Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Hoe gaat het met iedereen? Het is wat stil hier. Hopelijk geen nieuws, goed nieuws 😊

De operatie  van oudste kan waarschijnlijk  niet deze zomer al plaatsvinden 
Dat is teleurstellend. Niet omdat er geen plek is ( de intake heeft al plaatsgevonden) maar omdat het genitale  gebied geheel onthaard en gelaserd moet zijn ivm infectie gevaar.
En dat kost tijd. Veel tijd. Waarschijnlijk  tussen de 9 maanden en een jaar.

lientje69 schreef op 27-02-2022 om 21:09:

De operatie van oudste kan waarschijnlijk niet deze zomer al plaatsvinden
Dat is teleurstellend. Niet omdat er geen plek is ( de intake heeft al plaatsgevonden) maar omdat het genitale gebied geheel onthaard en gelaserd moet zijn ivm infectie gevaar.
En dat kost tijd. Veel tijd. Waarschijnlijk tussen de 9 maanden en een jaar.

Ach jemig, daar had ik geen idee van 

Wat een teleurstelling zal dat zijn. Nog langer wachten 

Crepe_au_fromage schreef op 27-02-2022 om 21:44:

[..]

Ach jemig, daar had ik geen idee van

Wat een teleurstelling zal dat zijn. Nog langer wachten

Het was voor ons ook een verrassing . Niet dat het onthaard moet zijn natuurlijk,  maar dat dat zoveel tijd kost.  Nu hadden  we dat achteraf kunnen weten want ze is ook al maanden bezig met het gezicht  laseren. De behandelingen mogen ook niet heel dicht op elkaar zitten en zoiets gaat  haartje voor haartje. Maar dat dringt nu pas door.

lientje69 schreef op 01-03-2022 om 09:48:

[..]

Het was voor ons ook een verrassing . Niet dat het onthaard moet zijn natuurlijk, maar dat dat zoveel tijd kost. Nu hadden we dat achteraf kunnen weten want ze is ook al maanden bezig met het gezicht laseren. De behandelingen mogen ook niet heel dicht op elkaar zitten en zoiets gaat haartje voor haartje. Maar dat dringt nu pas door.

Ik ben blij dat ik dat weet want dat zijn dan toch vragen die we op voorhand al kunnen stellen.

Wanneer te beginnen met....

Ach Lientje, wat sneu zeg! Moet echt alles weg? Ook op de venusheuvel? Lijkt me dat sommige vrouwen toch nog wel iets over willen houden 🤷🏼‍♀️.

SuzyQFive schreef op 01-03-2022 om 14:12:

Ach Lientje, wat sneu zeg! Moet echt alles weg? Ook op de venusheuvel? Lijkt me dat sommige vrouwen toch nog wel iets over willen houden 🤷🏼‍♀️.

Probleem is dat er risico op infectiegevaar is  bij het " ombouwen " naar vrouw . Al het materiaal  dat gebruikt  wordt voor het creëren  van een vagina is lichaamseigen  om afstoting te voorkomen. Dus dat moet dan ook geheel hygiënisch  schoon en onthaard zijn. Zo heb ik het in elk geval begrepen. Misschien  mag er bovenaan nog een klein plukje blijven zitten hoor. Maar zo ver heb ik maar niet doorgevraagd, kind was er sowieso  al wat down onder. En ziet er ook erg tegenop  de onderkant laseren.

Wat een tegenvaller, Lientje. 

Zou er geen simpel voorlichtingsmateriaal bestaan waarin het hele traject wordt uitgelegd? Onze kinderen hebben al zoveel te dealen met onzekerheid, het zou fijn zijn als ze op het moment dat ze op een wachtlijst komen, ook weten waar ze aan toe zijn. Welke keuzes maak je, hoe zien de stappen die je voor jouw keuzes moet zetten er precies uit, hoe lang nog voor de vlag uit kan? Ik denk dat iets dergelijks ze wel wat meer rust kan geven. 

yette schreef op 02-03-2022 om 10:26:

Wat een tegenvaller, Lientje.

Zou er geen simpel voorlichtingsmateriaal bestaan waarin het hele traject wordt uitgelegd? Onze kinderen hebben al zoveel te dealen met onzekerheid, het zou fijn zijn als ze op het moment dat ze op een wachtlijst komen, ook weten waar ze aan toe zijn. Welke keuzes maak je, hoe zien de stappen die je voor jouw keuzes moet zetten er precies uit, hoe lang nog voor de vlag uit kan? Ik denk dat iets dergelijks ze wel wat meer rust kan geven.

Absoluut

yette schreef op 02-03-2022 om 10:26:

Wat een tegenvaller, Lientje.

