Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ophalen en brengen kind


Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:50:

[..]

Ga jij anders even 6 jaar bij iemand wonen die je fysiek en mentaal misbruikt voordat je bull shit uitkraamt

Heftig dit

Hoe is het voor kind ?

Als die ex zo'n vreselijk manipulatieve eikel is, zou je dan je kind daar vrolijk het grootste deel van de tijd achterlaten? Je vriendin is gevlucht en weggejaagd maar zo erg is die man blijkbaar niet want kind kan wel bijna fulltime bij hem blijven.. op de een of andere manier snap ik die logica nooit...

Wat een rampenplan dit. Hoe had ze dat dan bedacht, zo ver mogelijk bij die man weggaan betekende dus dat ze tegelijk zo ver mogelijk bij haar kind wegrende, alleen het helpt niks, want ze zal voor altijd met elkaar te maken hebben, vooral de komende twaalf jaar, want ze hebben een kind samen.
Is deze regeling zo door een rechter bepaalt? Want normaal gesproken wordt dit niet eens geaccepteerd en wordt je geacht te handelen in het belang van het kind, dus geen achterlijke reistijden voor dat kind.
Dan nog wat, mediation heeft echt geen zin voor jullie, dat is alleen een optie als je nog on speaking terms bent.
En ook nog, serieus, er is op twee en een half uur reisafstand vanaf kind geen normale woonplaats te vinden, alleen gehuchten? Dan wonen die mensen in Groenland ofzo?

Sorry hoor maar ik zit me toch even boos te maken hier, jullie zijn verantwoordelijk voor een klein jochie, die al vanaf zijn vierde met de echte shit wordt opgescheept, om je dood te schamen!!!

Ik denk dat een mediator niet geschikt is voor deze situatie. Er lijkt geen goodwill te zijn om er samen uit te komen.

Harde afspraken op papier die worden afgedwongen via de rechter lijken hier nodig. Ik zou een advocaat inschakelen.

Zomer2022 schreef op 14-11-2022 om 13:42:

[..]

nou ja alles? Men kan niet van ons verwachten dat wij alles opgeven wat we hier hebben opgebouwd om in een of ander gat te gaan wonen..we hebben hier ons huis en werk he.
wij zijn extreem flexibel. we bellen zelfs exact om 1800 omdat we anders hun '' privacy 'schenden. het moet wel een beetje van 2 kanten komen

En het belang van het kind? Vindt je vriendin het niet vreselijk om haar kind maar zo weinig te zien? Dat leven wat je dan opbouwt is toch juist enorm incompleet? 

Je vriendin heeft er zelf voor gekozen om zo ver weg te gaan wonen en haar kind maar zo weinig te zien. Haar ex kan nog zo’n grote l*l zijn, zij heeft het zelf veroorzaakt om zo ver te moeten rijden. 
Mijn man is vroeger op een uur rijden van zijn kinderen gaan wonen, zijn probleem dus dat hij uren kwijt was met brengen en halen en ook nog eens tussendoor voor sportwedstrijden op en neer moest. Maar heeft daar dan ook nooit over geklaagd. Zijn keuze, zijn probleem. 

Mamali schreef op 14-11-2022 om 17:35:

[..]

Die krapte is er dan ook 200 km verderop dus dat is geen excuus..

En in dit geval ook niet aan de orde.. hier is bewust voor gekozen..

200 km verderop kan de krapte op de woningmarkt toch heel anders zijn, bv Delfzijl vs Utrecht

Ik kan me niet voorstellen dat jullie woonplaats in belang van kind is. 

Je hoeft niet in hetzelfde dorp te gaan wonen maar jullie reisafstand is helemaal het uiterste binnen Nederland. Dorp verderop kan ook. Dan zoek je een nieuwe baan en huis. Of alleen de moeder als jij het er niet voor over hebt. Ik kan me echt gedachtengang van de moeder niet voorstellen hierin. 

TineWinkel schreef op 14-11-2022 om 19:36:

[..]

200 km verderop kan de krapte op de woningmarkt toch heel anders zijn, bv Delfzijl vs Utrecht

Maar je gaat toch niet terwijl je allebei in dezelfde plaats woont ineens zover uit elkaar wonen als ouders?

Je kind staat op 1..

Meestal zijn het mannen die hun kind achterlaten en vervolgens nauwelijks zien. Verfrissend wel dat het nu een vrouw is. Ik hoop dat het haar keus was en niet die van een ander, gezien haar geschiedenis met dominante mensen in haar leven. Nare situatie.

Het heeft weinig zin dat mensen hier oordelen over de moeder.

Ik denk dat goed is dat ze haar kind vaker wil zien.
Wat er mogelijk is, zal blijken na overleg met een advocaat.

(bemiddeling werkt alleen als beide partijen het willen. En ik denk dat jouw vrouw dan te veel toegeven zal)

Dit gaat echt een eindeloos topic worden. Moeder wil niet terug verhuizen. TO wil graag horen dat ze gelijk hebben hierin. 

Ik denk dat er geen ouderschapsplan is, omdat vader en moeder niet getrouwd zijn geweest. Daarin hadden destijds al afspraken moeten komen staan over hoe de omgang, maar ook hoeveel de reisafstand tussen vader en moeder maximaal mocht zijn. Mediation gaat hier niet bij helpen, en je zou je af kunnen vragen wat een advocaat hier nog mee moet. 

Prachtwacht schreef op 15-11-2022 om 06:12:
, en je zou je af kunnen vragen wat een advocaat hier nog mee moet.

Geld verdienen, goudmijntje dit, want er zal steeds weer wat anders komen.

haarklover schreef op 14-11-2022 om 20:45:

Het heeft weinig zin dat mensen hier oordelen over de moeder.

Ik denk dat goed is dat ze haar kind vaker wil zien.
Wat er mogelijk is, zal blijken na overleg met een advocaat.

Ik lees niet dat moeder haar kind vaker wil zien. 

Moeder kreeg de vraag om kind elders op te halen, waardoor ze nog langer moet reizen. Die vraag kwam omdat váder de reistijd om kind in de richting van moeder te brengen, te veel vindt. Die nieuwe wisselplek vindt de nieuwe vriend van moeder op zijn beurt dan ook weer te ver reizen. (Waarom dat dan voor een zesjarige niet te lang is, geen idee). 

Die hele reis is er omdat moeder ver is verhuisd. Ze is zélf zo ver weg is gaan wonen. Dat is geen oordeel, dat is een feit.

Het enige oordeel is dat het kind het slachtoffer is.  Mijn persoonlijke gedachte daarbij blijft dat ik hoop dat kind een hele lieve stiefmoeder heeft die er voor hem is, met liefde warmte en aandacht. 


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.