Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

verveling/eenzaamheid fulltime moederen


Je kijkt waar je kansen liggen

Dan is er vaak meer mogelijk dan je denkt. Hier zijn wel tuinen voor bewoners zelf te doen om de flat heen. Ik ken mensen zoveel hoog achter met een volkstuin waar ze ieder weekend heen gingen. Het is me gelukt om dicht op mijn werk te wonen toen ik kinderen kreeg. Met een beter betaalde baan, verder weg, had ik kunnen kiezen om minder uren te gaan werken en dan opvang te regelen aan de randen van de dag. Met kleintjes ga je toch veel weg of je nu in de stad zit of buiten woont. Ik had gelukkig familie en vrienden die in nood konden bijspringen. Ideaal is het nooit maar je hebt geen keus en komt tijd komt raad, de soep wordt vaak toch niet zo heet gegeten als het opgediend wordt.

alleenstaande moeder

alleenstaande moeder

07-09-2016 om 19:33

lijkt me regelmatig heerlijk...

Niet neer hoeven werken, alle tijd aan jezelf, tijd om heerlijke gerechten te maken, te tekenen, wandelingen te maken etc etc etc. Lijkt me luxe en heerlijk ! Ik moet werken voor mijn geld. En ik heb nooit ergens tijd voor met een fulltime werkweek, zeker niet om koffie te drinken met vriendinnen. Daarnaast een zeer stressvolle baan, dus ik krab me wel eens op mijn hoofd als ik zulke dingen lees.

Toen mijn kinderen klein waren heb ik altijd gewerkt (3 dagen in de week) terwijl mijn toenmalige man maanden in het buitenland zat. En hier ook geen opa's en oma's beschikbaar voor oppas. Als je wil werken, red je dat gemakkelijk. Je moet het alleen willen en organiseren. En het kost ook wat. Dus make up your mind en neem een beslissing.

Stenna

Stenna

14-09-2016 om 23:07

niet zo heerlijk

Dat dacht ik ook destijds, na jaren van hard en fulltime werken, ik door omstandigheden thuis bleef na de geboorte. Was ook best lekker de eerste weken / maanden. Maar na een jaar werd ik gillende gek. Elke dag hetzelfde, piepklein wereldje, verveling en geen uitdaging, weinig volwassenen om je heen,etcetc. En ik miste gewoon heel erg mijn werk. Ben na 1,5 jaar weer gaan werken. Heerlijk. Later noodgedwongen nog eens zo'n periode gehad, zoon ging toen al naar school. Weer hetzelfde: kwam me al snel weer de strot uit. De heerlijke vrije uurtjes en dagjes zijn juist zo heerlijk omdat je ze zo weinig hebt. Als het dag in dag uit is, is het niet meer bijzonder en niet meer leuk.

Sanne

Sanne

20-09-2016 om 14:07

Tegen de muren

Ik zou echt tegen de muren op vliegen de hele dagen met een baby thuis. En ik begrijp ook niet zo goed waarom je niet kunt werken, daar is toch opvang voor?

En ja, als je partner veel verdiend en jij weinig dan maakt het direct financieel niet zoveel uit, maar tel ook je positie op de arbeidsmarkt voor later, een levenslange uitkering als je chronisch ziek wordt en je pensioenopbouw dan mee. En het feit dat toch niet iedereen eeuwig samen is, je wilt niet met een gat van jaren weer de arbeidsmarkt op moeten, dan ben je echt de klos.

En anders iets regelen met een andere ouder? Oppas over en weer en dan iets leuks doen? Of een avondcursus en op die avonden een oppas?

maan.

maan.

04-10-2016 om 16:55

overblijfmoeder?

Ik heb destijds als thuisblijfmoeder een paar jaar geholpen bij de overblijf. Jongste van anderhalf mocht mee en dat ging erg goed. Was ook erg leuk om te doen en ik kreeg er zelfs een vrijwilligersvergoeding voor.

Misschien voor jou een ideetje?

Spelletjes

Door bewust bezig te gaan met de opvoeding en educatie van mijn kinderen heb ik het ook weer interessant gemaakt voor mijzelf. Ook ik zit vaak alleen met de kids opgescheept, maar ik probeer er nu wat leuks van te maken door bordspelletjes met ze te doen. Tegenwoordig hebben ze nieuwere bordspellen die ook voor ouders best interessant zijn. Vanaf een jaar of 1 kun je met spelletjes beginnen voor de jongsten. De kinderen willen altijd wel spelen.

Stenna

Stenna

08-10-2016 om 13:33

Bordspelletjes?!

OMG. Sorry dat ik het zeg, en ieder moet vooral doen wattie leuk vindt, maar ik krijg het zelf spaans benauwd van de posting over je leven verder in vullen met leuke bordspelletjes....Na drie dagen zouden die spelborden bij mij dor het raam vliegen en ikzelf tegen de muren.
Zoek toch alsjeblieft een baan of zinvol vrijwilligerswerk

lieverdje

lieverdje

12-10-2016 om 21:31

nou zeg, Stenna

....ik speel anders ook graag bordspelletjes, en de rest van het gezin ook. Laat de herfstvakantie maar komen

Ik heb dan weer nooit het gevoel opgescheept te zitten met de kinderen, alhoewel ik lang met ze thuis ben geweest. Nu moet ik het ook weer niet teveel romantiseren, maar eigenlijk heb ik met mijn kinderen toch best wel een fijne tijd gehad. Ik vond (en vind) de ontwikkeling van de kinderen enorm boeiend en ik help graag op de school van de kinderen, omdat ik kinderen gewoon erg leuk vind. En ik ben nog steeds graag samen met mijn eigen kinderen, alhoewel ze nu niet meer zo klein zijn en niet meer altijd met mij willen spelen
Dus kan ik weer lekker aan het werk, tegenwoordig. Ook wel weer heel fijn (als je leuk werk of collega's hebt)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.