Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Tweedehands cadeautjes voor Sinterklaas / Kerst

Peiling

Kan het?
111 stemmen
63%
27%
4%
6%

ik zou  het even vragen, heb er zelf geen enkel probleem mee om zelf iets tweedehands te krijgen. Koop ik ok vaak tweedehands, even in de wasmachine/ vaatwasser of sopje l, prima toch. 

PriceyRook54

PriceyRook54

29-11-2022 om 15:04

Mug schreef op 29-11-2022 om 14:33:

Als cadeautje vind ik tweedehands niet kunnen, om zo tussendoor weg te geven wel. Puur een gevoelsmatig dingetje is dat.

Ik zou tweedehands spullen als (kerst)cadeau krijgen ook niet leuk vinden.

Dit. Toen mijn kinderen nog klein waren heb ik regelmatig lego of ander speelgoed doorgeschoven of kinderkleding van anderen ontvangen, maar niet als verjaardags- of kerstcadeau. Ik zou dan bang zijn om in het gierige-topic terecht te komen 

watertoren schreef op 29-11-2022 om 14:07:

Het zou niet in me opkomen om een tweedehands cadeau te geven. Ik koop voor mezelf trouwens ook nooit tweedehands.

Uit interesse; waarom niet?

Ik heb er geen problemen mee om iets cadeau te krijgen wat tweedehands is, mits het compleet en schoon is. 
Mijn zoon kreeg vorige week bij een familielid een Sinterklaascadeau wat 2e hands was; kapot, incompleet en de batterijen hadden gelekt dus het item was ook niet meer aan de praat te krijgen. Was goed bedoeld maar hij had er echt niks aan, dat is jammer. 
Ik geef zelf veel spullen weg en met vriendinnen ruilen we vaak boeken. Bij verjaardagen van derden geef ik meestal geen 2e hands cadeau maar dat is meer omdat ik vaak op het laatste moment iets bedenk. Weleens iets doorgegeven met een verjaardag wat dubbel gekregen was.

ik zou het helemaal prima vinden om een tweedehands cadeautje te geven of te krijgen! 

Gingergirl schreef op 29-11-2022 om 15:22:

Ik heb er geen problemen mee om iets cadeau te krijgen wat tweedehands is, mits het compleet en schoon is.
Mijn zoon kreeg vorige week bij een familielid een Sinterklaascadeau wat 2e hands was; kapot, incompleet en de batterijen hadden gelekt dus het item was ook niet meer aan de praat te krijgen. Was goed bedoeld maar hij had er echt niks aan, dat is jammer.
Ik geef zelf veel spullen weg en met vriendinnen ruilen we vaak boeken. Bij verjaardagen van derden geef ik meestal geen 2e hands cadeau maar dat is meer omdat ik vaak op het laatste moment iets bedenk. Weleens iets doorgegeven met een verjaardag wat dubbel gekregen was.

Dat vind ik echt heel lullig. Ik zou als maatstaf nemen of je het zelf acceptabel zou vinden als je kind datgene zou ontvangen wat je wil geven.

Als het half uit elkaar valt, kapot is, beschadigd, gewoon niet doen. Dat zou je zelf ook niet willen ontvangen lijkt me. Je moet er immers nog wel wat aan hebben. Ik denk dat ik daar wel wat van zou zeggen. 

Ik geef alleen tweedehandscadeaus aan mijn eigen kinderen.  Bij het geven van tweedehands cadeaus zou ik dat eerst navragen aan de ouders of ze dat goed vinden. Heb dit jaar als uitzondering wel een tweedehands voetbaltafel aan mijn neefje gegeven, maar dat is wel in overleg met schoonzus en neefje zelf gedaan. Qua budget hebben we hetzelfde aangehouden. Ik had de voetbaltafel anders voor minimaal het bedrag dat we normaal uitgeven via marktplaats kunnen verkopen.
Mijn schoonmoeder kwam een keer ongevraagd als verjaardagscadeau voor mijn zoontje met 2e handsplaymobil aanzetten, waar de stickers half waren afgesleten. Dat vond ik niet kunnen.

