snap hem wel een kind heeft ook begrip nodig maar nu dreigen ze omdat ik hem heb thuis gehouden. Ik vind het heel erg dat ze zeggen dat ze kinderen helpen maar ze snappen er niks van. 
Het wijkteam vind een logeer plek voor de jongens een goed plan maar doen niks als ik niet akkoord ga. Ik vind het goed dat ze proberen te helpen ik weet dat ze het echt goed bedoelen maar ik durf het niet omdat ik niet weet of ik het wel vertrouw. Ik weet dat veel mensen slechte bedoelingen hebben met kinderen zeker jeugdzorg. Het wijkteam wilde ook een coach voor de oudste en daar ben ik mee akkoord gegaan omdat hij zelf ook wilde. Maar nu heb ik de hele tijd stress of die coach niet slecht praat over mij en ook het gaat niet echt beter met de oudste deze week is hij heel opstandig dus het helpt niet. 
Ik probeer echt ik laat hulp toe soms denk ik het gaat beter maar dat is niet echt zo ik word gek van de stress. 

Ies

Ies

17-07-2026 om 23:59

Wat fijn om van je te horen Karen!
Wat rot van je relatie, logisch dat je je rot voelt. Maar uiteindelijk kun je blij zijn dat je van hem af bent, hoop dat je dat ook snel kunt voelen. 
Wat maak je mooie stappen!! Super goed! Je bent natuurlijk niet 123 van je achterdocht af, dus logisch dat die blijft opspelen. Stapje voor stapje! 

Dit is al de 2e foute vriend in korte tijd die jij uitzoekt. Zet dat jou niet aan het denken over jou eigen keuze? 

Ies

Ies

18-07-2026 om 00:11

linn19 schreef op 18-07-2026 om 00:02:

Dit is al de 2e foute vriend in korte tijd die jij uitzoekt. Zet dat jou niet aan het denken over jou eigen keuze?

Dat is toch helemaal niet vreemd, gezien de problematiek van Karen? 

Ies schreef op 18-07-2026 om 00:11:

[..]

Dat is toch helemaal niet vreemd, gezien de problematiek van Karen?

Dit. En helpend is het ook niet. 

linn19 schreef op 18-07-2026 om 00:02:

Op een voetbalveld is dit direct rood en een schorsing voor een aantal wedstrijden wegens doorgaan op een tegenstander die al op de grond ligt.

Compleet het tegenovergestelde van ern hand uitsteken om iemand overeind te helpen.

@Linn, je wordt vaker op je vrij botte en niet helpende manier van reageren gewezen. Zelf zou ik het niet prettig vinden dat men mij als bot en niet helpend ziet en mijn manier van reageren overdenken proberen aan te passen. Hoe zie jij dit? 

Op zich is het toch heel fijn dat het wijkteam geen beslissingen neemt zonder jouw akkoord? Ik zou toch wel nadenken over een steungezin of logeer/opvangplek. Dat geeft jou wat ademruimte en de jongens een extra plek voor contacten. Ook voor momenten dat jij niet vrij bent. 

Een coach richt zich waarschijnlijk op je kind, niet op jou. Het is niet zijn/haar taak om over jou te praten tegen kind. Meer over wat vindt hij lastig en hoe kan hij daarmee omgaan. 

Heeft de jongste helemaal geen vakantie? Of is dat korter/andere weken dan de oudste.
Ik zou wel voorzichtig zijn met thuishouden 'omdat oudste ook vrij is'. Er zijn ook wel eens studiedagen van school van oudste, dan kan de jongste ook niet zomaar thuisblijven. Ik zou me toch proberen te houden aan de behandeling. Hij zit daar immers niet voor niets.

Je kinderen zullen vaker niet gelijk vakantie hebben. Hier heeft de basisschool regelmatig eerder of later vrij als de middelbare bijv. Dat is geen reden om je kind thuis te houden. Linn is mischien bot maar heeft wel een punt. Al die energie en extra stress van die foute vriendjes kan je er niet bijhebben. Mischien is het verstandig om het daten even op een laag pitje te zetten tot je zelf stabieler bent.  

Wat fijn voor oudste dat hij iemand voor zichzelf krijgt om mee te praten.
Hij wordt ouder en gaat opstandiger worden.
Fijn dat er dan iemand voor hem alleen is .

