Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Ouders van LGBTQI 🏳️‍⚧️ 🌈 kinderen verzamelen


Hoe vertelde jouw kind het?
Hoe was je reactie ?
Hoe reageerde de buitenwereld?
Waar loop jij of je kind tegenaan ?
Positieve kanten ?
Kortom. Alles is bespreekbaar


Precies Lientje, als ze er maar heel gelukkig van worden. Dan is het allemaal de moeite waard.

Wat fijn dat ze vindt dat ze goed bezig is, Lientje! 

Ik herken je zorgen wel. Heb zelf geen moeite gehad om onze 'probleemloze' dochter los te laten toen ze 4 jaar geleden de deur uit ging. Die redt zich wel, ookal doet ze soms roekeloos. Maar bij de kinderen met issues vind ik dat lastiger. Niet omdat ik twijfel aan hun zelfstandigheid, maar omdat ik doordat ze kwetsbaarder zijn toch in de rol van bezorgde moeder blijf zitten. Ik probeer ze daar niet mee te belasten, maar kan er best wel eens buikpijn van hebben. 

Ik ben sowieso  een overbezorgde  piekermoeder Yette.
Komt door mijn jeugd denk ik. Mijn broertje is jong verongelukt  en ik voelde me daar verantwoordelijk  voor.
De angst en bezorgdheid  zit er dus al vanaf jong in bij mij voor mijn kinderen .
Het is mijn karakter  vrees ik

yette schreef op 09-07-2022 om 08:41:

Wat fijn dat ze vindt dat ze goed bezig is, Lientje!

Ik herken je zorgen wel. Heb zelf geen moeite gehad om onze 'probleemloze' dochter los te laten toen ze 4 jaar geleden de deur uit ging. Die redt zich wel, ookal doet ze soms roekeloos. Maar bij de kinderen met issues vind ik dat lastiger. Niet omdat ik twijfel aan hun zelfstandigheid, maar omdat ik doordat ze kwetsbaarder zijn toch in de rol van bezorgde moeder blijf zitten. Ik probeer ze daar niet mee te belasten, maar kan er best wel eens buikpijn van hebben.

Oh zo treffend dit, precies zoals ik het ervaar tot de buikpijn aan toe.

Sorry, ben min of meer een stille meelezer 

lientje69 schreef op 09-07-2022 om 10:23:

Ik ben sowieso een overbezorgde piekermoeder Yette.
Komt door mijn jeugd denk ik. Mijn broertje is jong verongelukt en ik voelde me daar verantwoordelijk voor.
De angst en bezorgdheid zit er dus al vanaf jong in bij mij voor mijn kinderen .
Het is mijn karakter vrees ik

Heel begrijpelijk dat je door zo'n ervaring banger bent. 

Was het maar zo makkelijk dat je gewoon kon besluiten dat je niet meer piekert omdat het eigenlijk helemaal geen zin heeft. 

Zilver_gray schreef op 09-07-2022 om 16:40:

[..]

Oh zo treffend dit, precies zoals ik het ervaar tot de buikpijn aan toe.

Sorry, ben min of meer een stille meelezer

Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor

Overgang naar andere huisarts en apotheek  omdat dochter verhuisd is, verloopt allesbehalve  soepel. Testosteronblokker is niet geleverd, dochter zit nu al een week zonder en begint zich steeds zieker te voelen

lientje69 schreef op 15-07-2022 om 14:49:

Overgang naar andere huisarts en apotheek omdat dochter verhuisd is, verloopt allesbehalve soepel. Testosteronblokker is niet geleverd, dochter zit nu al een week zonder en begint zich steeds zieker te voelen

Jee wat waardeloos   

Ik neem aan dat het om het starten van een abonnement gaat? 

Kan ze niet met een geschreven recept naar een andere apotheek gaan? Moeten wij (om andere redenen) ook wel eens doen. Als het goed is, kan de nieuwe apotheek of verzekeraar wel vertellen welke apotheek nog voorraad heeft. 

yette schreef op 15-07-2022 om 16:10:

[..]

Jee wat waardeloos

Ik neem aan dat het om het starten van een abonnement gaat?

Kan ze niet met een geschreven recept naar een andere apotheek gaan? Moeten wij (om andere redenen) ook wel eens doen. Als het goed is, kan de nieuwe apotheek of verzekeraar wel vertellen welke apotheek nog voorraad heeft.

