Van de (Forum)redactie
21-07-2010 om 16:00
Voor de zomer en als het lukt voor altijd!
Twitter is in opmars. Natuurlijk is Ouders Online ook van de partij. We hebben iets nieuws bedacht, vertel in 140 tekens (is het max aantal tekens wat je op twitter mag gebruiken) jouw tip aan andere ouders. Tips voor ouders in 140 tekens dus.
Het account vind je hier: http://www.twitter.com/tipsvoorouders
Je tips plaats je op het forum zelf (let op de 140 tekens) en een aantal mensen zullen ze plaatsen op het twitteraccount.
Mensen die het account willen beheren kunnen zich melden op [email protected], we hopen dat de Ouders Online twittertips een begrip zullen worden en dat we de wereld kunnen laten zien dat we als ouders zelf heel veel weten.
Kom maar op met de goede tips, je naam zal niet op de pagina verschijnen ivm met jullie privacy.
Redactie Ouders Online

Van de (Forum)redactie
21-07-2010 om 17:08
Beemer
Eigenlijk is het vrij simpel; zorgen dat alle tips die hier op het forum gezet worden, op het account van de tipsvoorouders komen. Er zit geen tijdslimiet op alleen moet je even opletten of er geen dubbelen worden geplaatst daarom houden we het groepje wat kan plaatsen ook klein.
Verder is het opletten dat er geen schunnigheid etc op komt, het lijkt wel een beetje op het forum zelf maar dan in 140 tekens.
Mail maar op [email protected]

Anne ter Wee
21-07-2010 om 17:18
Wespen in de tuin?
Wespen in de tuin? Geef kinderen te drinken uit sportbeker met een rietje. Of sla een dikke spijker door een blikje fris, rietje, klaar!
(best nog veel wel eigenlijk, 140 tekens!)

Anne ter Wee
21-07-2010 om 17:18
Kwam van de tips van oo zelf
Deze was gejat.
Beter goed gejat dan slecht verzonnen, toch?

Roos
21-07-2010 om 17:54
Tip
Neem jezelf als ouder niet altijd te serieus, veel lol hebben is net zo zinvol.

Puck
22-07-2010 om 08:42
Mogen oneliner ook
De beste oneliner, ook hier op het forum tegengekomen van Rembrand:
Erger u niet, verwonder u slechts

Genista
22-07-2010 om 11:54
Ik zou net zeggen...
Als ik me toch érgens aan erger, dan wel aan "erger u niet, verwonder u slechts". Ik zou liever zeggen: Erger u selectief, als u zich slechts verwonderen wilt is daar een speciaal spelletje voor uitgevonden.

Guinevere
22-07-2010 om 12:05
Neeeeh
Neeeeh, het moet zijn: "Verwonder u niet, erger u slechts....".

Anne ter Wee
22-07-2010 om 12:24
Nog eentje dan: over je relatie
Tips over/voor je relatie mogen natuurlijk ook. Deze?
Ga regelmatig uit zonder kinderen. Zo ontdek je op tijd waarom je die kinderen ook alweer gemaakt hebt.

Van de (Forum)redactie
22-07-2010 om 13:40
Pandia
Dat zijn veel meer dan 140 tekens, hij kan er dus niet op helaas....

Lou
22-07-2010 om 14:12
Verantwoordelijkheid
En als je verantwoording corrigeert in verantwoordelijkheid, past het nog steeds

Minna
22-07-2010 om 14:30
Ben ik nou de enige...
Ben ik nou de enige die de achtergrond van de pagina echt verschrikkelijk lelijk en onhandig vindt? Het ziet er klikbaar uit maar is het niet, de scrollbar lijkt van twitter maar blijkt achtergrondplaatje te zijn, een half berichtje aan de linkerkant, al die letters en kleuren.. Kan ie niet beter gewoon op standaard?

Puck
22-07-2010 om 15:05
Minna,
Ik heb net ook even gekeken (joehoe, voor het eerst op twitter) en bij mij kwam hij gewoon met de forumachtergrond er om heen. Leek wel een soort popup in het forum.

Justine Pardoen (Ouders Online)
22-07-2010 om 23:54
Nieuwe achtergrond?
De beheerders mogen zelf een nieuwe achtergrond plaatsen hoor! Ik had er nu een screendump van het Forum opgezet. Maar wie andere suggesties heeft: graag. Liever niet een standaard-iets. Daar zijn we niet zo van, standaard. Toch?
Justine

Puck
23-07-2010 om 09:48
Oooo, heet dat screendump
Tja dat is een veel korter woord van de omschrijving die ik gaf

Polly Shearman
23-07-2010 om 11:52
Tip
geef al je kinderen dezelfde naam, zo roep je nooit de verkeerde.
whahahahahaha whoehahahahah sorry.. ik roep nl altijd de verkeerde, maar ik heb dan ook alleen maar jongens, hebben mensen met gemengde gezinnen dit ook??
als ik bijvoorbeeld oudste wil roepen, gaat het vaak zo: RUUD, oh nee, JOEP>> aaaargh henk jan, sjors, daan... euh oh ja wouter.
die henk jan sjors en daan roepen wij er altijd maar bij.. als of die hier ook rondlopen.

Maxime.M
23-07-2010 om 15:34
Noem ze gewoon
Hé jij daar.... er reageert dan vast wel iemand
Vroeger thuis was het ook altijd BartKeesMaxime hierkomen (even gefingeerde namen dus) , of het was MaximeKeesBart ofzo... mijn moeder riep het meestal fout op het moment suprème... maar goed, vaak was het wél duidelijk wie er bedoeld werd (wie zich schuldig waande
Maxime

Genista
23-07-2010 om 19:25
Maxime, werkt dat bij jou?
Als ik eens een enkele keer: "Hé jij daar" of zoiets roep, dan spelen de kinders gewoon door en als ik geluk heb, mompelt er eentje "Dat ben ik niet, want ik heet niet hé-jij-daar..." Het grappigst dat ik op dat vlak heb meegemaakt, was wel dat de vader van vier jongens zijn jongste riep met: "Jan-Pieter-Klaas-hoe-heet-je-ook-alweer?" - het kind heette Bert

Sancy
23-07-2010 om 21:26
Zijn jullie al uitgetipt?
Ik heb speciaal een Twitteraccount aangemeten voor alle tips. Dus kom maar op!

Maxime.M
23-07-2010 om 23:28
Haha nee
Nee het werkt hier niet als ik roep he jij daar !
Ik geloof wel dat iedereen even omkijkt maar dat ze verder alleen reageren als er iets te halen valt Als ik waterijsje sta uit te delen ben ik er zo vanaf, maar als het om klusjes gaat dan denk ik dat ze heel snel uit mijn zichtveld verdwenen zijn
Maxime

Rina
24-07-2010 om 10:07
Yep maxime
Ik ben de jongste van 5 en mijn moeder noemde gewoon, echt waar, alle 5 kinderen steeds in 1 adem achterelkaar en eindigde meestal met de verkeerde!
Zelf haal ik de namen van mijn kinderen èn mijn man regelmatig door elkaar...