Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Ik heb voor zo'n al een paar keer bij gc2b besteld. Geduld is wel gewenst hoewel een short die ik laatst bestelde binnen notime in de brievenbus lag.
De 2 binders uit dezelfde bestelling waren eerst in Jamaica en schijnen nu in Frankrijk te zijn.
We wachten nog even af

Lexus schreef op 29-03-2022 om 14:02:

[..]

wat fijn voor jou ook

Zeker! 

Ik wilde een stofzuigrobot kopen en toen ik haar dat vertelde zei ze dat zij voortaan wel wil stofzuigen. En vandaag heeft ze dat ook gedaan, heerlijk! Voor haar ook fijn om een 'taakje' te hebben en daarvoor gewaardeerd te worden, zich nuttig te voelen. Ik ik blij met een schone vloer. 

skik schreef op 31-03-2022 om 20:51:

[..]

Zeker!

Ik wilde een stofzuigrobot kopen en toen ik haar dat vertelde zei ze dat zij voortaan wel wil stofzuigen. En vandaag heeft ze dat ook gedaan, heerlijk! Voor haar ook fijn om een 'taakje' te hebben en daarvoor gewaardeerd te worden, zich nuttig te voelen. Ik ik blij met een schone vloer.

Wat fijn, dan zit ze ook beter in haar vel.

Mijn kind is genderfluid. Heeft een hele leuke vriendengroep met zowel jongens als meiden. Zelf valt ze op meiden overigens.
Nu gaan ze binnenkort op kamp. Maar daar mogen dus geen meiden bij jongens op de kamer. Waar kind het dus absoluut niet mee eens is. 
Hebben ze vandaag een gesprek gehad over op school. School wilde ook graag dat er ouders bij waren (mijn man was er dus ook bij).
Ze zijn er nog niet helemaal uitgekomen.

Maar gesprek was volgens man heel erg open en leuk.

Het is op zich wel een heel vooruitstrevende school. Genderneutrale toiletten, paarse vrijdag, etc. Maar dit is ze blijkbaar nog een stapje te ver.

Gaat overigens om 16-18 jarige en het zijn 2persoonskamers. Dus ik snap ook wel weer, waarom de school bang is om te mengen.

Oh dat lijkt me ook best een lastige Zonnebloempje.... benieuwd wat er uit komt

Zonnebloempje schreef op 01-04-2022 om 19:18:

Mijn kind is genderfluid. Heeft een hele leuke vriendengroep met zowel jongens als meiden. Zelf valt ze op meiden overigens.
Nu gaan ze binnenkort op kamp. Maar daar mogen dus geen meiden bij jongens op de kamer. Waar kind het dus absoluut niet mee eens is.
Hebben ze vandaag een gesprek gehad over op school. School wilde ook graag dat er ouders bij waren (mijn man was er dus ook bij).
Ze zijn er nog niet helemaal uitgekomen.

Maar gesprek was volgens man heel erg open en leuk.

Het is op zich wel een heel vooruitstrevende school. Genderneutrale toiletten, paarse vrijdag, etc. Maar dit is ze blijkbaar nog een stapje te ver.

Gaat overigens om 16-18 jarige en het zijn 2persoonskamers. Dus ik snap ook wel weer, waarom de school bang is om te mengen.

Bij dochter zat een zeer overtuigd homoseksuele jongen in de klas. Trok alleen maar met de meisjes uit de klas op. Samen make-up doen, shoppen, TikTokjes maken, dat soort dingen. Hij had totaal geen trek om op de buitenlandreis bij een groepje jongens op de kamer te moeten verblijven. Organisatoren zeiden, katholieke school, dus we begrijpen je wens, maar nee, kan niet. Er was dat jaar net een nieuwe rector aangetreden. Die jongen is op de rector afgestapt met zijn verzoek. En de rector zei, als de ouders van de meisjes op de kamer waar jij bij wilt op papier toestemming geven, mag het wat mij betreft. Deze dames kenden hem uiteraard al langer, en de meeste ouders ook. Iedereen ging akkoord, en het is een fantastische reis geweest.

Kortom, beetje creatief denken, allemaal een beetje flexibel zijn, dan kom je een heel eind.

Overigens snap ik best dat een school in principe de jongens en meisjes gescheiden wil houden tijdens zo’n reis, maar echt alle mogelijke problemen voorkomen lukt toch niet. Dan kun je beter goede afspraken maken over de voorwaarden waaronder het wel kan.

Ik zou ook gewoon denken, vraag de ouders om toestemming waar ze wel gemengd op een kamer willen.

Het leek er op een gegeven moment op, dat die van mij toestemming kreeg (die is er op school ook gewoon open over), maar de rest niet. Daar waren ze het dan ook weer niet mee eens, omdat ze vinden, dat gender überhaupt niet belangrijk hoort te zijn.

De nieuwe binders van zoon zijn binnen gekomen. Kind is helemaal blij, zitten perfect en mooie platte borstkas

Crepe_au_fromage schreef op 02-04-2022 om 20:44:

De nieuwe binders van zoon zijn binnen gekomen. Kind is helemaal blij, zitten perfect en mooie platte borstkas

wat fijn voor hem

Crepe_au_fromage schreef op 02-04-2022 om 20:44:

De nieuwe binders van zoon zijn binnen gekomen. Kind is helemaal blij, zitten perfect en mooie platte borstkas

Mooi! Ook dat ze perfect zitten, hoor vaak dat het naar en pijnlijk kan zijn. 

skik schreef op 03-04-2022 om 09:04:

[..]

Mooi! Ook dat ze perfect zitten, hoor vaak dat het naar en pijnlijk kan zijn.

Ja we hadden nu ook een maatje groter besteld. De vorige gingen na een poosje zeer doen aan zijn ribben.

Maat hij draagt ze in principe alleen als hij naar school gaat enzo. Thuis niet, dat zou teveel zijn.

Hoe doet hij dat met zwemmen? Want dat is hier nog een lastig iets, zwemshirts kopen die voldoen.

Binder en een zwemshirt van decathlon. Werkt hartstikke goed, alleen glijbanen gaan niet lekker als je een shirt draagt. Dat remt af.
Nog nooit commentaar gehad op het feit dat hij een zwemshirt draagt 

skik schreef op 29-03-2022 om 13:30:

Mijn dochter is inmiddels heel voorzichtig iets met (generieke) hulpverlening aan het doen, zo blij mee! Met haar hulpverlener gaat ze soms buiten wandelen en laatst droeg ze daarbij een rokje, ben heel trots op haar.

Wat goed! 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Het voelt na het lezen van jullie verhalen of ik hier niet thuis hoor. 
Mijn dochter (ass) is bi (en niet les-bi zoals ze verontwaardigd tegen haar broertje zei), ze valt op jongens en meisjes. Dat kwam er tussen heus en lippen uit en het enige wat ik daarover kan zeggen: nou, dan is de vijver waar je in kunt vissen  twee  keer zo groot!
Op school hebben ze paarse vrijdag  gehad vorig jaar, en haar lievelingskleur is nu paars (al is dat al járen zo). 

Zoon is net als dochter niet echt bezig met verliefd zijn. Hij heeft veel gewone vriendinnen en lijkt mij vooral af en toe een crush op een meisje te hebben. Zijn vader vraagt zich echter hardop af of zoon homo is. Want ja, heeft veel vriendinnen, zingt graag, zit met zijn benen over elkaar. Zoon vindt dat (terecht) heel vervelend. En ik ook. Ik denk dat het niet zo is, en belangrijker, al zou het wel zo zijn, dan horen we dat vanzelf wel. Hou toch op je kind in een hoek te drukken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.