Ik heb weleens iets tweedehands gegeven en gekregen wat niet meer nieuw verkrijgbaar was. We waren er beide blij mee.
Of ik nu wat tweedehands zou geven hangt van de persoon af. Ik zou er geen scheve gezichten over willen hebben.
Bij twijfel zou ik het niet doen of tweedehands speelgoed geven met iets nuttigs als verzorgings producten erbij.

MamaE schreef op 29-11-2022 om 16:13:

[..]

Dat vind ik echt heel lullig. Ik zou als maatstaf nemen of je het zelf acceptabel zou vinden als je kind datgene zou ontvangen wat je wil geven.

Als het half uit elkaar valt, kapot is, beschadigd, gewoon niet doen. Dat zou je zelf ook niet willen ontvangen lijkt me. Je moet er immers nog wel wat aan hebben. Ik denk dat ik daar wel wat van zou zeggen.

Ja was ook lullig. De persoon heeft er niet goed op gelet; de verpakking zag er prima uit maar niet gecontroleerd of het compleet was en nog werkte. Zij koopt altijd alles gehaast en denkt er niet bij na. Niks mis met 2e hands, maar dit sloeg echt de plank mis. 

2e hands voor wie het ok is. Voor de kinderen van mijn broer zéker niet, maar wij hebben hier ook wel lijstjes waarop staat dat 2e hands natuurlijk ook mag. Voor ons eigen kind is het helemaal prima. 

Kennen jullie deze speelgoedtest?


https://youtu.be/PtN3fqFZLvc 

Het zijn vooral ouders die (nog) moeite hebben met tweedehands...

ik zit niet meer in of tussen de kleine kinderen maar ik zou dat vlot doen. Zeker in deze moeilijke tijden waarin alles toch al zo knetterduur is voor veel mensen. 

Ik persoonlijk vind het jammer dat je het hebt over 'misplaatste zuinigheid'. Ik vind die zuinigheid helemaal niet misplaatst; integendeel het is voor wat betreft het milieu een heel goed idee.

Bovendien vind ik het jammer dat er een soort tendens is dat zuinigheid not done is; alsof niet superveel mensen heel krap zitten en zuinig aan willen doen.
Armoede is NIET iets om je voor te schamen!!!

Ik zou bang zijn dat de ander het niet accepteert/ raar vindt maar als mijn kinderen tweedehands speelgoed zouden krijgen, zou ik dat prima vinden.

Of ik het zou durven vragen weet ik ook niet. Wij geven nu voor de zekerheid nieuw.
Tussendoor wel tweedehands, als het dus niet voor een gelegenheid is.

Jammer eigenlijk dat we met zijn allen zo hangen aan nieuwe spullen als de basis voor een cadeautje.

Renmuis

Renmuis

29-11-2022 om 22:37 Topicstarter

Pippeltje schreef op 29-11-2022 om 19:34:

Ik persoonlijk vind het jammer dat je het hebt over 'misplaatste zuinigheid'. Ik vind die zuinigheid helemaal niet misplaatst; integendeel het is voor wat betreft het milieu een heel goed idee.

Bovendien vind ik het jammer dat er een soort tendens is dat zuinigheid not done is; alsof niet superveel mensen heel krap zitten en zuinig aan willen doen.
Armoede is NIET iets om je voor te schamen!!!

Absoluut niet! 

Ik redeneerde met die omschrijving puur over mij vanuit mijn schoonzus. Wij hebben de mazzel dat we niet krap zitten, dus vandaar dat het als misplaatste zuinigheid gezien zou kunnen worden als je je met duurzaamheid en het milieu niet zo bezig houdt (zoals mijn schoonzus). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.