Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Oh oh.. teleurgesteld in moederdag

Ik schaam me bijna dood dat ik hiervoor een topic ga openen, maar ik wil dit niet delen met mensen met wie ik dat normaal zou doen. Ik wil niet kneuterig overkomen of mijn partner afvallen. Maar ik ben zo teleurgesteld in gisteren en ik vraag me af of ik nu overdrijf..

Feitjes:
- ik ben al 2 weken bezig met moederdag voorbereiden van moeder en schoonmoeder
- ik doe de meeste zorg van ons kind

Ik hoef dus geen cadeau maar wel respect en erkenning en ik vind het niet echt getuigen van respect als partner:
- wel iets koopt voor schoonzus maar dat als ik zeg "en ik dan?" Hij zegt dat ik zijn moeder niet ben en dus niks hoef te verwachten
- dat hij heus wel iets wilde bestellen maar te laat was ( ik ben al 2 weken bezig dus je wist het wel, waarom lieg je dan.. ik hoef geen cadeau)
- dat hij de hele tijd lompe grappen maakt over dat ie op moederdag niet zou koken voor mij en mij niet in de watten wil leggen omdat ik zijn moeder niet ben. En dus helemaal niet stil heeft gestaan bij mij als moeder van zijn kind. 
- dat toen ik hoogzwanger was tijdens de eerste moederdag hij zei dat het niet telde want ik was nof geen moeder. 
- dat hij dit soort grapjes maakt in bijzijn van familie en zijn neefje van 18 gaat zitten lachen.  Wat leer je voor dingen aan zo iemand? Ik wil niet dat mijn kind zo wordt. 

Ik vind het gewoon zo stom dat ik hierover verdrietig word, want normaliter is hij dus wel heel lief alleen gisteren totaal niet attent en dat deed pijn.  


Had je kind dan ook niks voor je? Of die wel? Ik had gewoon gezegd; joh je vind jezelf heel grappig maar ik vind het helemaal niet leuk. En het daarbij gelaten. 

Het moet elke dag moederdag zijn!

Hij heeft wel een punt dat jij zijn moeder niet bent. Hij kan kind wel helpen met het kopen van een cadeautje of maken van een knutsel. Daarbij hoef jij niets voor je schoonmoeder te doen want het is immers zijn moeder. 
En twee weken van te voren bezig zijn met moederdag, is dat niet een beetje over de top. Je maakt die dag wel heel erg groots. 

Ik hoop elke dag erkenning te krijgen als partner van/ouder van en dat geef ik andersom ook. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-05-2022 om 15:51

zijn schoonzus is toch ook zijn moeder niet?? 

Sjemig dit is wel erg horkerig van hem, ik snap best dat je verdrietig bent hierover 



Ik hoop elke dag erkenning te krijgen als partner van/ouder van en dat geef ik andersom ook.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-05-2022 om 15:55

Ik zou vaderdag dit jaar dan ook overslaan, het is tenslotte niet jouw vader. Dat zal hem leren. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

09-05-2022 om 15:55

Ik vind het helemaal niet stom dat je teleurgesteld bent en ik vind je partner een lomperik..ipv flauwe opmerkingen en plein publique kan hij ook idd jullie kind helpen en meedoen in zijn of haar enthousiasme. 

Je mag best je gevoel uiten naar je partner hoor! Ik zou wel wat zeggen van zijn gedrag en hoe jij je voelt daardoor. 

Optisite123 schreef op 09-05-2022 om 15:52:



Ik hoop elke dag erkenning te krijgen als partner van/ouder van en dat geef ik andersom ook.

Ik denk er ook zo over en daarom doen wij niets met moederdag en vaderdag. Ja, de kinderen maken een knutsel en dat is leuk. Maar geen cadeaus van (of voor) m’n man en we gaan ook niet verplicht op bezoek bij onze eigen moeders/vaders. Die zien we overigens regelmatig en ik geef ze liever spontaan een cadeau of bloemen dan op zo’n vastgestelde dag.

Maar het gedrag van de partner van TO is wel erg horkerig. Daar mag je best wel even over klagen. En hij heeft gelijk dat jij zijn moeder niet bent, maar dan moet hij inderdaad ook niets voor (schoon)zus kopen.

Och, ik snap heel goed dat je verdrietig bent Was dit je eerste Moederdag na de geboorte van jullie kind? Als hij normaal wel lief is, dan zou ik dit met hem bespreken, dat je je verdrietig voelt en hoe je het graag had gewild. Misschien heeft hij echt niet door hoe jij dit ervaart? 

Dat hij wel iets koopt voor zijn schoonzus en niet voor jou vind ik echt bizar. Maar zelf al twee weken bezig zijn met de voorbereiding voor schoonmoeder en moeder is misschien ook een beetje overdreven. Wat heb je daarvoor wel niet gedaan? Ik zou met vaderdag ook niets doen.

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

09-05-2022 om 16:03

Gaat hem om Moederdag of speelt er iets anders ?

Wat heeft hij dan gekocht voor je schoonzus? 

Ik denk wel dat je duidelijk moet zijn wat je verwachtingen zijn. Dus je had twee weken van tevoren kunnen zeggen of hij het kadootje voor zijn moeder regelt en jij die voor jouw moeder en hem eraan herinneren dat je het leuk vindt dat hij iets doet namens jullie kind (ik neem aan van bijna 1) maar dat je begrijpt dat je zijn moeder niet bent. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-05-2022 om 16:06

Kerstin75 schreef op 09-05-2022 om 16:03:

Wat heeft hij dan gekocht voor je schoonzus?

Ik denk wel dat je duidelijk moet zijn wat je verwachtingen zijn. Dus je had twee weken van tevoren kunnen zeggen of hij het kadootje voor zijn moeder regelt en jij die voor jouw moeder en hem eraan herinneren dat je het leuk vindt dat hij iets doet namens jullie kind (ik neem aan van bijna 1) maar dat je begrijpt dat je zijn moeder niet bent.

Dat kan ie zelf toch ook wel bedenken? Hij maakt er ook grappen over dus het is niet dat hem uitgelegd moet worden wat de bedoeling is. 

Battle-Royale schreef op 09-05-2022 om 16:06:

[..]

Dat kan ie zelf toch ook wel bedenken? Hij maakt er ook grappen over dus het is niet dat hem uitgelegd moet worden wat de bedoeling is.

Ik vind het niet kunnen dat je er achteraf zo'n gedoe over maakt maar niet vooraf iets over je verwachtingen verteld. Ook vind ik het bizar dat een vrouw zowel voor de moederdag van haar eigen moeder als van de schoonmoeder moet zorgen. Daar zou ik al passen. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

09-05-2022 om 16:13

Kerstin75 schreef op 09-05-2022 om 16:09:

[..]

Ik vind het niet kunnen dat je er achteraf zo'n gedoe over maakt maar niet vooraf iets over je verwachtingen verteld. Ook vind ik het bizar dat een vrouw zowel voor de moederdag van haar eigen moeder als van de schoonmoeder moet zorgen. Daar zou ik al passen.

Tja les geleerd voor volgend jaar dan maar. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.