Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ophalen en brengen kind


Ik vind wel dat je alles afdoet als "geen optie want".
Dus van jullie kant is er ook geen flexibiliteit blijkbaar.  Dan houdt het op hé.
Voor elk kind hoop ik dat er tenminste aan 1 kant een "held" is die dan maar doet wat moet gebeuren, ook al is het voor diegene zelf moeilijker of lastiger.

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:25:

[..]

verhuizen is echt geen optie. Nou om het weekend in een bungalow park zitten dat brengt veel kosten met zich mee dat is ook geen oplossing. ik begrijp gewoon niet waarom ze niet meedenken met ons en het kind.

Waarom zouden ze? Zoals al vaak gezegd is, je vriendin is ver weg gaan wonen. Hoe begrijpelijk misschien ook, dan is het logisch dat jullie de reistijd voor jullie rekening nemen. Daar kun je over zeuren wat je wil maar dat gaat de zaak niet veranderen.

Begrijp me niet verkeerd, de situatie van je vriendin is natuurlijk waanzinnig pijnlijk, maar het is echt in jullie eigen belang als je dat kunt parkeren en niet betrekt in het bedenken van een oplossing. Want al brengt vader het kind altijd, dan is dat nog bij lange na niet genoeg compensatie voor al het verdriet.

Ik zie als enige andere oplossing dat je vriendin de meeste zorg op zich gaat nemen en dat jullie dan kind naar vader brengen 2 weekenden in de maand.

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:39 Topicstarter

Jonagold schreef op 14-11-2022 om 13:31:

[..]

Waarom zouden ze? Zoals al vaak gezegd is, je vriendin is ver weg gaan wonen. Hoe begrijpelijk misschien ook, dan is het logisch dat jullie de reistijd voor jullie rekening nemen. Daar kun je over zeuren wat je wil maar dat gaat de zaak niet veranderen.

Begrijp me niet verkeerd, de situatie van je vriendin is natuurlijk waanzinnig pijnlijk, maar het is echt in jullie eigen belang als je dat kunt parkeren en niet betrekt in het bedenken van een oplossing. Want al brengt vader het kind altijd, dan is dat nog bij lange na niet genoeg compensatie voor al het verdriet.

Ik zie als enige andere oplossing dat je vriendin de meeste zorg op zich gaat nemen en dat jullie dan kind naar vader brengen 2 weekenden in de maand.

Ze hebben zelf tegen haar gezegd in het begin dat ze mocht verhuizen en ze er samen wel uit zouden komen en een schappelijke oplossing voor zouden zorgen.
Dat verdriet hebben we al een plek gegeven en ze staat echt 100% beter in het leven nu maar die manipulatie en expres pijn doen blijft maar daar komen we wel overheen.


Als wij de meeste zorg op ons zouden nemen dan zou hij dus ook van deur tot deur moeten ophalen dat moeten wij nu tenslotte ook toch?

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:40 Topicstarter

Ysenda schreef op 14-11-2022 om 13:20:

[..]

De crux is dat er keuzes zijn gemaakt zonder goed naar de lange termijn gevolgen te kijken. Daar kunnen we van alles van vinden maar maakt de gevolgen niet anders, en voor die gevolgen moet nu een nieuwe oplossing gevonden worden.

Ja absoluut maar dat gaat dus niet met een gesprek tussen ons 4-en wellicht dat een mediator dan kan helpen 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:42 Topicstarter

Poekewiki schreef op 14-11-2022 om 13:29:

Ik vind wel dat je alles afdoet als "geen optie want".
Dus van jullie kant is er ook geen flexibiliteit blijkbaar. Dan houdt het op hé.
Voor elk kind hoop ik dat er tenminste aan 1 kant een "held" is die dan maar doet wat moet gebeuren, ook al is het voor diegene zelf moeilijker of lastiger.

nou ja alles? Men kan niet van ons verwachten dat wij alles opgeven wat we hier hebben opgebouwd om in een of ander gat te gaan wonen..we hebben hier ons huis en werk he.
wij zijn extreem flexibel. we bellen zelfs exact om 1800 omdat we anders hun '' privacy 'schenden. het moet wel een beetje van 2 kanten komen 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:23:

[..]

ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. kan wel janken gewoon.
Eerlijk gezegd boeit het mij geen zak of ik nu 1.5u of 3 uur heen en terug moet gaan maar het gaat mij op de manier waarom hij manipuleert dat steekt me echt heel erg.

Ik denk dat we een mediator gaan inschakelen en dan maar zien waar het schip strand.

Ja, dat boeit je wel, want je bent er al 6 pagina's over aan het klagen.

Arm kind...

Even hard gezegd: je vriendin is net zo snel bij een ander ingetrokken als dat haar ex een nieuwe partner in huis gehaald heeft (wie dat ook is). Bovendien is je vriendin naar de andere kant van het land vertrokken en heeft het jochie daarmee met een hoop reistijd opgezadeld. 

