Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Klacht tegen juf

Roos57 schreef op 22-08-2025 om 22:03:

[..]

Ontremd door de drank denk ik

Daarom ook mijn advies om hier even weg te gaan.

Was ook gelijk mijn gedachte. De reacties wijzen er op dat karen helaas niet aan de cola zero zit.

Tipdemuis schreef op 22-08-2025 om 22:45:

[..]

Instabiel en heftige emoties.. precies wat iedereen hier constateert, met woorden strooien als haten, en “zij is fout”.. toegeven dat je een paar wijntjes drinkt. Erg instabiel en je vertoont zeer heftige emoties, die niet volwassen zijn.

Ik vind dit dan nog aardig mild genoemd in het verslag.. werk ajb aan jezelf, je hebt kinderen..

Helemaal  mee eens.

karenm2 schreef op 22-08-2025 om 23:53:

[..]

ja een tik op haar vingers dat wil ik een hele harde tik. dat verdien ze, het is een hele slechte juf die kinderen gewoon haat

Jij vind écht van jezelf dat jij je normaal  gedraagt?  Sorry maar dit is echt niet  normaal  hoor dit soort dingen denken en schrijven. En ik kan niet geloven dat dit maar een " paar " wijntjes zijn.  

Zoek meer hulp. Je hebt het echt nodig. En je kinderen ook.

Nou Karen, ik denk dat je voor de volwassenen onder ons inderdaad heeel voorspelbaar bent. Iemand zegt iets —> jij voelt je aangevallen of als gek/psychiatrisch patiënt weggezet —> je fokt jezelf op—> gooit er eventueel nog wat alcohol in om het ‘te blussen’ terwijl het eigenlijk alleen maar nog meer opfokt—> je neemt acties die je kind schaden en anderen beledigen. 
Dat doe je steeds. Zodra je denkt dat iemand ook maar een klein beetje niet hetzelfde denkt als jij, ga je steeds op dezelfde manier escaleren. Daar is therapie voor, om daar mee te leren omgaan.

Voor je kind ben je echter wel onvoorspelbaar. Treft hij de energieke mama die lekker met hem erop uit trekt? Krijgt hij de boze mama omdat iemand anders iets gedaan heeft? Wordt mama misschien boos op hem, omdat hij alles zo spannend vindt? Wat moet hij doen om jou tevreden te stellen en is dat genoeg? Dat is wat je kind elke dag aan onvoorspelbaarheid meekrijgt. 

En natuurlijk, er zijn er maar weinig ouders elke dag stabiel of altijd gelijk van humeur. Maar jouw uitschieters zitten echt tegen het vernietigende aan en doen je kind daarmee geen plezier. 

Kijk of je deze uitschieter volgende keer mee kunt nemen naar de therapeut. Gooi alle wijn- en andere drankflessen weg, want nuchter blijven begint met zorgen dat er geen alcohol in huis is. En probeer samen met je therapeut iets te vinden waardoor je jezelf niet zo laat meeslepen. Misschien ben ook jij geholpen met een stoplicht, waarbij je als je merkt dat je in het oranje loopt qua boosheid, afstand neemt? Of je therapeut heeft vast betere tips.

Dat gaat vast niet van vandaag op morgen goed. Maar door je reacties te bespreken, kun je meer leren over jezelf. Daarmee krijg jij de kans het beter te doen voor jouw kinderen dan jouw ouders.

Het is heel duidelijk dat je veel van je kinderen houdt. 

Je wilt ze beschermen en voor ze vechten. Kies de goede gevechten: zie de (alle) tips hierboven. 

Zoveel mensen die jou, als liefhebbende moeder, het beste wensen en met je meedenken. Voor jou

Jonagold schreef op 22-08-2025 om 22:37:

[..]

Jammer genoeg is het wel voorspelbaar: stress en boosheid > drinken (in combinatie met medicatie) > irrationele boosheid en heftige emoties.

Karen, ga slapen, alsjeblieft. Dit was weer een uitglijder. Kan gebeuren, je had weer een trigger waardoor je even van het rechte pad raakte. Morgen is er weer een dag en dan ziet de wereld er vast weer mooier uit.

Mijn tip: bewaar dit draadje. Print het uit. En bespreek dit draadje met je therapeut. Het laat heel mooi zien wat er gebeurt als je stress hebt en gaat drinken. Lees het iedere keer als je weer naar de fles wil grijpen door, en help jezelf dan een andere keuze te maken om ermee om te gaan.

Je ging zo goed, dit is een klein stapje terug, morgen zet je er weer 2 vooruit!

Je kunt het, echt!

Ik wil er nog één tussenstap aan toevoegen:

Stress en boosheid > een overlever in jou grijpt in en kiest voor verdoving > drinken.

Het helpt om milder naar jezelf te kijken als je beseft dat de 'uitglijder' gebeurt omdat je aan het overleven was. Dat je er niet zelf voor gekozen hebt.

