Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Poldervrouw

Poldervrouw

17-07-2021 om 13:23 Topicstarter

Omgeving doet veel hoor. Als mensen er raar op reageren triggert dit direct de onzekerheden.  

Present! Ik heb zelf een dochter die in de poppenhoek in groep 1 met een andere jongen afsprak dat ze als ze later groot waren van lichaam zouden ruilen. Nu, 20 jaar later, blijkt hij uit de kast als homo en is mijn dochter lesbisch. Heb het altijd een mooi verhaal gevonden

Marreined schreef op 20-07-2021 om 16:20:

Present! Ik heb zelf een dochter die in de poppenhoek in groep 1 met een andere jongen afsprak dat ze als ze later groot waren van lichaam zouden ruilen. Nu, 20 jaar later, blijkt hij uit de kast als homo en is mijn dochter lesbisch. Heb het altijd een mooi verhaal gevonden

Frappant inderdaad Marreined! Kennelijk hadden ze zelf al heel vroeg in de smiezen dat er 'iets' anders aan ze was! 

Marreined schreef op 20-07-2021 om 16:20:

Present! Ik heb zelf een dochter die in de poppenhoek in groep 1 met een andere jongen afsprak dat ze als ze later groot waren van lichaam zouden ruilen. Nu, 20 jaar later, blijkt hij uit de kast als homo en is mijn dochter lesbisch. Heb het altijd een mooi verhaal gevonden

Dat is ook grappig zeg. Voelden ze goed aan .

Mijn oudste dochter ( in transitie naar vrouw) heeft een vriendin. Die man was en nu in transitie naar vrouw ook is.
Ze hebben elkaar op een speciale site leren kennen en het klikt goed. Vanavond gaat ze er voor het eerst een week logeren. Ben benieuwd hoe het gaat.

lientje69 schreef op 20-07-2021 om 17:18:

Mijn oudste dochter ( in transitie naar vrouw) heeft een vriendin. Die man was en nu in transitie naar vrouw ook is.
Ze hebben elkaar op een speciale site leren kennen en het klikt goed. Vanavond gaat ze er voor het eerst een week logeren. Ben benieuwd hoe het gaat.

Wat leuk! Voor het eerst een week samen doorbrengen is zeker ook wat spannend. Is toch heel anders dan korte bezoekjes. Wat fijn dat het zo goed klikt. Ze zitten in hetzelfde schuitje dus herkennen ze veel uit de eerste hand. Lijkt mij ook fijn! 

lientje69 schreef op 20-07-2021 om 17:18:

Mijn oudste dochter ( in transitie naar vrouw) heeft een vriendin. Die man was en nu in transitie naar vrouw ook is.
Ze hebben elkaar op een speciale site leren kennen en het klikt goed. Vanavond gaat ze er voor het eerst een week logeren. Ben benieuwd hoe het gaat.

wat heerlijk, ook voor jou. Ik heb me best zorgen gemaakt of mijn zoon (ftm, hetero) wel een vriendin zou krijgen. Nu (hij is 20) heeft hij al twee jaar verkering met een leuke meid en daarvoor al met een andere dame waar het toch niet mee bleek te klikken. Maar het gaat allemaal makkerlijker tot nu toe dan ik ooit had kunnen denken

Marreined schreef op 20-07-2021 om 16:20:

Present! Ik heb zelf een dochter die in de poppenhoek in groep 1 met een andere jongen afsprak dat ze als ze later groot waren van lichaam zouden ruilen. Nu, 20 jaar later, blijkt hij uit de kast als homo en is mijn dochter lesbisch. Heb het altijd een mooi verhaal gevonden

Geweldig, heerlijk dat kinderen gewoon zeggen wat ze voelen op dat moment 

lientje69 schreef op 20-07-2021 om 17:18:

Mijn oudste dochter ( in transitie naar vrouw) heeft een vriendin. Die man was en nu in transitie naar vrouw ook is.
Ze hebben elkaar op een speciale site leren kennen en het klikt goed. Vanavond gaat ze er voor het eerst een week logeren. Ben benieuwd hoe het gaat.

Wat fijn dat ze zo'n goeie klik hebben, ik ben benieuwd naar hun week.

Crepe_au_fromage schreef op 20-07-2021 om 19:32:

[..]

Wat fijn dat ze zo'n goeie klik hebben, ik ben benieuwd naar hun week.

Ik ook.

Heb net voor het eerst kennisgemaakt met vriendin. Even wennen want ze en vrouwennaam maar pas net begonnen met de transitie dus nog echt man.