Zou er geen simpel voorlichtingsmateriaal bestaan waarin het hele traject wordt uitgelegd? Onze kinderen hebben al zoveel te dealen met onzekerheid, het zou fijn zijn als ze op het moment dat ze op een wachtlijst komen, ook weten waar ze aan toe zijn. Welke keuzes maak je, hoe zien de stappen die je voor jouw keuzes moet zetten er precies uit, hoe lang nog voor de vlag uit kan? Ik denk dat iets dergelijks ze wel wat meer rust kan geven.

contact Transvisie Zorg 

Ik zou hier graag een vraag stellen, als ik verkeerd zit hoor ik het wel. Mijn kind heeft in januari een zwemshirt besteld bij een shop waar het eerder ook binders besteld heeft.
Die werden toen wel geleverd, maar dat shirt blijft al drie maanden weg. Bellen werkt niet, telefoon is buiten gebruik, geen reactie op mail.
Nou vind ik dat sneu, en het kan gebeuren dat een shop niet reageert, en het geld zal wel weg zijn, maar:
ik zit nu wel met de vraag: hoe vind je betrouwbare webshops voor kleding voor transgenders? Of is er niet gewoon een winkel in, ik zeg maar wat, Amsterdam, waar je heen kan en ter plekke dit soort vormende kleding kopen? Het is zo sneu om te willen zwemmen en het kan niet, en elke dag bij de postbus te wachten op je bestelling alsof het om iets heel clandestiens gaat en dan maar hopen dat je niet weer in een scam getrapt bent. Wie zou mij en vooral mijn kind de weg kunnen wijzen?

WendelmoedM schreef op 29-03-2022 om 08:11:

Ik zou hier graag een vraag stellen, als ik verkeerd zit hoor ik het wel. Mijn kind heeft in januari een zwemshirt besteld bij een shop waar het eerder ook binders besteld heeft.
Die werden toen wel geleverd, maar dat shirt blijft al drie maanden weg. Bellen werkt niet, telefoon is buiten gebruik, geen reactie op mail.
Nou vind ik dat sneu, en het kan gebeuren dat een shop niet reageert, en het geld zal wel weg zijn, maar:
ik zit nu wel met de vraag: hoe vind je betrouwbare webshops voor kleding voor transgenders? Of is er niet gewoon een winkel in, ik zeg maar wat, Amsterdam, waar je heen kan en ter plekke dit soort vormende kleding kopen? Het is zo sneu om te willen zwemmen en het kan niet, en elke dag bij de postbus te wachten op je bestelling alsof het om iets heel clandestiens gaat en dan maar hopen dat je niet weer in een scam getrapt bent. Wie zou mij en vooral mijn kind de weg kunnen wijzen?

Ik ben met mijn zoon een binder gaan kopen in Amsterdam bij Trans-Missie, gewoon ter plekke, maar dat moet wel op afspraak en ik kreeg de vorige keer te horen dat we voorlopig geen afspraak konden maken omdat het zo druk was.
Toen zijn we naar TransUndeez geweest. In de buurt van Nijmegen. Zij verkopen binders die door de moeder van een transzoon worden gemaakt. Ook hier staat op de site dat je een afspraak moet maken.

WendelmoedM schreef op 29-03-2022 om 08:11:

Ik zou hier graag een vraag stellen, als ik verkeerd zit hoor ik het wel. Mijn kind heeft in januari een zwemshirt besteld bij een shop waar het eerder ook binders besteld heeft.
Die werden toen wel geleverd, maar dat shirt blijft al drie maanden weg. Bellen werkt niet, telefoon is buiten gebruik, geen reactie op mail.
Nou vind ik dat sneu, en het kan gebeuren dat een shop niet reageert, en het geld zal wel weg zijn, maar:
ik zit nu wel met de vraag: hoe vind je betrouwbare webshops voor kleding voor transgenders? Of is er niet gewoon een winkel in, ik zeg maar wat, Amsterdam, waar je heen kan en ter plekke dit soort vormende kleding kopen? Het is zo sneu om te willen zwemmen en het kan niet, en elke dag bij de postbus te wachten op je bestelling alsof het om iets heel clandestiens gaat en dan maar hopen dat je niet weer in een scam getrapt bent. Wie zou mij en vooral mijn kind de weg kunnen wijzen?

Kijk in ieder geval altijd naar het thuiswinkellogo etc. 

Mijn dochter is inmiddels heel voorzichtig iets met (generieke) hulpverlening aan het doen, zo blij mee! Met haar hulpverlener gaat ze soms buiten wandelen en laatst droeg ze daarbij een rokje, ben heel trots op haar. 

skik schreef op 29-03-2022 om 13:30:

Mijn dochter is inmiddels heel voorzichtig iets met (generieke) hulpverlening aan het doen, zo blij mee! Met haar hulpverlener gaat ze soms buiten wandelen en laatst droeg ze daarbij een rokje, ben heel trots op haar.

wat fijn voor jou ook

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.