Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


dat is idd niet zo tactvol. Hoe reageerde dochter?

Ik had voor zoon een binder besteld bij een wederverkoper van Bol, zeker geen aanrader. Waardeloze kwaliteit, Chinese rommel. Niet doen dus. 
Nu besteld bij Danae in Diemen. Ik hoop ze komende week te ontvangen.

Lexus ik mail jou zodra ik ze binnen heb. Dan weet ik of de maat goed is en kan ik jou die doorgeven 

Crepe_au_fromage schreef op 28-07-2021 om 20:54:

Lexus ik mail jou zodra ik ze binnen heb. Dan weet ik of de maat goed is en kan ik jou die doorgeven

prima

Crepe_au_fromage schreef op 22-07-2021 om 21:18:

dat is idd niet zo tactvol. Hoe reageerde dochter?

Ze reageerde er niet echt op, later zei ze: ach, voor hem is het ook even wennen 😅. 

SuzyQFive schreef op 28-07-2021 om 21:59:

[..]

Ze reageerde er niet echt op, later zei ze: ach, voor hem is het ook even wennen 😅.

Wat ook weer helemaal waar is 

Ik ben eigenlijk wel benieuwd....ik heb zelf 2 puberdochters en hoor nu veel in de omgeving dat kinderen bezig zijn met hun geaardheid...veel vriendinnetjes van mijn dochters zijn lesbisch en ik hoor ook regelmatig begrippen als bi, pan ,en non binair voorbij komen. Ik vraag me af of er tegenwoordig echt zoveel pubers anders dan hetero zijn..of dat het ook een beetje komt doordat er zoveel media aandacht voor is. In de tijd dat ik jong was, jafen 80...was iedereen in mijn omgeving hetero..heel soms kende je iemand die homo was..maar dat was het dan ook (in mijn omgeving dan) dus je dacht daar verder ook niet over na. En nu lijkt het wel of nog maar de helft van de pubers hetero is😅.
Ik veroordeel het overigens niet hoor..vind alles prima...iedereen mag zijn zoals hij/zij is...maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig of het ook door alle media komt doordat pubers daar nu zo mee bezig zijn.

Ik was als puber ook nieuwsgierig naar seks met een meisje en voelde daar ook wel wat bij maar ik was wel echt hoteldebotel op (oudere) jongens. Met vriendinnen ook wel eens wat gerommeld, uit nieuwsgierigheid. Ik weet van veel vriendinnen destijds dat ze dat ook hadden en ik denk dat het gewone normale puberale seksuele ontwikkeling is maar dat ze het nu ergens proberen te plaatsen en de meesten het later wel beter kunnen plaatsen. 

Mijn man denkt ook dat het door de media aandacht komt.
Kan hem slecht aan zijn verstand geleuterd krijgen dan je je echt niet zomaar van man naar vrouw laat ombouwen. Dat dat zowel psychisch als lichamelijk echt wel een heftige beslissing is met vergaande consequenties.
Maar ik krijg hem slecht overtuigd. Wat voor onze to be dochter best wel een hard gelag is.

Gemberkoekje schreef op 30-07-2021 om 13:31:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd....ik heb zelf 2 puberdochters en hoor nu veel in de omgeving dat kinderen bezig zijn met hun geaardheid...veel vriendinnetjes van mijn dochters zijn lesbisch en ik hoor ook regelmatig begrippen als bi, pan ,en non binair voorbij komen. Ik vraag me af of er tegenwoordig echt zoveel pubers anders dan hetero zijn..of dat het ook een beetje komt doordat er zoveel media aandacht voor is. In de tijd dat ik jong was, jafen 80...was iedereen in mijn omgeving hetero..heel soms kende je iemand die homo was..maar dat was het dan ook (in mijn omgeving dan) dus je dacht daar verder ook niet over na. En nu lijkt het wel of nog maar de helft van de pubers hetero is😅.
Ik veroordeel het overigens niet hoor..vind alles prima...iedereen mag zijn zoals hij/zij is...maar ik ben gewoon een beetje nieuwsgierig of het ook door alle media komt doordat pubers daar nu zo mee bezig zijn.

Ik zat in diezelfde jaren ‘80 in de alternatieve scene en daar trokken de queers van toen ook naartoe. Voor mij waren dus zeker niet alle jongeren hetero op de middelbare school. Mijn dochter identificeert zich nu als bi/pan en heeft een ‘date’ (noemt zij zo, ik zeg bij gebrek aan een beter woord ‘verkering’, anders blijf ik aan het uitleggen 😳) die zich als non-binair identificeert. Zij verkeren natuurlijk in kringen van jongeren die daar ook mee bezig zijn. Ik denk wel dat er nu eerder een lgbtq-subcultuur ontstaat, deels ook door social media. In mijn jeugd kwamen alle ‘misfits’ op de middelbare schooltijd nog bij elkaar uit om pas later in de homoscene terecht te komen. Ook omdat we in een dorp woonden. 