Kimdekim schreef op 23-08-2025 om 10:50:

Heel eerlijk voelt het een beetje of we met een kind van 8 discussiëren. Ik begrijp de juf wel. Ik denk ook dat je niet stabiel bent. Dat laat je hier ook zien. Als je hier helemaal op af gaat zal je jezelf alleen maar nog meer in de kijker spelen. En zal er nog meer op je gedrag gelet worden. En terecht. Want ondanks dat het niet leuk is om te horen, kwetsend zelfs, is zo'n overdacht vooral ook om je zoon te helpen. Als je niet stabiel bent kan dat in de adviezen rekening mee gehouden worden. Je hebt nou eenmaal een andere bouwmethode nodig op een stabiele fundering dan op een instabiele.

Ergens is Karen dat ook nog. Waarschijnlijk door heftige shit in haar jeugd heeft ze zich nooit emotioneel kunnen ontwikkelen. In plaats van door/met je ouders moet je dat op latere leeftijd in je eentje doen in therapie. Dat is super hard werken! 

Martje80 schreef op 23-08-2025 om 20:03:

[..]

Ergens is Karen dat ook nog. Waarschijnlijk door heftige shit in haar jeugd heeft ze zich nooit emotioneel kunnen ontwikkelen. In plaats van door/met je ouders moet je dat op latere leeftijd in je eentje doen in therapie. Dat is super hard werken!

Ik vind dat je best compassie mag hebben met mensen met een moeilijke jeugd.  Maar compassie kan ook zijn een spiegel voorhouden,  want anders krijg je eenzelfde situatie bij haar kinderen.  Dan zeggen zij als ze volwassen zijn ook dat ze een moelijke jeugd hebben gehad.  En geven zij ook hun jeugd weer door op hun kinderen.  Ik kom ook uit zo'n gezin.  En ik ben heel blij dat mijn moeder die cirkel heeft kunnen doorbreken.  Maar dat was haar niet gelukt als mensen haar niet verteld hadden dat haar jeugd niet normaal was. En dat haar trauma voor bepaalde reacties zorgde die hun weerslag weer hadden op haar kinderen.  Mijn moeder heeft keihard gewerkt,  maar wij hebben een relatief normale jeugd gehad.  To wijst nu vooral naar anderen.  En als ze geen zelfinzicht krijgt zal deze cyclus zich herhalen. Zo niet schaadt dat haar kinderen.  Dus ja het is hard werken,  maar ze zal het moeten doen.  Want schade ontstaat nu.  

Martje80 schreef op 23-08-2025 om 19:55:

[..]

Ik wil er nog één tussenstap aan toevoegen:

Stress en boosheid > een overlever in jou grijpt in en kiest voor verdoving > drinken.

Het helpt om milder naar jezelf te kijken als je beseft dat de 'uitglijder' gebeurt omdat je aan het overleven was. Dat je er niet zelf voor gekozen hebt.

Ze kiest wel zelf voor die uitglijder, ze schenkt zelf het glas in , een slechte jeugd maakt niet dat je geen verantwoordelijkheid hebt naar je eigen kinderen.

karenm2

karenm2

23-08-2025 om 21:19 Topicstarter

Schoondochter schreef op 23-08-2025 om 11:02:

karen, hoe gaat het vandaag met je? Hoe sta je hier tegenover als je nuchter bent?

Het gaat niet goed. Vanbinnen veel paniek. Ik weet dat alcohol geen oplossing is en dat ik gisteren een fout heb gemaakt door toch te drinken. Maar ik voel me nu ook heel slecht. Wel minder opgefokt maar meer angstig. 

Sommige reacties hier maken het ook nog erger en laten me nog meer waardeloos voelen. En het klopt ook niet wat ze schrijven. Maar ik zie ook wel dat ik zelf fout was gisteren en dat ik zo de verkeerde indruk geef. Ik had flink veel wijn op dan kom ik onstabiel over dat zie ik nu ook als ik het terug lees.

karenm2

karenm2

23-08-2025 om 21:22 Topicstarter

BlairW schreef op 23-08-2025 om 11:11:

[..]

Zoals je je nu hier hebt gedragen in dit topic, zie ik niet dat het normaal is. Je reageert heel erg vanuit je emotie en inderdaad vrij onvoorspelbaar. Het ene moment ben je het met iemand eens die a zegt, het volgende moment snapt een ander je helemaal niet terwijl die ook a zegt. Je gaat meteen met je hakken in het zand als iemand je wijst op je gedrag hier. Als je dat ook zo hebt gedaan bij de juf, kan ik me heel goed voorstellen waarom ze je onvoorspelbaar vind. Je wordt hier ook meteen boos op mensen die het beste met je voor hebben. Kan het zo zijn dat de juf je ook gewoon wil helpen, maar dat je dit niet ziet?

Nee die juf wil met niet helpen. Dan ga je niet achter de rug van een moeder haar al zwart maken bij de nieuwe juf. Ik snap dat ik gisteren de verkeerde indruk heb gegeven omdat ik gedronken had. Ik had niet hier moeten blijven schrijven, dat was niet slim. Maar ben echt nog nooit dronken op school geweest of op die gesprekken ofzo hoor. Zou ik ook nooit doen. Die juf heeft geen reden om me onstabiel te noemen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.