Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ophalen en brengen kind


Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 11:35:

[..]

Ja die was al bekend en is al die jaren ook prima gegaan. wij reizen 1,5u en zij 40 min.
Wij hebben allemaal oplossingen aangedragen maar zij zien ons liever 1,5 uur langer reizen dus 6u in totaal.. begrijp me niet verkeerd we zouden naar het einde van de wereld reizen voor die kleine maar het gaat ons om de hoeveelheid tijd we met hem hebben , nu hebben we eigenlijk alleen maar de zaterdag want vrijdagavond komen we laat terug en moet hij slapen en zondag moeten we dus weer teveel reizen..

Niet echt. Want dichtbij het kind gaan wonen is kennelijk geen optie.

Ik begrijp werkelijk niet hoe de moeder dit voor zich zag toen ze bij jou introk. Vindt zij haar zoon eens per twee weken zien werkelijk genoeg?

En veel verwijten over dat haar ex snel getrouwd is, maar zo te lezen zijn jullie ook snel gaan samenwonen.

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:11:

[..]

Ja dat klopt maar we hebben het ook wel eens met auto gedaan en ben je nog langer onderweg.

weet ik wel maar ik zeg dat ook niet tegen hun natuurlijk. is inderdaad heel pijnlijk allemaal en wil uberhaupt geen conflicten maar hij is gewoon te manipulatief op elk gebied en dat is oneerlijk. hij wil altijd overal de controle over houden in plaats van samen tot een oplossing te komen. maar je hebt gelijk

Eens dat het enorm lastig wordt als de communicatie niet goed werkt. Met sommige mensen is het moeilijk schakelen, helaas. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:17 Topicstarter

Ysenda schreef op 14-11-2022 om 13:13:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar, ze hebben er wel mee te maken. Ook een nieuwe partner heeft op de een of andere manier iets te maken met de ex-partner als er een kind in het spel is. En daar een goede modus in vinden is voor alle partijen lastig en al helemaal als het een zeer uitzonderlijke situatie is als deze.

Ja die kleine gaat mij ook aan het hart natuurlijk en wil gewoon dat mijn vriendin gelukkig is en wil mijn vriendin gewoon beschermen anders loopt hij helemaal over haar heen. hij kapt alles af wat zij zegt of wilt en gooit alles op het belang van het kind maar alleen als het hem uitkomt natuurlijk .. zo lastig

Even verder denken: kunnen jullie de tijd waarop gereist wordt aanpassen zodat je de spits vermijdt? Zodat een auto wel sneller is?
Dus ipv  na je werk weggaan de werktijden aanpassen en het jochie gelijk uit school ophalen? Dan onderweg eten, dat hoeft geen mac te zijn maar kan ook eten in een warmhoudschotel zijn of boterhammen. 

Dan zijn jullie toch eerder thuis. 

Ysenda schreef op 14-11-2022 om 13:13:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar, ze hebben er wel mee te maken. Ook een nieuwe partner heeft op de een of andere manier iets te maken met de ex-partner als er een kind in het spel is. En daar een goede modus in vinden is voor alle partijen lastig en al helemaal als het een zeer uitzonderlijke situatie is als deze.

Daar heb je gelijk in. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:19 Topicstarter

Rosehip schreef op 14-11-2022 om 13:15:

[..]

Niet echt. Want dichtbij het kind gaan wonen is kennelijk geen optie.

Ik begrijp werkelijk niet hoe de moeder dit voor zich zag toen ze bij jou introk. Vindt zij haar zoon eens per twee weken zien werkelijk genoeg?

En veel verwijten over dat haar ex snel getrouwd is, maar zo te lezen zijn jullie ook snel gaan samenwonen.

Nee dat is ook geen reizen he. maar aangezien ik hier een vaste baan heb en mijn vriendin ook willen we niet in een of ander gat gaan wonen.
Je weet ook totaal niet wat er de afgelopen 4 jaar in hun relatie heeft voorgevallen maar als ze daar bleef kon je haar nu wegdragen vandaag dat ze weg gegaan is.

Zeker maar wij gaan niet trouwen puur en alleen om meer rechten te krijgen over het kind. 

Rosehip schreef op 14-11-2022 om 13:15:

[..]

Niet echt. Want dichtbij het kind gaan wonen is kennelijk geen optie.

Ik begrijp werkelijk niet hoe de moeder dit voor zich zag toen ze bij jou introk. Vindt zij haar zoon eens per twee weken zien werkelijk genoeg?

En veel verwijten over dat haar ex snel getrouwd is, maar zo te lezen zijn jullie ook snel gaan samenwonen.

De crux is dat er keuzes zijn gemaakt zonder goed naar de lange termijn gevolgen te kijken. Daar kunnen we van alles van vinden maar maakt de gevolgen niet anders, en voor die gevolgen moet nu een nieuwe oplossing gevonden worden.

Evaluna schreef op 14-11-2022 om 12:46:

Ik heb niet alles gelezen, maar toen ik met de kinderen naar Nederland verhuisde, vond de rechter dat ik prima de kinderen in de vakanties naar hun vader kon brengen (en halen) 800 km verderop.
Van de rechter zou ik dus niet teveel verwachten.

Ik begrijp die rechter wel. Jij verhuisd uit hun vaste omgeving daar zitten consequenties aan vast. Waarom zou vader zover moeten reizen terwijl de andere ouder kiest om te verhuizen?

Het klinkt niet of deze mensen gaan inschikken dus dan is jullie enige optie om de reistijd te verkleinen dichterbij te gaan wonen. Zou je vriendin het ook niet fijner vinden om in de buurt van haar kind te wonen? Kan me voorstellen dat ze het moeilijk vindt om hem zo weinig te zien.