Dit is een injectie eenmaal  per 3 maanden. En zelfs in het ziekenhuis  niet op voorraad.  Ipv naar de apotheek  is het doorgestuurd  naar haar nieuwe huisarts,  die op vakantie  is en dus de mail niet leest. Bij de apotheek is dientengevolge  dus geen recept binnen  gekomen.  Wordt nu met spoed besteld als het goed is, maar ja, weekend enzo....

Jeetje Lientje, alles wat mis kan gaan lijkt ook wel mis te gaan he.... wat een gedoe.
Hopelijk is dochter heel snel geholpen en voelt ze zich dan ook rap beter 

Ik heb een vraag over het reizen per vliegtuig, en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen. Ons kind ziet er van buiten uit als een meisje (kleding, haar en eigenlijk gewoon alles😊) maar dat komt niet overeen met wat er in het paspoort staat. Nu gaan we normaal met de auto naar het buitenland, dus is dat nooit een probleem. Maar we zouden toch wel een keer met een vliegtuig weg willen, naar een stad in Europa dat niet handig met de auto te bereiken is.
Hebben jullie ervaring met paspoortcontroles in het buitenland? Is dat lastig? We gaan wel naar een Schengenland, maar weet niet of er ook bijvoorbeeld incidentele controles zijn.

Cheesecake schreef op 24-07-2022 om 15:15:

Ik heb een vraag over het reizen per vliegtuig, en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen. Ons kind ziet er van buiten uit als een meisje (kleding, haar en eigenlijk gewoon alles😊) maar dat komt niet overeen met wat er in het paspoort staat. Nu gaan we normaal met de auto naar het buitenland, dus is dat nooit een probleem. Maar we zouden toch wel een keer met een vliegtuig weg willen, naar een stad in Europa dat niet handig met de auto te bereiken is.
Hebben jullie ervaring met paspoortcontroles in het buitenland? Is dat lastig? We gaan wel naar een Schengenland, maar weet niet of er ook bijvoorbeeld incidentele controles zijn.

Wij hadden ooit, ik geloof bij Transvisie een soort tweede identiteitskaart aangevraagd. Daar stond iets van "deze persoon is geboren als... maar identificeert zich als... We hebben hem nooit hoeven gebruiken. Even googlen misschien?

Let er wel op dat je boekt voor je kind met de naam die op het paspoort staat. Wij hadden een keer dat mijn vriend heel lief de nieuwe naam van mijn zoon had ingevuld: we konden niet met het vliegtuig mee. 

Lexus schreef op 24-07-2022 om 18:36:

[..]

Wij hadden ooit, ik geloof bij Transvisie een soort tweede identiteitskaart aangevraagd. Daar stond iets van "deze persoon is geboren als... maar identificeert zich als... We hebben hem nooit hoeven gebruiken. Even googlen misschien?

Genderidentiteitskaart! Dacht ik ook meteen aan. 

Lexus schreef op 24-07-2022 om 18:36:

[..]

Let er wel op dat je boekt voor je kind met de naam die op het paspoort staat. Wij hadden een keer dat mijn vriend heel lief de nieuwe naam van mijn zoon had ingevuld: we konden niet met het vliegtuig mee.

Oei, balen 

Cookielover schreef op 24-07-2022 om 19:44:

[..]

Genderidentiteitskaart! Dacht ik ook meteen aan.

[..]

Oei, balen

Ik kende dit nog niet, wat goed dat dit bestaat 

Lexus schreef op 24-07-2022 om 18:36:

[..]

Wij hadden ooit, ik geloof bij Transvisie een soort tweede identiteitskaart aangevraagd. Daar stond iets van "deze persoon is geboren als... maar identificeert zich als... We hebben hem nooit hoeven gebruiken. Even googlen misschien?

Let er wel op dat je boekt voor je kind met de naam die op het paspoort staat. Wij hadden een keer dat mijn vriend heel lief de nieuwe naam van mijn zoon had ingevuld: we konden niet met het vliegtuig mee.


Dank. Ik check het voor de reis nog even met Transvisie. Kind is nog erg jong, einde basisschool en gebruikt zijn gegeven naam.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.