Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Taal

Ik ben zelf Zweeds en ben hier in nl terecht gekomen door studie en blijven hangen.

Zweedse taal wordt hier niet gegeven op school maar ik leer onze kinderen wel spelenderwijs Zweeds zoals ik dat geleerd heb op school.

Dit doe ik om dat wij in Zweden een huis hebben en wij mogelijk daar ooit weer gaan wonen.

Maar ook zo dat onze kinderen ook wat makkelijker kunnen communiceren met mijn Familie.

Zijn er meer mensen die hun kinderen de moedertaal van 1 van beide ouders leren als extra om deze reden

@Emma

@Emma

14-06-2020 om 13:21

Nee

Maar ik ken wel mensen die het niet gedaan hebben door drukte en werk of wat dan ook. Die hebben daar nu spijt van. De kinderen zouden het een verrijking hebben gevonden de talen van beide ouders te leren.

Hier ook

Mijn kinderen hebben arabisch geleerd. Dat ging het makkelijkste in de tijd dat we nog niet gescheiden waren en elk jaar een keer soms vaker naar het herkomstland van hun vader gingen.

Maar het blijft een goede optie. Zoon spreekt het beter dan dochter omdat hij al wat ouder was toen we gingen scheiden. Beiden schrijven het ook een beetje.

Om echt je weg daarin te vinden in het herkomstland is het een basis. Inmiddels spreken en schrijven ze engels met hun neven en nichten daar.

Mijn (ex) man komt uit Estland en ik uit Frankrijk, en we zijn door studie in Nederland gekomen en nooit meer weg gegaan. Onze kindere spreken de 3 talen, de oudste beter dan de jongste.
Het is een verrijking en als ik ergens spijt van heb is dat we niet consequenter zijn geweest met jongste. Zijn kennis van het Ests en Frans is ok maar hij is niet vloeiend zoals oudste. Hij vindt her zelf jammer. Dus gewoon doen!
Sini
Ps: Zweeds is zo'n leuke taal!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.