Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Natuurlijk hoor je hier thuis Femke09.
Wat lastig dat je man jullie zoon in een hokje wil plaatsen. Is toch nergens voor nodig. Is hij zoals hij is en dat is altijd prima 

Femke09 schreef op 12-04-2022 om 13:26:

Het voelt na het lezen van jullie verhalen of ik hier niet thuis hoor.
Mijn dochter (ass) is bi (en niet les-bi zoals ze verontwaardigd tegen haar broertje zei), ze valt op jongens en meisjes. Dat kwam er tussen heus en lippen uit en het enige wat ik daarover kan zeggen: nou, dan is de vijver waar je in kunt vissen twee keer zo groot!
Op school hebben ze paarse vrijdag gehad vorig jaar, en haar lievelingskleur is nu paars (al is dat al járen zo).

Zoon is net als dochter niet echt bezig met verliefd zijn. Hij heeft veel gewone vriendinnen en lijkt mij vooral af en toe een crush op een meisje te hebben. Zijn vader vraagt zich echter hardop af of zoon homo is. Want ja, heeft veel vriendinnen, zingt graag, zit met zijn benen over elkaar. Zoon vindt dat (terecht) heel vervelend. En ik ook. Ik denk dat het niet zo is, en belangrijker, al zou het wel zo zijn, dan horen we dat vanzelf wel. Hou toch op je kind in een hoek te drukken.

Waarom zou je hier niet thuis horen? Omdat het veel gaat over transkinderen? 
Mijn dochter is ‘gewoon’ lesbisch. Daarom zit ik hier. 

Welkom, Femke! 

Onze nieuwe zoon is vandaag jarig   

Zojuist bedacht ik dat ik nog ergens een piraten-slinger moest hebben van een kinderfeestje van zijn oudere broer. En ja hoor! Dus die hebben zijn broertje en ik zojuist in de achtertuin gehangen. Benieuwd naar de reactie als hij uit school komt. Kan best als je 21 wordt, toch? Zéker als je de laatste weken gek bent van de serie 'Our Flag Means Death' ... ein-de-lijk een piratenfeestje! 


Aaargh & a bottle of rum! 

Yette gefeliciteerd  
Benieuwd wat ie van de slinger vond en of hij nu de fles rum zoekt 

Dankjewel! Hij stapte breed grijnzend binnen, dus ik laat die doodshoofden-slinger nog maar even hangen   
Rum vond ik ook nog en er stond al wat munt in de tuin ... mojito's! En  chocoladetaart. En zon. Wat wil je nog meer? 
Fijn om hem weer eens te zien genieten. 

Yette, gefeliciteerd! Kan nog net op de valreep. 

Femke ,welkom.  Natuurlijk kan je hier ook meeschrijven!

Ik vind het mooi om te lezen  hoe jullie met je kinderen omgaan.
Mijn dochter is bi dus, en ze heeft veel probleemgebieden. Dat bi-zijn is er niet één van. 
Ik gun het haar om eens lekker verliefd te zijn, maar het lijkt wel of kinderen daar tegenwoordig steeds later mee zijn.

Mijn oudste is vorig verliefd geworden als transvrouw in transitie  op een man die ook in transitie  gaat naar vrouw. Via een onlineforum. Zij is nu ook de transitie  gestart( is met wat hulp van mijn oudste uit de kast gekomen  zeg maar) 
Dochter was toen dus 23. En vriendin is nu 27. En binnen een paar maanden wonen ze al zo'n beetje samen.
Gaat allemaal  best snel. Maar idd dus wel op wat latere leeftijd pas.

Mijn andere dochter ( cis) had al jong verkering en heeft inmiddels  al 3 vriendjes versleten sinds haar 15 e. Is nu 20. Ik denk ook echt dat het gewoon  meer afhankelijk  is van het type kind.

Dat denk ik ook, Lientje. Maar er zijn natuurlijk ook wat redenen die verkering op jonge leeftijd lastiger maken. Om te beginnen is de visvijver niet zo groot. Bovendien hebben ze soms zo'n worsteling met zichzelf dat er weinig ruimte is voor een ander.  

Onze zoon, destijds nog dochter, had wel al op de havo verkering met een jongen die hier aanvankelijk als meisje binnen kwam. Was een leuk stel, duurde bijna twee jaar. Maar op een gegeven moment zat deze jongen zo met zichzelf in de knoop, dat hij onmogelijk werd voor zijn omgeving. Erg sneu om te zien. Hij vroeg op een negatieve manier aandacht en zeikte alles en iedereen af. Raakte binnen een half jaar zijn vrienden een voor een kwijt en tot slot was ook onze dochter het zat. 

yette schreef op 12-04-2022 om 15:59:

Welkom, Femke!

Onze nieuwe zoon is vandaag jarig

Zojuist bedacht ik dat ik nog ergens een piraten-slinger moest hebben van een kinderfeestje van zijn oudere broer. En ja hoor! Dus die hebben zijn broertje en ik zojuist in de achtertuin gehangen. Benieuwd naar de reactie als hij uit school komt. Kan best als je 21 wordt, toch? Zéker als je de laatste weken gek bent van de serie 'Our Flag Means Death' ... ein-de-lijk een piratenfeestje!


Aaargh & a bottle of rum!

Haha, mooi!

Femke09 schreef op 14-04-2022 om 20:29:

Ik vind het mooi om te lezen hoe jullie met je kinderen omgaan.
Mijn dochter is bi dus, en ze heeft veel probleemgebieden. Dat bi-zijn is er niet één van.
Ik gun het haar om eens lekker verliefd te zijn, maar het lijkt wel of kinderen daar tegenwoordig steeds later mee zijn.

Dat is volgens mij ook zo. Mijn niks-aan-de-hand kinderen waren er ook niet zo mee bezig. Dochter van 22 heeft inmiddels wel al 2 jaar een vriend, maar taalde er nooit naar, zoon van 19 heeft een gemixte jongens/meisjes vriendengroep maar vindt de meisjes niet leuk genoeg en heeft voor zichzelf bedacht dat dat wel komt als hij volgend jaar gaat studeren. De meeste van hun vrienden zijn ook niet zo van de verkering.

Vandaag naar de pride in Alkmaar geweest. Wat een fijne sfeer en mooie mensen

Leuk crêpe! Bij ons in de buurt he?
Ik zit alleen nu ff een weekendje in Zeeland.  Morgen op de terugweg  gaan we even langs onze transdochter en haar transvriendin.  
Voorstel  van  mijn man, denk dat hij het eindelijk  een beetje  begint te accepteren. 

Ja, het was fijn in de buurt  

Wat goed dat de acceptatie een beetje begint te komen. Er was ook een transboot, heel gezellige groep mensen.

Hier stond man er ook enorm van te genieten. Gewoon het feit dat iedereen lekker kan en mag zijn wie diegene wil zijn. En dat niemand daar wat van lijkt te vinden. Zo zou het altijd moeten zijn

Er is nu Transpride in Groningen. 
En van de zomer een ‘echte’ Pride. 
Mijn dochter heeft nu besloten dat ze bi is en niet alleen lesbisch. Ik zei al: ga gewoon lekker uitzoeken wat fijn en goed voelt. Er hoeft geen naam aan gegeven te worden. Het mag als je je daar goed bij voelt, het hoeft niet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.