Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Vast moment?

Peiling

Wanneer stemmen jullie af?
66 stemmen
9%
11%
80%

Zondagavond en ad hoc.

Ad hoc. Weinig meer te regelen, trainingstijden etc. liggen vast. Eigenlijk vraag ik alleen voor ik boodschappen ga doen wie er wanneer thuis eet. Oh en sinds we nog maar één auto hebben soms overleg wie die meeneemt. Wie op mijn werkdagen de auto mee wil moet mij brengen en halen. 

Ik ben alleen met de kinderen, dus ik stem alleen met hun af. Op de deur hangt een white board, daar vul ik voor iedere week hun afspraken in, clubjes, gym, of ze naar hun vader gaan, dat soort dingen. 
Vaak vertel ik het ook nog even. Voor langere termijn zet ik het in mijn agenda.

Wij hebben een gedeelde digitale agenda. Als ik het niet heb opgeschreven (of in de digitale agenda of mijn papieren notitie blokje) dan vergeet ik het vaak. Zeker dingen die geen terugkerende afspraken zijn. 
Ik heb trouwens best wel vaak afwijkende afspraken of eenmalige dingen. Bijvoorbeeld voor werk is er soms iets buiten normale tijden, ik spreek op dinsdagavond met een vriendin af, ik wil op vrijdagmiddag naar een lezing...
We hebben in principe allebei 2 vrije avonden per week waar we afspraken kunnen maken die we willen, 1 avond regelen we meestal oppas en gaan we samen op stap en 2 avonden zijn in principe open. Maar we willen wel regelmatig van vrije avond wisselen en soms wil ik misschien 4 avonden wat doen en dan ruil ik een avond voor volgende week om.  En dan soms komt werk tussendoor of heeft een van onze kinderen een avond activiteit of moet gebracht en gehaald worden. 
toen de kinderen jonger waren was het makkelijker om een wat strakker schema te hebben, nu zijn er vaker ad hoc dingen. 
Als iemand tussendoor iets tegen mij zegt en ik schrijf het niet op dan vergeet ik het vaak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.