Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Ach ja, die aanspreekvormen, ben ik net gewend aan hij/hem/zijn, vraagt mijn zoon of ik dat af kan wisselen met xe/xem/xyr. Als je het hebt over kortsluiting in mijn hoofd... Dat lukt me echt niet.
Overigens heeft mijn zoon al meer dan een jaar verkering (heet dat nog zo? ik heb geen idee) met een transmeisje, maar zij is nog niet in sociale transitie omdat haar ouders dat niet willen zolang er geen diagnose genderdysforie is. Hier gebruiken we wel haar meisjesnaam en zij/haar. Op verzoek van het meisje zelf.
Ik ga best nog vaak de mist in met aanspreekvormen, noem ik mijn zoon ineens toch meisje of zijn oude naam, gelukkig begrijpt hij dat en kijkt me dan alleen met een schuine blik aan en dan kunnen we er om lachen.

Ik zal me even kort voorstellen voor wie mij nog niet kent.

Bijna een jaar geleden vertelde (appte) onze oudste (13) zich een jongen te voelen.

Dat was voor ons een hele verrassing maar hij bleek het al sinds groep 6 te weten. We hebben het eerst laten indalen en toen maar voor een goed gesprek naar de huisarts.

Vervolgens een gesprek met de huisartsenbegeleidster. Vervolgens een gesprek met een organisatie die over het geestelijk gestel van jongeren gaat. Die vroegen zich hardop af wat we kwamen doen want wij zaten gezellig op de bank en er waren geen problemen.

Het enige wat ik heel vervelend vind is dat we zoon bij de geboorte een verkeerd jasje hebben meegegeven waardoor hij nu voor keuzes komt te staan die anders niet nodig waren geweest.

Sinds dat laatste gesprek staan we op de wachtlijst van de genderpoli

En dan nu wat te mopperen. Zoon wilde graag voor we op vakantie gingen een nieuwe binder die wat strakker zou zitten. Dus zoeken op internet en besloten om via Bol te bestellen. Mocht deze niet fijn zitten dan is het eenvoudig terug te sturen.

Binder zou vorige week uiterlijk geleverd worden. Top, dan heb je de tijd om te passen en eventueel terug te sturen of te ruilen.

Maar er kwam niks, zou vervolgens dinsdag geleverd. Weer niks. Contact met bol en met wederpartij die zou leveren. Misschien pakketje kwijt? We sturen een nieuwe.... nog steeds niets ontvangen. Ook geen verzendinfo en geen antwoord op mijn mails. Daar baal ik zo van he. Ik heb ruim op tijd besteld maar krijg dus niets. 

Crepe_au_fromage schreef op 10-07-2021 om 18:04:

En dan nu wat te mopperen. Zoon wilde graag voor we op vakantie gingen een nieuwe binder die wat strakker zou zitten. Dus zoeken op internet en besloten om via Bol te bestellen. Mocht deze niet fijn zitten dan is het eenvoudig terug te sturen.

Binder zou vorige week uiterlijk geleverd worden. Top, dan heb je de tijd om te passen en eventueel terug te sturen of te ruilen.

Maar er kwam niks, zou vervolgens dinsdag geleverd. Weer niks. Contact met bol en met wederpartij die zou leveren. Misschien pakketje kwijt? We sturen een nieuwe.... nog steeds niets ontvangen. Ook geen verzendinfo en geen antwoord op mijn mails. Daar baal ik zo van he. Ik heb ruim op tijd besteld maar krijg dus niets.

Zochter bestelt ze bij https://www.trans-missie.com/nl/ maar ook dat duurt wel 10 dagen ... 

Bedankt voor de link, na onze vakantie zullen we daar kijken. De eerste keer hadden we in Engeland besteld, werkte prima maar duurt ook wel even voor het hier is dus voor de vakantie durfde ik die gok niet te wagen 

Crepe_au_fromage schreef op 10-07-2021 om 18:04:

En dan nu wat te mopperen. Zoon wilde graag voor we op vakantie gingen een nieuwe binder die wat strakker zou zitten. Dus zoeken op internet en besloten om via Bol te bestellen. Mocht deze niet fijn zitten dan is het eenvoudig terug te sturen.

Binder zou vorige week uiterlijk geleverd worden. Top, dan heb je de tijd om te passen en eventueel terug te sturen of te ruilen.

Maar er kwam niks, zou vervolgens dinsdag geleverd. Weer niks. Contact met bol en met wederpartij die zou leveren. Misschien pakketje kwijt? We sturen een nieuwe.... nog steeds niets ontvangen. Ook geen verzendinfo en geen antwoord op mijn mails. Daar baal ik zo van he. Ik heb ruim op tijd besteld maar krijg dus niets.

welke maat heeft je kind, ik heb hier nog binders liggen die niet gebruikt worden want met zoon heeft de operatie al gehad

Zoon is 13 en we hebben nu een S. Kippenborst 

Crepe_au_fromage schreef op 11-07-2021 om 16:56:

Zoon is 13 en we hebben nu een S. Kippenborst

Ja daar heb ik wel wat voor liggen. zelfs ook nieuwe. stuur maar een privebericht als je interesse hebt

Crepe_au_fromage schreef op 11-07-2021 om 16:56:

Zoon is 13 en we hebben nu een S. Kippenborst

Ja ik kan niet zien op welk emailaccount ik hier sta en ik weet ook niet hoe het werkt maar mocht je interesse hebben, dan kun je me mailen op: 

bovendien3 at gmail punt com

Natuurlijk met een apestaartje en punt als teken en aan elkaar geschreven. Ik zie het wel.

