Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Moederdag


Decembermamma

Decembermamma

09-05-2022 om 17:24 Topicstarter

tja dat bedoel ik dus, waarom verwacht je nou met moederdag per se een dag extra aandacht ? Je hebt je verjaardag toch al? Nu ik weet dat school niets meer maakt na groep 5 ga ik kind rond die tijd ook informeren dat hij van mij niets hoeft te doen aan moederdag. Het is echt commerciële onzin.

Diyer schreef op 09-05-2022 om 00:17:

Ik heb net in mijn andere topic mijn toch wel teleurstelling uitgesproken dat mijn kind van praktisch 17 werkelijk waar niks gedaan heeft, terwijl ze heel goed wist dat het moederdag was. Ze weet heel goed wat ze voor zichzelf wil in het leven en of we haar daarbij eventjes op weg kunnen helpen (even hiernaar toe brengen, even daar naartoe brengen), maar dat zelfs een pot koffie uit haar handen nog teveel is. Kadootjes interesseren me niet, maar een beetje vriendelijkheid hoef ik niet te verwachten. Ik heb haar deze week nog meegenomen naar een bevrijdingsfestival waar ze graag een bandje wilde zien en ik was vrij, dus had zoiets van 'gezellig even tijd met mijn dochter' en oh wat is het vanzelfsprekend dat je moeder dat even fixt, maar oh wee als je je moeder nog maar een fijne moederdag zou wensen.

Misschien moet je dan toch even laten voelen dat je dat niet leuk vond. En dat doe je dan door de vanzelfsprekende dingen even niet te doen en haar aan te spreken er over.

Pippeltje schreef op 09-05-2022 om 17:28:

[..]

Misschien moet je dan toch even laten voelen dat je dat niet leuk vond. En dat doe je dan door de vanzelfsprekende dingen even niet te doen en haar aan te spreken er over.

Niet in dit geval, lees het andere topic even…

Ik vind moederdag maar een commercieel gebeuren. Bloemen zijn duurder dan normaal. Wat mij betreft hoeven mijn kinderen niets voor me te kopen. Toen ze nog jonger waren was er alleen een knutselwerkje waar ze heel trots op waren en ik heel blij mee was. Nu maken ze geen knutselwerkje meer, maar kopen ze iets bij de Kruidvat. Heel lief bedoeld, maar ik heb de doucheschuim en bodylotion van vorig jaar nog niets eens op. Ik neem het wel enthousiast in ontvangst en heb later nog wel gezegd dat de chocolade, die ze ook nog gekocht hadden, alleen ook genoeg was geweest. 

Jonagold schreef op 09-05-2022 om 18:39:

[..]

Niet in dit geval, lees het andere topic even…

Dan is het wel handig als je weet welk topic er bedoeld wordt. Geen idee in ieder geval. Ben het nog niet tegen gekomen.

Ontopic, ik geef dus wel iets aan mijn eigen moeder, maar niet aan mijn aangetrouwde, dus stief-schoonmoeder. Man doet dit ook nooit, hij koopt meestal wel iets voor vaderdag. Voorheen gingen we wel altijd naar zijn ouders met moederdag, toen zijn moeder nog leefde. Het zou zomaar kunnen dat stief-schoonmoeder dit niet leuk vindt, gelukkig zegt ze er niets over. 
Wat een toestand eigenlijk dat moederdag. Maar goed dat het weer voorbij is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.