Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
JCB

JCB

25-04-2009 om 09:27

Pipi op het potje?

wat ik mij afvraag...wat is er zo goed aan het boek"pipi op het potje"? Ik kom het momenteel overla tegen lijkt wel, alleen vind ik het zo verschrikkelijk duur, zelfs 2e hands, mijn interesse is er wel omdat ik komende maand wil proberen mijn zoontje zindelijkte krijgen... ik hoop een antwoord te krijgen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

25-04-2009 om 13:54

Commercieel

Het is volgens mij puur commercieel (dus zeker niet bij de bieb verkrijgbaar) Alle ouders willen nu eenmaal graag een Wondermiddel en hebben geen tijd/zin om geduld op te brengen om je kind zindelijk te maken.
Je kan ook een stapel (goedkope) onderbroeken kopen, een potje en een dweil Vast goedkoper.

Vic

Vic

25-04-2009 om 14:50

Boekje

Ik heb als kraamcadeautje zo'n boekje gekregen 'Lotje en haar potje'. Mijn dochter vond het een geweldig boekje, maar het heeft haar niet echt sneller zindelijk gekregen. Ieder boekje lijkt me dus even effectief.

amk

amk

25-04-2009 om 20:58

Waar is mijn potje!

Heerlijk boek over de kleine prinses. Nu ook op tv 's morgens bij zappelin.

Mijn dochter werd er echt geen dag eerder zindelijk door maar samen roepen: WAAR IS MIJN POTJE!!!!! is nog steeds erg leuk.

Het grote billenboek

Het grote billenboek van Guido van Genechten hebben wij ooit gekregen van iemand. Het is wel zo'n geinig boek dat het ruim na het zindelijk worden nog steeds wordt voorgelezen, tot hilariteit van het kroost. Maar om me even bij Pandia aan te sluiten: is er niets in de bieb?

Mijn kinderen vonden er niets aan

Ze vonden die potjesboekjes totaal oninteressant, maar goed, ze hadden ook geen potje, maar gingen vrij snel en probleemloos op de WC.

Pipi op het potje is een duur onzinnig belachelijk belgisch boek geschreven vanuit een archaische opvoedingsvisie. En volgens mij werkt het ook niet.

Maar de kleine prinses is wel leuk

Ook hier lezen we de kleine prinses nog. Ik kocht het boekje in de ramsj, toen was zoon al zindelijk, maar het is gewoon een grappig boekje. Het KP-boekje over het speentje is ook heel grappig.

Ook erg leuk vond ik trouwens 'Max en het potje', maar die Max-boekjes zijn niet meer in druk, geloof ik. Met name bij dat Max-boekje ontbreekt voor zover ik kan zien elke opvoedkundige visie

Groeten,

Temet

Mathilde

Mathilde

27-04-2009 om 17:25

Max is geweldig

Maar mijn kids vonden er niks aan. Jammer, want ik lag elke keer in een deuk. Mijn oudste vond het vooral STOM. Hihi.

Rafelkap

Rafelkap

28-04-2009 om 19:28

Mathilde

Ja de boekjes van Max (en Max en het potje) zijn geweldig! maar niet dat mijn kind er zindelijk van werd hoor. Die boekjes zijn meer voor de leuk. Dat "pipi op het potje" is bedoeld als "De Oplossing" om je kind zindelijk te krijgen.

Faith

Faith

02-05-2009 om 23:06

Fan van max (helemaal ot)

Ik ben ook een fan van de Max boekjes, heel erg leuk. Die hond van hem heeft het zo te verduren soms. Wel jammer dat ze zo klein zijn. Ook erg leuk:Nasse vindt een stoel. Geweldig wat je allemaal met een stoel kunt doen. (overigens anders illustrator maar zelfde soort humor). En Pettson en Findus! Faith

Bastet

Bastet

03-05-2009 om 18:42

Jaaaa,max!

Meesterlijke boekjes,Max rules!
Bastet

Rafelkap

Rafelkap

04-05-2009 om 09:18

Faith

bedankt! ik ga meteen op zoek (sorry ik word hier heel hebberig van)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.