Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-05-2010 om 13:48
Een aardig artikeltje in het internettijdschrift 'Slate' met de titel 'developmental milestones for babies are meaningless'
De titel spreekt voor zich.
Linkje: http://www.slate.com/id/2252621/
Heb dit trouwens niet in 'babytijd'geplaatst omdat dit verhaal ook voor ouders van niet-baby's wel aardig is.
Groeten,
Temet
04-05-2010 om 15:03
Schijnzekerheid
Goed om te lezen, bedankt voor het hier neerzetten van de link.
Het bevestigt mijn idee: we zijn met zijn allen veel te veel gefocussed op 'de wetenschap', alsof die de onomstotelijke waarheid in pacht heeft. Zouden we niet veel meer op ons gevoel moeten durven afgaan?
groet, Mamvantwee
04-05-2010 om 19:21
Leuk artikel
Sluit leuk aan op een gesprek dat ik met een collega had, die vanalles bij jonge kinderen moet gaan meten in het kader van haar onderzoek
Maarre, Mamvantwee, "de wetenschap" bestaat niet. Het is jammer dat "de Nederlander" niet meer weet van wetenschap zodat mensen weten hoe ze een artikel kunnen opzoeken en kritisch zouden kunnen kijken hoe een onderzoek is opgezet en uitgevoerd. Dan heb je een beetje een idee wanneer je op je gevoel kunt afgaan en wanneer je de uitkomsten van onderzoek serieus kunt nemen.
04-05-2010 om 20:12
Hmmm
Natuurlijk schrijft iemand dat dan wiens zoontje de mijlpalen later dan gemiddeld bereikte, denk ik dan Een beetje onderzoeken erbij zoeken om te laten zien dat het niks uitmaakt, terwijl die onderzoeken juist aangeven dat het per land, dus niet willekeurig, verschilt, omdat de ene cultuur dit stimuleert en de andere dat. Maar als je dan met alles laat bent, wat dan... dat vond ik er dan weer niet in terug en dat willen de ouders van de later-dan-gemiddelde kinderen misschien wel weten, niet of baby's uit X gemiddeld twee weken eerder zitten dan baby's uit Y.
04-05-2010 om 21:38
Biene
Waarom denk je dat ik "de wetenschap" tussen aanhalingstekens zet? Precies om wat je zegt. Ik zit met mijn neus in de filosofen en heb een aardig genuanceerd beeld over "de wetenschap" hoor...
groet, Mamvantwee