Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Layla

Layla

20-10-2009 om 21:58

Paranormale ervaringen bij kinderen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

31-10-2009 om 12:11

Het werkt heel goed hoor

zo'n paranormaal genezer. Hebben jullie die serie van Frans Bromet gezien? Vrouw panisch, genezeres praat met de geesten, strooit wat poertjes en vrouw is helemaal gerustgesteld; geesten zijn allemaal weer naar het licht. Zie het als 1 grote placebo voor allerhande kwalen. Ik denk ook niet dat je de 'gelovigen' of 'bijna-gelovigen' kunt bekeren. Ach ja. Dit draadje is natuurlijk 1 grote reclame, Layla (prima te googelen) is vast weer wat klanten rijker, Onno probeert ook nog wat zieltjes te winnen.

Rafelkap

Rafelkap

31-10-2009 om 12:11

Poeiertjes

uiteraad, ipv poertjes

Primavera

Primavera

31-10-2009 om 12:32

100%mama

Jij vroeg letterlijk "Wat zouden jullie dan doen?", dus daar antwoord ik op. Dat ik zeg dat ook fantasie mee kan spelen wil niet zeggen dat ik de angsten van je zoon AF DOE als kinderfantasie. Kinderangsten zijn normaal bij het opgroeien, bij een klein percentage kinderen nemen die angsten echter zulke extreme vormen aan dat er hulp nodig is en ze er niet alleen overheen zullen groeien.
De weg die Onno voorstelt: eerst Layla, met ondevitdruppels, vervolgens hij met homeopathiedruppels, en dan zal er wel iemand met Bachbloesem en een magnetiseur, een hypnotiseur, aardstralenbestrijder, en verschillende biotherapeuten in de rij staan om je zoon te helpen. Maar juist in gevallen zoals je zoon waar de kans bestaat dat hij er niet overheen gaat groeien (terwijl je al of niet allerlei alternatieve dingen uitprobeert) is het wellicht beter om hulp te zoeken waarvan wetenschappelijke is aangetoond dat het helpt.
In een berichtje vroeg je om mee te denken. Het is logisch dat bij een beknopt verhaal dan allerlei dingen voorbij komen die je al gedaan hebt. Ik vroeg me af of je geregisteerd had of er werkelijk klopgeluiden zijn te horen in dat kamertje. Ik vroeg me af of je al eens samen met je zoon in dat kamertje had geslapen om te kijken of hij er dan nog last van heeft en om te kijken wat je op dat moment bij hem waarneemt.
Je schrijft verder dat je zoon op regulier gebied steeds dompers krijgt, maar het is niet duidelijk wat er nou wel en niet precies is geprobeerd bij je zoon. Is hij al eens bij een kinderpsychologe geweest? Wat zijn de problemen op school precies? Als je vraagt om adviezen, en er zijn er hier een heleboel lezers die zonder er een cent aan te verdienen best graag mee willen denken, dan moet je of het hele verhaal doen of incalculeren dat er vast ook adviezen tussen zitten die je al gedaan hebt.
Groeten Primavera

100%mama

100%mama

31-10-2009 om 13:41

Primavera

Het feit dat er vele adviezen zullen zijn die we idd al geprobeerd hebben begrijp ik. Wat ik als vervelend ervaar is dat er uiteindelijk een discussie begint over het welles/nietes. DAAROM stop ik met dit draadje verder te beantwoorden. Daar zit ik niet op te wachten, want daar heb ik namelijk helemaal niets aan. Ik wil er graag iets aan hebben om mijn zoon te helpen met zijn verdriet wat hij er van heeft, wat het dan ook moge zijn.

