B. Kamstra
22-09-2009 om 16:36
Onderzoek gedragingen kleuters
Toestemming van Forumredactie
Beste moeders van Ouders Online,
Wij zijn 3 master studenten aan de universiteit van Maastricht. Voor onze opleiding doen wij een onderzoek naar verschillende gedragingen van kleuters, en de mogenlijke oorzaak hiervan. Hierbij zal het gaan om het gedrag van kleuters in het algemeen, niet specifiek over uw kind.
Voor dit onderzoek hebben wij de expertise van een groot aantal moeders nodig die ongeveer 10 minuten van hun tijd willen besteden aan het invullen van een korte vragenlijst. Bij de vragen zullen meerkeuze antwoorden gegeven worden. Wij zijn vooral opzoek naar moeders van kinderen die de kleuterleeftijd al gehad hebben, of hier nog in zitten.
Als u mee wilt werken aan ons onderzoek zouden wij dit erg op prijs stellen. Wij zouden u willen vragen een mailtje te sturen naar:
Bij aanmelding ontvangt u een duidelijke instructie, en u zult acheraf geinformeerd worden over de uitkomsten van ons onderzoek.
Met vriendelijke groet,
B. Goossens
M. Dullens
B. Kamstra

Pluk53
22-09-2009 om 16:45
"beste moeders van ouders online"
jullie hebben een paar emancipatie-colleges gemist, geloof ik.

Tirza G.
22-09-2009 om 16:52
Pluk53
Persoonlijk reageer ik nooit op oproepen met spel- en stijlfouten, die bovendien ook nog een soort anoniem zijn. Beste B, M en K, doet u mij maar een vragenlijst.
Tirza (een moeder. Of vader, je weet het maar niet)

Genista
22-09-2009 om 17:45
Lange tenen
Niet om het een of ander, maar het zóu natuurlijk kunnen zijn dat de heren (?) studenten specifiek op zoek zijn naar moeders. Zij schrijven: "Wij zijn vooral opzoek naar moeders van kinderen die de kleuterleeftijd al gehad hebben, of hier nog in zitten." Mag dat niet?

Annet
22-09-2009 om 19:25
Mijn reactie naar de onderzoekers
Beste onderzoekers,
Mijn man of ik willen best meedoen maar willen jullie dan wel even:
Of….. toelichten waarom jullie alleen moeders zoeken
Of…… de oproep laten wijzigen in ‘ouders’ in plaats van moeders.
Groeten Annet

Jakiro
22-09-2009 om 19:41
Wat een mierenn**kers!
Ze zijn gewoon op zoek naar moeders. Is dat nou zo erg ?
Wil je hem niet invullen omdat je een moraalridder bent en vind dat er sexuele gelijkheid moet zijn en daarom zo'n berichtje gericht aan moeders ethisch niet terecht is, lees dan niet verder, hou je mond (euh toetsenbord) en vul hem niet in.
Ik ken hier eerlijk gezegd maar 3 mannen die regelmatig meeschrijven/schreven die dus op deze wijze bereikt kunnen worden en van zeker 2 daarvan zou ik niet graag willen dat hun ideeën over kleuters in een uitslag van een enquete terecht zouden komen....
Dus hun doelgroep en aanhef is mi volkomen terecht !
Jakiro
(en nee, ik doe niet mee; de ene is al 8 jaar voorbij kleutertijd en de andere 2 zijn nog geen kleuters)

Millenia
22-09-2009 om 20:00
Hi hi jakiro
"en van zeker 2 daarvan zou ik niet graag willen dat hun ideeën over kleuters in een uitslag van een enquete terecht zouden komen.... " Ze zijn gewoon een deel van de populatie van deelnemers aan het OOLforum. Daar doe je niks aan. Dus ze moeten gewoon de kans hebben om erin te komen.
En verder ben ik bij al die studenten die op een makkelijke manier aan data denken te komen door het forum aan het werk te zetten, altijd zo benieuwd hoe ze hun steekproef gaan verantwoorden. 't Is nogal een specifieke groep hier. Ik zie al die gemakzuchtige scripties voor me: "98 % van de respondenten zegt nooit te slaan" (zie draadje hierboven). Grinnik.

B. Kamstra
22-09-2009 om 20:45
Mannen en vrouwen
Beste ouders van Ouders Online,
Bedankt voor uw reacties.
Via de redactie van ouders online hebben wij toestemming gekregen om deze oproep te plaatsen.
Het klopt dat wij alleen op zoek zijn naar moeders. Dit heeft er mee te maken dat het om een klein empirisch onderzoek gaat.
Vaak wordt er een onderscheid gemaakt tussen de resultaten bij mannen en vrouwen in onderzoeksresultaten. Omdat het hier om een klein onderzoek gaat hebben wij besloten alleen moeders te zoeken, omdat het erg lastig zou zijn een representatieve groep mannen te vinden. Dit mede omdat we hebben gezien dat er op ouder fora voornamelijk vrouwen actief zijn.
Vriendelijke groet,
Bonny

Marfje
22-09-2009 om 23:14
Ja bovendien
Ik vind het juist wel goed, allen moeders aanspreken. Al dat gedoe over dat we het allemaal samen als ouders doen, (terwijl vrouwen toch 80% van de opvoedtaken op zich nemen, schat ik zo) moet ook maar eens afgelopen zijn. Dat is een grote roze olifant die maar niet benoemd wordt. Kijk idd naar de ouderfora: hoeveel % vaders zit daar op? Juist ja.
Marf

Marfje
22-09-2009 om 23:16
Ja bovendien
Ik vind het juist wel goed, allen moeders aanspreken. Al dat gedoe over dat we het allemaal samen als ouders doen, (terwijl vrouwen toch 80% van de opvoedtaken op zich nemen, schat ik zo) moet ook maar eens afgelopen zijn. Dat is een grote roze olifant die maar niet benoemd wordt. Kijk idd naar de ouderfora: hoeveel % vaders zit daar op? Juist ja.
Marf