Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Roken in bijzijn van kinderen


Nick90 schreef op 31-05-2023 om 12:49:

[..]

Waarom zou een roker moeten doen alsof hij wil stoppen en als het allemaal zo gevaarlijk is waarom worden er dan nog steeds legaal sigaretten en shag verkocht? Want daar hoor je dan vreemd genoeg niks over.

Dat laatste is natuurlijk een drogreden. We vieren elk jaar Kerstmis maar dat bewijst ook niet dat God bestaat.

En waarom het nog niet verboden is, is omdat er ook veel andere belangen spelen bij het verbieden van iets. Economische belangen, politieke belangen. Dat wil niet zeggen dat het onschadelijk is.

Om dit topic niet nog meer te vervuilen met offtopic berichten, heb ik een nieuw topic aangemaakt.

https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/n-a-v-topic-roken-in-bijzijn-van-kinderen

Angela1967 schreef op 01-06-2023 om 17:22:

[..]

Maar je begrijpt wel de wetenschap erachter en realiseert je dat je jezelf dus bewust voor de gek houdt? Of is wetenschap gewoon een mening? (er zijn mensen die dat vinden en het is handig als jij jezelf zo presenteert, dan weet iedereen meteen of het zin heeft om feiten te melden of niet).

gr Angela

Wetenschap? Gewoon statistiek, toch?

Wat een aparte discussie. Het gaat er natuurlijk om dat er denigrerend over rokers gepraat wordt als zijnde volksbuurters. Waarschijnlijk door oh zo fatsoenlijke mensen die het afkeuren als we een hele groep mensen wegzetten als criminelen op basis van hun migratieachtergrond, ook al lijken de cijfers dit te ondersteunen.

Het is gewoon niet netjes, klaar.

RoodVruchtje schreef op 01-06-2023 om 18:08:

[..]

Exact en dus ook hetgeen ik eerder al bedoelde te zeggen. Alsof het een excuus is en dus oké, want hoe vaak hoorde je het niet in programma’s als ‘dubbeltje op zn kant’……’dit is nog het enige wat we hebben’ blablabla (zelfmedelijden, slachtofferrol etc)


Dat is lekker makkelijk praten hè?

bieb1963 schreef op 01-06-2023 om 19:32:

[..]

Dat is lekker makkelijk praten hè?

Makkelijk praten voor/op/wat? Heb je het voorafgaande ook gelezen?

RoodVruchtje schreef op 01-06-2023 om 18:08:

[..]

Exact en dus ook hetgeen ik eerder al bedoelde te zeggen. Alsof het een excuus is en dus oké, want hoe vaak hoorde je het niet in programma’s als ‘dubbeltje op zn kant’……’dit is nog het enige wat we hebben’ blablabla (zelfmedelijden, slachtofferrol etc)


Overigens wordt nergens gesteld dat het een excuus is.of oké is. Daar gaat het dus niet om. Eerder een verklaring

bieb1963 schreef op 01-06-2023 om 19:33:

[..]

Overigens wordt nergens gesteld dat het een excuus is.of oké is. Daar gaat het dus niet om. Eerder een verklaring

Ik ga hier niet meer offtopic reageren, heb daarom juist een nieuw topic geopend

Jillz schreef op 01-06-2023 om 18:41:

[..]

Even voorop gesteld iedereen moet zelf weten waar ze geld aan uitgeven. Maar voor 4 pakjes sigaretten kun je al een avond uit eten. Dus een stevige roker kan net zo goed regelmatig uit eten. Afhankelijk van hoeveel je rookt zijn uitjes en zelfs één vakantie per jaar bereikbaar. Gewoon van het geld dat bespaart wordt door niet te roken. Maar goed ik kan mij verder prima indenken dat het een gewoonte/verslaving is en dat stoppen niet zo eenvoudig is.

Ja, dat klopt natuurijk. Maar het gaat erom dat het dan om een doodenkele keer gaat en je verder in je dagelijks leven weinig kunt/hebt. 

WendelmoedM schreef op 01-06-2023 om 19:08:

[..]

Dat laatste is natuurlijk een drogreden. We vieren elk jaar Kerstmis maar dat bewijst ook niet dat God bestaat.

En waarom het nog niet verboden is, is omdat er ook veel andere belangen spelen bij het verbieden van iets. Economische belangen, politieke belangen. Dat wil niet zeggen dat het onschadelijk is.

Dat beweert ook niemand volgens mij. Net zoals ook niemand beweert dat roken volkomen onschuldig is, maar waarom daar als niet roker steeds je mening over te moeten laten horen, mensen te wijzen op overlast? Zolang de Nederlandse staatskas een behoorlijk deel van het jaarinkomen uit tabak en alcohol haalt gaat er niks veranderen. 
En dan kunnen ze wel met rookvrije plekken aankomen maar in de eigen achtertuin geld geen regel wbt roken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.