Om een vraag te beantwoorden, ja we hebben het opgenomen als zoon zei te horen stampen en nee, wij horen dus niets zowel in het echt niet als opgenomen. Wij hebben beide geslapen in de kamer van zoonlief met zoonlief om er zeker van te zijn dat we niet beinvloedbaar zijn. Hij heeft er dan nog steeds last van, maar vind het wel minder eng omdat 1 van ons er dan bij is. Wij hebben waar genomen dat hij bij het inslapen enorm onrustig is en gespannen, hij valt in een onrustige slaap (in foetus houding met gebalde vuisten) om vervolgens ons wakker te maken dat hij het weer hoord. Echt, wij horen helemaal niets, geen verwarmingsbuis, geen geluiden van buiten, helemaal niets dus. Hij kijkt naar 1 punt en kruipt steeds verder zijn bed in. Geen schaduwen te zien, geen speelgoed wat er eng kan uitzien, geen kasten in zijn kamer op dat punt, niets.

In eerste instantie vroeg ik niet om adviezen, ik reageerde op een posting, later ging het draadje vrijwel nog over mijn kind en dat is nooit mijn bedoeling geweest.

Waar de hulp dan ook vandaan moge komen, als het helpt en als is het dan wel of niet placebo, helpt het, zelfs jij zou hem dan kunnen helpen Primevera, wellicht luistert hij naar jou wel (en dat is vriendelijk bedoeld zeker niet sarcastisch)

Lieve 100% mama

Ik vind het naar voor je om alle cynische reacties te moeten lezen. Het is zo extreem wel/niet. Maar dat komt dan denk ik door het feit dat je er òf wel in gelooft òf niet. Er is niet zoveel grijs in deze. Ik ben zelf wel een gelover en wil je even een hart onder de riem steken. Bij paranormale metingen/onderzoek wordt vaak eerst een meting gedaan naar energie/electriciteit. Dit kan door een entiteit veroorzaakt worden maar ook door electriciteitskasten/buizen/draden. Hebben jullie zijn kamer wel eens anders ingericht? Bed tegen een andere muur bijv?
Ik wil je veel sterkte wensen met je lieverdje!
Olief

100%mama

100%mama

31-10-2009 om 14:21

Olief

Lief van je....

Het klopt dat er geen grijs gebied in dit onderwerp is, op zich geeft dat niet, mijn uiteindelijke doel is mijn kindje te helpen om van zijn angsten af te komen uit welke hoek deze dan ook te voorschijn komt.

Zijn kamer anders inrichten wordt moeilijk. Hij slaapt op zolder. 1 kant is de kapel met dus helemaal glas, 1 muur is te klein door de muur van de voorzolder, 1 muur is met ene schuine kant dus blijft de rechte muur waar zijn bed nu staat over.........Ik heb al geopperd om te ruilen van kamer met hem, manlief & ik op zolder en hij in onze slaapkamer, maar dat wil hij dus heel duidelijk niet. In ZIJN ogen is het weer een opgeven en dat is iets wat hij juist NU niet nodig heeft aan gevoel. Qua electriciteit heeft hij aanstaan in zijn kamer een blauwe muggenlamp en de babayfoon (mocht hij er dan slapen he). De tv stekker wordt uit de muur gehaald (tv staat dus helemaal niet meer op stroom) omdat we dit stopkontakt nodig hebben voor zijn blauwe lamp. We gaan eens kijken hoe we het anders kunnen inrichten, wie weet!

In de muur

Het gaat om electriciteitpunten in/bij de muren, dus niet perse hoeveel apparaten hij in zijn kamer heeft, maar bijv zelfs als zijn hoofdpunt in bed "boven" de meterkast ligt of als aan de andere kant van de muur electriciteitsspanning zit.
Qua opgeven..tja..ik zou hem uitleggen dat het eventueel een goede stap in het vinden van een oplossing is om te ruilen. Vertel hem dat je altijd naar iets goed moet proberen te werken, dat het niet altijd een kwestie is van een strijd winnen. Kunnen jullie niet de logeerkamer van hem maken en de logées op zolder?
Ik probeer mee te denken zonder de lay-out van je huis te weten
Liefs

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.