Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
ikke

ikke

05-06-2009 om 22:43

Wat is dat toch met die jeugd van tegenwoordig (tegenspraak/brutaal)?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2009 om 00:07

Allochtonen en honden

Een hond is dacht ik ook geen 'in huis'-dier voor veel allochtonen. Die bewaakt het erf, maar is niet voor de gezelligheid. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, ook vanwege de hygiëne.

Autochtoon met 'enge' hond

Autochtoon met 'enge' hond

09-06-2009 om 00:38

Waarom

worden toch altijd weer die pitbulls erbij gehaald? Een bouvier of rottweiler is gevaarlijker hoor!
*zucht*

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2009 om 10:25

Allochtonen met pitbulls

Nou of dat waar is betwijfel ik ook. Ik zie buitenlandse mensen juist vaak met wat truttige hondjes (niet lelijk bedoeld hoor, maar ik denk dat de meesten dan snappen over wat voor soort hondjes ik het heb).

Kaaskopje

Kaaskopje

09-06-2009 om 10:30

Of een bouvier of rottweiler o.t.

gevaarlijker is betwijfel ik. Het is maar net wat voor karakter hij heeft en hoe hij opgegroeid, getraind is. Een pitbull laat niet meer los als hij beet heeft en dat is een nare eigenschap. Het komt ook door de beeldvorming dat een pitbull vaak aangehaald wordt. Ik zie een bouvier vaak bij hele standaard mensen. Gewoon een oudere vrouw bijvoorbeeld. Pitbulls zie ik toch vaker bij mensen waarvan ik me afvraag of ze weten wat ze in huis hebben gehaald en als ze dat al weten wat de achterliggende gedachte dan is. Zo lief? Daar heb je er meer van. Maar dit is geen hondendraadje, sorry.

Millenia

Millenia

09-06-2009 om 10:54

Waar het mij om gaat

is dat de noties die circuleren over bedreigingen vaak zo idioot zijn. Het is niet de bedoeling er een hondendraadje van te maken. Het gaat mij meer om de mentaliteit. Lui die met een tandenblikkerende bouvier de straat op gaan om daar te schelden over ***marokkanen. Dat niveau. Neem Volendam waar zoveel PVVstemmers zitten. Torenhoog drugsgebruik onder de witte jongeren daar. Rondrijden met hoge snelheid en onder invloed in het weekeinde. En daarom vind ik een Volendamse puber dus enger dan een Marokkaanse, zelfs als onder die laatsten een hoog percentage portemonnee-afpakkers zitten. Ik ben liever mijn portemonnee kwijt aan een vat vol kolkende hormonen dan een ledemaat of mijn leven omdat ik overhoop word gereden. Hetzelfde geldt dus voor die honden. Er circuleren wel wat cijfers: quote: "Er zijn ook gevallen van oudere slachtoffers. Daar is de beet zelf meestal niet dodelijk, maar zijn het de gevolgen die tot de dood lijden, zoals een ernstige infectie. (...) Per jaar moeten ongeveer 250 mensen behandeld worden in het ziekenhuis." En:"In Nederland melden zich jaarlijks 12.000 mensen na een hondenbeet bij Eerste Hulp." Voorts zijn er aardige factsheets te vinden over rijden onder invloed door ALLE jonge mannen en de gevolgen die dat heeft voor onze veiligheid. Om maar wat dwarsstraten te noemen. Maar zo denkt bijna niemand. Dezelfde autochtone ***achttienjarige die mij overhoop rijdt stemt PVV vanwege Marokkanen.

Kade

Kade

09-06-2009 om 16:11

Kaaskopje (ot)

Ik wil hier toch even op reageren, hoewel ik dan off-topic ga.

"Een pitbull laat niet meer los als hij beet heeft en dat is een nare eigenschap."

Dat is niet alleen behouden aan de pitbull. Elke sterke hond, die dusdanig gemotiveerd is om niet los te laten, doet dat dan ook niet.

Jade

Jade

09-06-2009 om 16:12

Gut,

sinds wanneer heet ik 'Kade'??

Kaaskopje

Kaaskopje

10-06-2009 om 00:35

Nee

ik doel op de werkelijkheid dat ze niet loslaten als ze beet hebben. Dat is niet alleen bij pitbulls zo, een bullterriër bijvoorbeeld kan daar ook wat van. Ondanks dat ik deze laatste hond leuk van lelijkheid vindt zou het voor mij reden zijn om er toch maar niet aan te beginnen.

Jade

Jade

10-06-2009 om 19:15

Kaaskopje,

als een herdershond bij en niet wil loslaten doet ie dat ook niet.

De fabel is dat pitbulls hun kaak op slot kunnen zetten. Dat kunnen ze absoluut niet.

Dan zou je nooit geen grote sterke hond moeten nemen, want nogmaals: als ze bijten en niet los willen laten doen ze dat ook niet.

Tirza G.

Tirza G.

10-06-2009 om 22:29

Politiehonden

zijn nooit pittbulls. En toch zijn het honden die niet zomaar loslaten

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

11-06-2009 om 00:34

Omdat ik geen

kynologe ben wil ik hier ook niet mijn zin doordrijven en stellen dat ik er verstand van heb. Ik dénk alleen dat een politiehond een uitgebreide training krijgt om niet los te laten en dat je zo´n andere hond dat niet hoeft te leren. Maar zullen we het onderwerp hond verder laten voor wat het is? Het ging over de jeugd tenslotte

Tirza G.

Tirza G.

11-06-2009 om 15:48

Jeugd

Je hebt gelijk. De jeugd heeft ook een grote bakkes

Tirza

Jade

Jade

11-06-2009 om 20:14

*haha*,

terug naar het onderwerp

Voorbeeldfunctie

Ik denk dat kinderen veel overnemen van ouders. Belangrijk is hoe jezelf naar buiten treedt en dus met mensen omgaat. En hoe je natuurlijk communiceert met je kinderen.
In het gezin van mijn vriendin wordt veel geschreeuwd. Het heeft me heel erg verbaasd toen mijn vriendin begon te klagen over haar kinderen die zo schreeuwen en scholden. Blijkbaar heeft ze niet in de gaten hoe ze zelf kan schreeuwen bij het minste geringste wat haar niet aanstaat.

Over het algemeen vind ik het wel meevallen met de jeugd hoor. In mijn werk kom ik juist veel in aanraking met jeugd die niet gewend is om op een normale manier te communiceren. Daarom valt het mij juist op dat ik buiten mijn werk dus juist veel jeugd tegen kom die dat wel heel goed kan, behulpzaam is, veel humor heeft en ja, ook best een eigen mening. Kan ik wel waarderen trouwens!
Ik let er juist wel heel erg op en ik vind de jeugd van tegenwoordig heel erg meevallen hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.