Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Pomp voor hulp bij verslikken

Laatste dagen komt er weer steeds reclame op mb fb pagina voorbij voor zo'n instrument/pomp die je kunt gebruiken als je (kind) dreigt te stikken. Heeft iemand hier ervaring mee? Het ziet er best 'levensreddend' en eenvoudig om te gebruiken uit op filmpjes maar is dat zo?

Hoe vaak stikt je kind nou? Als het gebeurt moet je eerst op zoek naar de pomp en dan is het kind al dood. Heimlich-greep doet wonderen.

een cursus kinder EHBO is vele malen zinvoller voor het geld wat die pomp zal kosten.

Niet doen! Deze schijnen heel gevaarlijk te zijn omdat ze zo sterk zijn dat ze ernstig letsel kunnen veroorzaken.

Bingo

Bingo

16-09-2025 om 18:42 Topicstarter

MamaE schreef op 16-09-2025 om 18:34:

Niet doen! Deze schijnen heel gevaarlijk te zijn omdat ze zo sterk zijn dat ze ernstig letsel kunnen veroorzaken.

Oeh dat klinkt niet goed!

Ik heb wel ehbo gedaan, maar ga wel een 'opfriscursus' doen. Ben altijd bang dat ik blokkeer op het moment dat het echt nodig is en dan ziet zo'n pomp er wel eenvoudig uit. Maar niet doen dus....

En als je blokkeert kan je waarschijnlijk dienpomp ook niet pakken of bedienen. Dus opfrissen ehbo lijkt me zinvoller inderdaad.

kinderehbo inderdaad. Dan leer je nog veel meer dan alleen verstikking. Aan zo'n pomp heb je weinig bij brandwonden, botbreuken of reanimatie. 

Als het echt zou werken zouden medische professionals ze standaard hebben staan denk ik altijd. 

Je moet die pomp ook maar net binnen handbereik hebben. Voor hetzelfde geld zit je ergens anders te eten of ben je onderweg.

ik heb nog nooit van zo’n pomp gehoord zelfs

(SEH arts)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.