Als alternatief een weekend op een camping daar verblijven ? Als jullie
niet willen/kunnen verhuizen. Lijkt me nog te verkiezen boven uren op
en neer te gaan met het kind. Kan je met een 6-jarige nog doen, maar er
komt een tijd dat het kind zelf ook wel wat beters te doen heeft dan zo
lang in trein/bus te zitten.

Nogmaals: probeer in oplossingen te denken en niet in conflicten

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:23 Topicstarter

Ysenda schreef op 14-11-2022 om 13:17:

Even verder denken: kunnen jullie de tijd waarop gereist wordt aanpassen zodat je de spits vermijdt? Zodat een auto wel sneller is?
Dus ipv na je werk weggaan de werktijden aanpassen en het jochie gelijk uit school ophalen? Dan onderweg eten, dat hoeft geen mac te zijn maar kan ook eten in een warmhoudschotel zijn of boterhammen.

Dan zijn jullie toch eerder thuis.

ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. kan wel janken gewoon. 
Eerlijk gezegd boeit het mij geen zak of ik nu 1.5u of 3 uur heen en terug moet gaan maar het gaat mij op de manier waarom hij manipuleert dat steekt me echt heel erg.

Ik denk dat we een mediator gaan inschakelen en dan maar zien waar het schip strand.

Rosehip schreef op 14-11-2022 om 13:15:

[..]

Niet echt. Want dichtbij het kind gaan wonen is kennelijk geen optie.

Ik begrijp werkelijk niet hoe de moeder dit voor zich zag toen ze bij jou introk. Vindt zij haar zoon eens per twee weken zien werkelijk genoeg?

En veel verwijten over dat haar ex snel getrouwd is, maar zo te lezen zijn jullie ook snel gaan samenwonen.

Helemaal mee eens. Er is geen sprake van alles voor je kind willen doen want dichter bij is geen optie. Leuk dat jullie leven elders is. Mijn leven is bij mijn kind. Dan maar niet die vent die verder weg woont. Of die baan die me bij kind weg zou houden. Ik snap daar werkelijk niks van. Wat voor ontzettende eikel die ex ook is (want zo klinkt hij wel). Als ze haar kind meer wil zien moet ze dichterbij gaan wonen. En ik zou ook nooit akkoord gaan met 1 x in de 2 weken een weekend. 

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:19:

[..]

Nee dat is ook geen reizen he. maar aangezien ik hier een vaste baan heb en mijn vriendin ook willen we niet in een of ander gat gaan wonen.
Je weet ook totaal niet wat er de afgelopen 4 jaar in hun relatie heeft voorgevallen maar als ze daar bleef kon je haar nu wegdragen vandaag dat ze weg gegaan is.

Zeker maar wij gaan niet trouwen puur en alleen om meer rechten te krijgen over het kind.

Ik zie niet zo goed wat verhuizen richting kind te maken heeft met de vroegere relatie, maar dat kan aan mij liggen. En als er een moment is om op zoek te gaan naar een andere baan is het nu…

En volgens mij heeft trouwen 0 effect op hoeveel de nieuwe partner te zeggen heeft over het kind van de ander.

Hoe lastig ook, probeer de emoties  erbuiten te houden en kijk alleen naar wat praktisch is en in het belang van het kind. Want inderdaad, iedere keer zo’n lange reis is ontzet belastend.

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:25 Topicstarter

Poekewiki schreef op 14-11-2022 om 13:22:

Als alternatief een weekend op een camping daar verblijven ? Als jullie
niet willen/kunnen verhuizen. Lijkt me nog te verkiezen boven uren op
en neer te gaan met het kind. Kan je met een 6-jarige nog doen, maar er
komt een tijd dat het kind zelf ook wel wat beters te doen heeft dan zo
lang in trein/bus te zitten.

Nogmaals: probeer in oplossingen te denken en niet in conflicten

verhuizen is echt geen optie.  Nou om het weekend in een bungalow park zitten dat brengt veel kosten met zich mee dat is ook geen oplossing.  ik begrijp gewoon niet waarom ze niet meedenken met ons en het kind. 

Zomer2022

Zomer2022

14-11-2022 om 13:28 Topicstarter

Jonagold schreef op 14-11-2022 om 13:24:

[..]

Ik zie niet zo goed wat verhuizen richting kind te maken heeft met de vroegere relatie, maar dat kan aan mij liggen. En als er een moment is om op zoek te gaan naar een andere baan is het nu…

En volgens mij heeft trouwen 0 effect op hoeveel de nieuwe partner te zeggen heeft over het kind van de ander.

Hoe lastig ook, probeer de emoties erbuiten te houden en kijk alleen naar wat praktisch is en in het belang van het kind. Want inderdaad, iedere keer zo’n lange reis is ontzet belastend.

Omdat ze zoveel mogelijk uit de buurt van haar ex partner en haar vroegere beste vriendin wil blijven, dat heeft haar al bijna genekt. 

Ze krijgen meer rechten omdat ze nu getrouwd zijn volgens mij.

Ik denk juist in het belang van het kind en vind het juist top dat ze ons enigzins tegemoet kwamen qua reistijd. ik heb echt het idee  dat ze hem en ons teveel willen belasten zodat we ook nog eens problemen in onze relatie krijgen..  
In het begin wilde hij zelfs dat mijn vriendin daar bleef wonen.. terwijl zijn vrouw er woonde.. pff wat een drama

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.