Heb je handvaten gekregen om met de stress om te gaan?

Hallo Karen, fijn om weer wat van je te horen. 
Het maakt me blij om te horen dat de medicatie helpt om niet te drinken.

Balen dat deze vriend ook weer niet was wat hij leek, maar ik geef je een compliment dat je het gezien hebt en dat je een punt achter deze relatie gezet hebt. 
Weet je, veel mannen ruiken op kilometers afstand dat jij nog kwetsbaar bent en dat ze dus misbruik van je kunnen maken/tegen je kunnen liegen. Ik denk dat je je sociale contacten voorlopig beter kunt zoeken bij vrouwen dan bij mannen. Er zijn online groepen waar je vriendinnen kunt zoeken. Ook wandelgroepen, handwerk- of knutselgroepen. Het klinkt misschien wat suf, maar bewegen en met je handen frutselen werkt heel goed tegen stress.

En dan kom ik bij een logeeradres voor je jongens. Pak dat met beide handen aan! Dan heb jij even rust en je jongens even een andere omgeving. Dat is gied voor jullie allemaal. Als je bang bent voor wantoestanden, leer ze dan dit (wat ik mijn kinderen al geleerd heb toe ze 4 waren, en nog steeds herhaal): leuke geheimen mag je voor jezelf houden (bv een fijne verrassing of een verjaardagscadeautje), maar niet-leuke geheimen MOET je met iemand delen, anders wordt je verdrietig/ziek. Jij kiest met wie je praat, met mij, een juf/begeleider, of iemand anders die je vertrouwt. Wat betreft misbruik moeten ze weten dat hun lichaam van hun is, en dat niemand ze zonder hun toestemming mag aanraken (behalve de dokter om te kijken of ze gezond zijn, en een goede dokter vraagt ook toestemming). Raakt iemand ze toch aan, dan is dat weer iets dat ze moeten delen met iemand die ze vertrouwen. Dat geldt altijd en overal, een logeerweekend maakt echt geen verschil.

Karen, ik zie toch weer een paar mooie stappen vooruit. Ik snap het zwaar voor je is, maar echt,  je kunt het en je doet het toch maar mooi. Hou vol!

Karen, ik wil je mijn eigen ervaring meegeven. Onze kinderen hebben zo'n anderhalf jaar een logeeradres gehad via het Leger des Heils. Dat was echt een heel lief gezin dat geweldig met onze kinderen omging. En het heeft ons geholpen om op adem te komen. 

Super dat het je lukt om niet te drinken!

fijn dat je nog eens terug komt, goed dat je met die man gestopt bent. Ook goed dat het lukt om van de drank af te blijven. Als ik het goed begrijp zit je jongste op een behandelplek. Niet een gewone school. Dat betekent waarschijnlijk dat ze in de vakantie doorgaan behalve als jij doorgeeft dat je op vakantie gaat oid. 6 weken niet gaan is bij behandeling meestal geen goed idee. Thuis houden tegen de afspraken in ook niet. Waar dreigen ze nu mee?
Wat fijn dat het wijkteam meedenkt om jou af en toe ruimte te bieden voor jezelf, je even te ontlasten. Alleenstaande moeder zijn is gewoon zwaar. In jouw situatie nog veel zwaarder, ook nog zonder netwerk om op terug te vallen. Zou je eens op de mogelijke logeerplek kunnen gaan kijken? Evt met iemand van het wijkteam. Dan kun je daarna een betere beslissing maken. 
Wat is het doel van de coach voor je oudste? Je schrijft dat het niet helpt en dat hij opstandig wordt. Kun je dit verder uitleggen. Er zitten hier veel ouders die ervaring hebben met kinderen in jouw leeftijd.  Waarschijnlijk ga je herkenning vinden of anders misschien tips? Mijn kinderen kunnen ook het bloed onder mijn nagels vandaan halen en heel opstandig zijn. De jongste heeft ook een soort coach gehad. Daar kon ze alles kwijt, ook over papa en mama maar de coach praatte niet slecht over ons. Het ging echt niet meteen beter naar we kregen wel tips waarmee wij en zij verder kan. Dat blijft hard werken! 

De oudste begint in de pubertijd te komen en haar opstandigheid is zeker logisch. Niet altijd makkelijk en fijn voor ons. Ook niet voor haar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.