Ik heb wel het idee dat het nu vanzelfsprekender is om je gender- en seksuele identiteit te onderzoeken en dat de drempel daardoor lager is om ermee naar buiten te komen. Dat hoop ik eigenlijk. Ik heb mezelf ook wel vragen gesteld over v/m/x en homo/hetero maar die deelde ik echt niet buiten de vriendenkring en voor twijfelaars/zoekers zoals ik waren er niet van die mooie termen zoals non-binair of pan. Het kan volgens mij op die leeftijd ook nog alle kanten op. Het is heel divers. Sommigen zullen al heel duidelijk weten/voelen ‘wat ze zijn’ en anderen zijn zoekende of aan het experimenteren met verschillende ‘etiketten’. Ik vind het heel positief dat daar meer ruimte voor is. Voor mijn dochter is het bijvoorbeeld allemaal geen big deal. Haar verkering worstelt meer met de m/v/x-vraag. In ieder geval speelt het zich in alle openheid af en hangt er geen zielig of opstandig sfeertje omheen. Het is vrij gewoon. Het is voor mij logisch dat mensen zichzelf in hun zoektocht eerder zullen laten zien. En dan lijken ze in ieder geval met meer. 



lientje69 schreef op 30-07-2021 om 14:01:

Mijn man denkt ook dat het door de media aandacht komt.
Kan hem slecht aan zijn verstand geleuterd krijgen dan je je echt niet zomaar van man naar vrouw laat ombouwen. Dat dat zowel psychisch als lichamelijk echt wel een heftige beslissing is met vergaande consequenties.
Maar ik krijg hem slecht overtuigd. Wat voor onze to be dochter best wel een hard gelag is.

Moeilijk voor je kind! Fijn dat jij haar wel kunt volgen. Ik denk dat je na kennelijk een aantal pogingen het idee dat je je man moet overtuigen misschien wat los kunt laten en je dochter kunt helpen te aanvaarden dat ze het begrip en de goedkeuring van haar vader niet echt nodig heeft. Al is het verlangen er natuurlijk altijd. Vaders (en moeders) zijn ook maar mensen. Ze snappen het soms gewoon niet. En je hebt hun bevestiging niet in alle opzichten nodig om jezelf te kunnen zijn. Soms moet je je een beetje losser maken om verbonden te kunnen blijven. 

Een supermooi boek over ouders en kinderen die van elkaar verschillen en hoe ze daarmee omgaan is trouwens Ver van de Boom van Andrew Solomon. Echt een heel bijzonder en ontroerend boek vond ik dat! 

Zoon (14 jaar): 'Uh mam, ik moet iets vertellen...ik ben verliefd'. Ik zei: "En dat is niet op e en meisje, he?'
'Huh? Hoe weet jij dat nou weer"
Ach jongen, ik ben toch je moeder.
Dusseh...je vind het niet erg.
"nee, dat weet je toch allang! wanneer maak ik kennis met mijn nieuwe schoonzoon?"

lientje69 schreef op 30-07-2021 om 14:01:

Mijn man denkt ook dat het door de media aandacht komt.
Kan hem slecht aan zijn verstand geleuterd krijgen dan je je echt niet zomaar van man naar vrouw laat ombouwen. Dat dat zowel psychisch als lichamelijk echt wel een heftige beslissing is met vergaande consequenties.
Maar ik krijg hem slecht overtuigd. Wat voor onze to be dochter best wel een hard gelag is.

Ik heb zelf een transzoon. Uit groepen voor ouders van transkinderen begrijp ik dat heel veel vaders er zo over denken. En dat de meeste transkinderen toch het meest gesteund worden door hun moeder. Ik zie daar ook heel veel leed in gebeuren bij die kinderen.Ik vraag me altijd af hoe het verschil komt met moeders komt en zou willen dat transvisie eens een aparte groep voor dit soort vaders zou starten. Maar goed daar zouden ze dan ook weer niet naartoe willen natuurlijk. 

Pippeltje schreef op 30-07-2021 om 17:40:

Zoon (14 jaar): 'Uh mam, ik moet iets vertellen...ik ben verliefd'. Ik zei: "En dat is niet op e en meisje, he?'
'Huh? Hoe weet jij dat nou weer"
Ach jongen, ik ben toch je moeder.
Dusseh...je vind het niet erg.
"nee, dat weet je toch allang! wanneer maak ik kennis met mijn nieuwe schoonzoon?"

Ik stelde gisteren de vraag over de invloed van de media...maar er is natuurlijk een reden dat ik me hiermee bezig hou. Ik heb een paar maanden geleden "per ongeluk " wat apps van mijn dochter (14) aan een vriendin gelezen..niwt netjes...ik weet het...maar soms wil je toch even weten waar ze mee bezig zijn en telefoon lag naast me op de bank toen de apps binnen kwamen.  Ik weet daardoor dat zij volgens mij nu denkt dat ze lesbisch is en ook interesse heeft in bv non binair enz...
Wat zouden jullie doen...er naar vragen of wachten of ze er zelf mee komt?
Ze is heel erg gesloten..geen prater...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.