Je vriendin vindt jou belangrijker dan haar zoon. Fijn voor je. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:49 Topicstarter

MiniJCW schreef op 14-11-2022 om 13:46:

[..]

Ja, dat boeit je wel, want je bent er al 6 pagina's over aan het klagen.

Bedankt voor je geweldige bijdrage 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:25:

[..]

verhuizen is echt geen optie. Nou om het weekend in een bungalow park zitten dat brengt veel kosten met zich mee dat is ook geen oplossing. ik begrijp gewoon niet waarom ze niet meedenken met ons en het kind.

Twee keer in de maand met zijn tweeën (of drieën) met het ov is ook best een kostenpost..

En verder kan ik ook niet begrijpen dat je vriendin op zo'n afstand van haar kind is gaan wonen.. ik was nergens heen gegaan zonder mijn kind..

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:50 Topicstarter

an-ka schreef op 14-11-2022 om 13:49:

Arm kind...

Even hard gezegd: je vriendin is net zo snel bij een ander ingetrokken als dat haar ex een nieuwe partner in huis gehaald heeft (wie dat ook is). Bovendien is je vriendin naar de andere kant van het land vertrokken en heeft het jochie daarmee met een hoop reistijd opgezadeld.

Je vriendin vindt jou belangrijker dan haar zoon. Fijn voor je.

Ga jij anders even 6 jaar bij iemand wonen die je fysiek en mentaal misbruikt voordat je bull shit uitkraamt 

Je hoeft niet in "een of ander gat' te gaan wonen, er zijn vast ook leuke plaatsten een stuk dichterbij. 

En.. je vriendin vond dat 'gat' toch ook ooit leuk genoeg om te wonen met ex en kind? 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:42:

[..]

nou ja alles? Men kan niet van ons verwachten dat wij alles opgeven wat we hier hebben opgebouwd om in een of ander gat te gaan wonen..we hebben hier ons huis en werk he.
wij zijn extreem flexibel. we bellen zelfs exact om 1800 omdat we anders hun '' privacy 'schenden. het moet wel een beetje van 2 kanten komen


dus haar ex is een manipulerende man, die er vandoor is met de ex van haar broer en haar kind heeft meegenomen. 

Haar huidige vent is dan weer een type dat geen oplossing kan accepteren als hij hem niet zelf bedacht heeft, erg in de ja maar modus zit en de flexibiliteit heeft van een loden deur. Want alles wat hier wordt gezegd is of niet goed, of het deugt niet. 

Feiten dan? Er zit vast nog wel wat huizen en banen tussen het gat waar de boeman woont en jullie huidige woonplek. Naastliggende stad, ander dorp, er zijn vast opties te bedenken. 
Kind wordt ook ouder en als het elk weekend zo’n end moet reizen, en daardoor voetbal/feestjes/scouting/hockey/tafeltennis mist, zal hij dat steeds minder leik vinden. Even naar mama toe gaat niet voor kind, want dan moet mama wel een heel stuk reizen. 

Hopelijk wordt moeder zefstandig en gaat ze zelf kijken wat een oplossing kan zijn. Bijvoorbeeld dichterbij gaan wonen zodat 50/50 realistisch en uitvoerbaar is. Of word jij net zo flexibel als je denkt dat je bent, door te denken in oplossingen ipv met rancune elk idee te torpederen. 

Man, wat heb ik het met de zesjarige te doen met moeder op verre afstand die niet tussendoor kan komen want verre reis. Je zou eigenlijk hopen dat hij in de vrouw van ex een soort tweede moeder vindt, die hem veel liefde aandacht en warmte schenkt  


Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:52 Topicstarter

Jippox schreef op 14-11-2022 om 13:51:

Je hoeft niet in "een of ander gat' te gaan wonen, er zijn vast ook leuke plaatsten een stuk dichterbij.

En.. je vriendin vond dat 'gat' toch ook ooit leuk genoeg om te wonen met ex en kind?

Niet bepaald , vond ja toen was ze nog jong en onbezonnen en deed ze alles wat hij opdroeg .. ze schelen ook 20 jaar zegt ook wel weer genoeg

Wat een gezeul voor dat kind ook, om telkens zo'n deel van zijn dag op te moeten geven zodat hij bij zijn moeder terecht komt.

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:50:

[..]

Ga jij anders even 6 jaar bij iemand wonen die je fysiek en mentaal misbruikt voordat je bull shit uitkraamt

Wat heeft dit te maken met de omgangsregeling voor het kind? Je haalt er van alles bij, maar het feit blijft dat de moeder heel ver weg is gaan wonen en nu pas beseft dat dat niet het beste is voor haar kind.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.