Is best een beetje ongemakkelijk dan.

Leene

Leene

21-07-2021 om 20:59

Ik lees dit topic met een beetje gemengde gevoelens. Zelf weet ik nog heel goed dat ik vroeger graag een jongen wilde zijn. Ik kan nu nog het gevoel oproepen hoe ik mij toen als 6-7 jarige voelde, het beste te omschrijven als een gevoel van heimwee dat ik nooit een jongen kon worden. Ik was echt heel héél  verdrietig.  Maar ja dat is nu al 45 jaar geleden er werd weinig tot nooit over gesproken. Ik heb dit wel tegen mijn moeder gezegd en die reageerde heel goed( achteraf gezien) eigenlijk door er niet zo'n punt van te maken. Ze gaf veel liefde, dwong mij nooit een rok aan te doen en maakte er geen punt van dat ik kort haar wilde. Later vertelde ze mij dat ik al vanaf mijn derde jaar vaak zei dat ik liever een jongen wilde zijn. 
Zo werd ik ouder en alhoewel ik lang onzeker was ( niet eens zo zeer over mijn sexe maar gewoon over wie ik nu was en of ik er wel mocht zijn etc) is dat gevoel liever een jongen te willen zijn, weggeëbt. Toen ik 19 was had ik het er een keer met een vriendin over, op een of andere manier dacht ik dat iedereen wel zulke periodes zou hebben gehad. Zij heeft mij toen heel verdwaasd aangekeken en snapte helemaal niet waar ik het over had. Toen pas kwam ik erachter dat anderen niet per definitie van die sterke gevoelens over hun sexe hadden. Ik had aangenomen dat dit bij je ontwikkeling hoorde.
Maar op dat moment had ik ook helemaal geen behoefte meer om een man te zijn.
Nu vraag ik mij wel eens af, stel nu dat ik nu een kind zou zijn.... en er wordt veel meer aandacht aan gegeven. Wat had er dan met mij gebeurd. Begrijp me goed het gevoel in het verkeerde lichaam te zitten is er en bij sommigen gaat het nooit meer over.  En zijn daadwerkelijk een stuk gelukkiger als ze in transitie kunnen gaan.Maar slaan we niet een beetje door. Ik zeg dit ook omdat we nu in de familie er mee te maken hebben (geen bloedband van mij) nicht is nu neef.
Kwam vrij onverwachts, ouders hadden nooit iets gemerkt, nooit over gesproken ( hele open familie, weinig taboes) maar goed, traject ingegaan, naar genderkliniek,operaties. Maar het gaat helemaal niet goed en er blijkt nu toch ook sprak van autisme ( was nooit eerder gediagnosticeerd) en nu rijzen er dan twijfels. Superlastig allemaal. Ik vraag me dan serieus waar af of je zo vroeg moet beginnen met pubertijdsremmers etc. Ik weet het ook niet allemaal hoor maar soms denk ik laten we gewoon maar het kind zijn wie het is en dan maar zien wat er gebeurt. Door alle aandacht die er nu is voor het onderwerp zie ik ook veel verwarring. En nee ik bepleit echt niet dat we terug gaan naar vroeger... voor mij hoeft het ook geen taboe onderwerp meer te worden.

Leene

Leene

21-07-2021 om 21:04

Voor de duidelijkheid, wat dat autisme verhaal betreft, natuurlijk kunnen zij ook transgender zijn( ik heb begrepen dat dit juist vaker voorkomt) maar bij meisjes/vrouwen wordt de diagnose ASS later gesteld dan bij jongens. En alleen al weten dat je ASS hebt en daar mee leren omgaan lijkt mij wel noodzakelijk voordat je overgaat tot zo iets ingrijpends als transitie, of niet

Dat is ook een heel lastig proces Leene. Daarom wordt er ook niet zomaar met puberteitsremmers begonnen maar is het een lang proces bij psychologen etc.
Jij was als kind liever jongen en nu niet meer. Maar wellicht zag je als kind ook meer jongens dingen doen jezelf ook liever deed (noem maar iets). Dat soort dingen worden er dan wel uitgehaald. 

Was gisteren een beetje pissig op mijn vriend (niet haar vader) omdat mijn dochter het over haar lesbische aard had en dat hij zei dat het nog helemaal niet zeker was en dat het best nog kan veranderen. Dat mag ie best denken maar om dat nou zo openlijk tegen haar te zeggen. 

Oef. Dat was niet heel tactvol Suzy.
Wat betreft jouw post over dat jongens meer mochten, ik wilde vroeger ook liever een jongen zijn. Om precies die reden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.