Lexus, super lief, ik ga je een mailtje sturen 

Poldervrouw

Poldervrouw

11-07-2021 om 20:15 Topicstarter

Ik ben dus poldervrouw. Mijn jongste kwam eind 2019 uit de kast als homo.   Voor mij geen verrassing. Waarom ? Geen idee. Onderbuik.   Inmiddels zit hij meer richting non binair. Hij voelt zich niet perse man maar wil ook geen vrouw worden. Een worsteling wel. We gaan dus na de vakantie op zoek naar goede psycholoog voor begeleiding. 

Familie weet het grotendeels en geen nare reacties. 

Lexus schreef op 11-07-2021 om 17:50:

[..]

Ja ik kan niet zien op welk emailaccount ik hier sta en ik weet ook niet hoe het werkt 

Rechtsboven staat een poppetje. Daar kun je je inbox en inloggegevens bekijken

Als je iemand een privebericht wil sturen, klik je op de naam en dan zie je rechtsboven Bericht sturen

Veel succes met alles

Yette - die transmisie site kende ik nog niet, bedankt voor de tip

Sommigen hier kennen mij wel van Viva. Ikzelf geen kinderen maar een 46 jarige crossdresser/tgirl/genderfluid/queer figuur. Alle dagen vrouwelijk gekleed maar niet alle dagen helemaal vrouw. Ervaringen uit het verleden, tja laat ik het zo zeggen 36 jaar geleden was de wereld anders dan nu. Op mijn middelbare school keken ze al raar toen ik opeens met schoenen aan kwam zetten met hak uit de western en country scene. Mooi dat het voor de jeugd van tegenwoordig voor bekender is.



ik heb het topic ook weer gevonden, schreef op viva ook mee. Had een zoon die nu in transitie naar dochter is. Ze is 23 nu , aan de hormonen en de operatie gaat waarschijnlijk over een jaar plaatsvinden.
Nog erg onzeker, ze vindt zichzelf er nog niet vrouwelijk genoeg uitzien, als er mensen fluisteren denkt ze gelijk dat het over haar gaat en ze denkt dat iedereen kan zien dat ze eigenlijk man is en iedereen haar nakijkt. Terwijl dat volgens mij best meevalt.

Hier een dochter (18) die niet heel erg een meisje is. Maar ook niet echt een jongen. Ze draagt buiten de deur wel een binder. Heeft heel veel moeite met haar borsten. Die binder doet ze voor de buitenwereld ook een beetje stiekem. Ze wilde niet dat mijn man het wist (hij weet het wel maar hij vindt het prima)

Nu ben ik zelf ook nooit zo blij geweest met mijn borsten (door gedoe in het verleden eigenlijk), voor de buitenwereld zijn ze prachtig, maar ik vind ze niks, veel te groot. Wie weet heeft dit ongemerkt ook impact op haar?

Dochter valt (voor nu) op meisjes. Heeft ook verkering met een meisje die puur lesbisch is (zoals ze zelf zegt). Ik vind het een prachtig stel en ben heel blij om ze zo samen te zien.

Echt uit de kast gekomen is ze eigenlijk niet. Ze is altijd geweest zoals ze is. Als kind vaak wel meisjesachtig (met een roze jurken periode), maar ook vaak dat jurken echt stom zijn. Ik ben naar mijn kinderen (twee meisjes) toe ook altijd open geweest dat je ook verliefd kunt worden op een meisje, en dat je je soms ook een jongen kunt voelen als je er uitziet als een meisje of andersom. Hier hebben we in onze omgeving dan ook mee te maken gehad. 
Ik had zelf geraden dat ze verkering met haar vriendin had, omdat ze echt aan het stralen was als ze het over haar had. Zo lief...

De omgeving reageert wisselend. Voor nu vinden ze dochter "alleen maar" lesbisch. Een oom heeft gezegd dat hij het jammer vindt van onze prachtige dochter (ze is heel knap) omdat ze er asl een halve jongen uitziet (zijn woorden). Ik heb gezegd dat hij een sukkel is (dochter was erbij, grrrrr). Man komt uit een heel katholiek nest en daar keurt een groot deel (ooms tantes neven nichten) het af. Gelukkig niet de directe familie. Die vinden er wel iets van, maar houden dat (als dochter erbij is) voor zich, zeker na het voorval met die oom (ik schoot nogal uit mijn slof).
Dochter is ook autistisch, en met dat deel loopt ze tegen veel grotere problemen aan eigenlijk. 

Oudste heeft nu een vriendje (zij is hetero blijkbaar ) en ik merk wel dat daar iets enthousiaster op wordt gereageed door onze omgeving. Vond ik toch lastig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.