Arjan dokelaar
30-08-2009 om 23:40
No kidding klaagt psychiaters aan
De Nederlandse organisatie tegen kindermishandeling No Kidding (www.no-kidding.nu) die recent nog een heftige TV campagne heeft gevoerd (
http://www.youtube.com/watch?v=baTSWxN3ISw) gaat psychiaters aanklagen omdat ze kinderen massaal aan de harddrugs helpen.zie http://www.no-kidding.nu/no_kidding_klaagt_aan-
Psychiaters schrijven de kinderen zware hersenmedicatie voor zonder dat er ook maar enig bewijs is voor een hersenziekte om te behandelen.
Drugs gebruiken voor het plezier is wel even iets anders dan het door je ouders toegediend krijgen als je nog klein bent, omdat ze je lastig of te druk vinden.
De kinderen moeten beschermd worden, want zelf kunnen ze dat niet. Ik hoop dat er hier mensen zijn die deze organisatie willen steunen, in het belang van ons allemaal.

Bikkel
30-08-2009 om 23:56
Hier
Hier reageer ik verder helemaal niet op. Deze meneer heeft al eerder een posting gedropt met een vergejkbare inhoud en verder heeft hij niets meer daarna van zich laten horen. Google maar eens op zijn naam. Een echte zeemeeuw ...

Tinus_p
31-08-2009 om 09:05
Ach ja
Iemand die hele veel moeite doet om te zeggen dat hij geen scientology aanhanger is, maar het wel eens is met hun ideeen
http://www.zielenknijper.nl/stigma-kritiek-op-psychiatrie-scientology-kerk-aanhangers.html
Of Arjan Dokelaar scientoloog is, doet er niet zoveel toe: Iemand die zegt dat "Maar het streven van de Citizens Commission on Human Rights (CCHR) [scientology kerk, aanvulling van mij] is erg nobel, ze helpen miljoenen mensen in de wereld die ten gronde zijn gericht door de psychiatrie." kun je niet erg serieus nemen.

Temet
31-08-2009 om 10:02
Geen links gecheckt, maar
Sorry, geen tijd om alle links te checken, maar even voor wie dit wel gedaan heeft: zit No Kidding in de scientology-hoek?
Groeten,
Temet

Tinus_p
31-08-2009 om 10:50
Temet
Temet:
"Sorry, geen tijd om alle links te checken, maar even voor wie dit wel gedaan heeft: zit No Kidding in de scientology-hoek?"
Zie mijn eerste berichtje in deze draad.

reina
31-08-2009 om 12:30
Ternet
even googlen inderdaad, deze meneer wordt al van vele sites geweerd omdat hij allerlei sites bestookt met zijn ideeën, terwijl het vaag blijft wie hij is, wat hij doet en vooral welke kennis hij echt heeft.

Nasha 1st
31-08-2009 om 20:10
Ja anders
en heb je je misschien ook verdiept in hoe dat komt? Vast niet....

Nasha 1st
31-08-2009 om 21:12
Ja anders
namelijk dat tegenwoordig steeds betere diagnoses gesteld worden en er eerder en sneller met behandelingen wordt gestart. En daardoor heel veel kinderen die in de problemen zouden komen in de puberteit worden hiermee op tijd gevonden.
Dan is er nog een deel volwassenen die jarenlang achter de feiten aanliepen en er pas later achter kwamen dat zij ADHD hadden en vervolgens met medicatie starten.....is niet zo moeilijk hoor Anders, om het nieuws een beetje te volgen, maar kennelijk hoor jij graag maar 1 kant van het verhaal

Nasha 1st
31-08-2009 om 22:23
Ach anders
met ongenuanceerde opmerkingen kun je elke discussie doodslaan, ga jij eerst maar eens echt onderzoek plegen voor je een figuur al Donkelaar achterna loopt, en het is NASHA....

Nasha 1st
31-08-2009 om 22:36
Huh?
>>vervolgens beweer jij dat ik een pleidooi hou tegen medicatie: mischien iets beter lezen< <
Waar beweer ik dat dan?
>>Ik VRAAG me af hoe dat zou kunnen jij lijkt het te weten: de medicatie verlost ons door de deskundige diagnostiek die immer verfijnt wordt van al onze problemen < <
En ik zeg je dus, als je je er meer in zou verdiepen en niet meteen de posting van mijn Dokelaar voor waar zou aannemen, evenals onderzoeken waar zo'n bericht over die toegenomen medicatie vandaan komt, dan had je dat ook zelf kunnen weten.....
En waar beweer ik dat het die laatste zin van je? Het voorkomt alleen wel heel veel problemen bij kinderen met ADHD....maar kennelijk weet jij het beter?

Nasha 1st
31-08-2009 om 22:37
Als dat waar zou zijn
>>loop ikecht achter niemand aan dat druist tegen mijn geloofsovertuiging in < <
dat had je je 1e onzinnige posting achterwege gelaten, maar het feit dat jij dat voor waar aanneemt is duidelijk wel achter de zeemeeuwen aan lopen...

Nasha 1st
31-08-2009 om 22:45
Komt het meer voor
misschien, misschien ook niet, maar dat ADHD er vroeger ook wel was, dat is inmiddels wel duidelijk. Alleen werden deze kinderen vaak als lastig, vervelend en moeilijk opvoedbaar verklaard....En dat bedoel ik met betere diagnoses, nu is sneller duidelijk dat de ontstane problemen door de ADHD komen....En voor iedereen denkt dat je dan meteen een receppie krijgt, mooi niet, artsen zijn echt niet zo scheutig hiermee en terecht! Maar als het echt niet anders kan, als je kind echt onder zijn ADHD lijdt en niet meer "normaal" kan functioneren, ja, dan is medicatie een goed hulpmiddel. En hier laat ik het bij, want ik heb eigenlijk helemaal geen zin om zo'n uitgebreide draad te maken bij een posting van Donkelaar. Wie meer wil weten kijkt maar bij Zorgenkinderen.....