Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat te doen bij huiselijk geweld?


Flanagan, als deze jongen niet het huis uit gaat vanuit het idee dat hij zijn broertjes moet beschermen, worden die kinderen kennelijk niet beter behandeld. Of in elk geval nog steeds heel slecht. En zeggen dat hij bij familie kan intrekken zal waarschijnlijk dus ook niet helpen. Het lijkt er toch echt op dat er niets zal veranderen zonder ingrijpen van buiten.

Misschien nog iets om over na te denken: er is een risico dat het op een gegeven moment tot een gewelddadige confrontatie komt tussen deze jongen en zijn stiefvader. Dat is misschien iets wat je liever wilt voorkomen

Mija schreef op 19-03-2023 om 15:26:

[..]

Je mag er als melder ook gerust bij stilstaan dat VT niet in alle opzichten en in alle gevallen goed functioneert en dat ze ook geregeld veel schade aanrichten in gezinnen en bij kinderen. De Nederlandse jeugdzorg functioneert als systeem bijzonder slecht dus het idee dat je het goede doet, dat het alleen maar beter kan worden, als je meldt, is niet de waarheid. Dat betekent niet dat je nooit moet bellen of melden. In deze situatie zie ik best aanleiding om eens te bellen en het eens door te spreken. Maar een melding kan grote consequenties hebben dus het is geen gek idee om even na te denken of je dat echt in gang wil zetten.

Ik weet helaas uit ervaring dat het niet altijd werkt zoals het zou moeten. Toch denk ik dat het belangrijk is om het te melden, of de jongen op de e.a. manier te ondersteunen. Weten dat hij ergens heen kan, ook al is het midden in de nacht kan al steun bieden. 

Prillewits

Prillewits

19-03-2023 om 20:28 Topicstarter

Temet schreef op 19-03-2023 om 16:35:

Misschien nog iets om over na te denken: er is een risico dat het op een gegeven moment tot een gewelddadige confrontatie komt tussen deze jongen en zijn stiefvader. Dat is misschien iets wat je liever wilt voorkomen

Dat is al vaker gebeurd. Hij komt op voor zijn broertjes.

Ik heb alleen de verhalen niet van hemzelf, maar via mijn zoon, die er erg mee in zijn maag zit omdat hij enerzijds wil dat het stopt, maar het ook vreselijk awkward vindt om hier over te horen van zijn vriend, 
hij hoorde het toen zijn vriend erg dronken was, we wisten wel dat het daar niet goed liep maar dat het nog steeds zo was is wel erg slecht en wij zitten daar dus mee. Ik snap de moeder ook niet , maar ik heb de laatste zes jaar geen contact gehad.
ik ga eerst maar eens starten met de jongen zelf een appie sturen.

Als ze hem eruit zouden zetten is hij hier welkom natuurlijk.

Prillewits schreef op 19-03-2023 om 20:28:

[..]

Dat is al vaker gebeurd. Hij komt op voor zijn broertjes.

Ik heb alleen de verhalen niet van hemzelf, maar via mijn zoon, die er erg mee in zijn maag zit omdat hij enerzijds wil dat het stopt, maar het ook vreselijk awkward vindt om hier over te horen van zijn vriend,
hij hoorde het toen zijn vriend erg dronken was, we wisten wel dat het daar niet goed liep maar dat het nog steeds zo was is wel erg slecht en wij zitten daar dus mee. Ik snap de moeder ook niet , maar ik heb de laatste zes jaar geen contact gehad.
ik ga eerst maar eens starten met de jongen zelf een appie sturen.

Als ze hem eruit zouden zetten is hij hier welkom natuurlijk.

Weet hij dat ook?

Hoe gaat het nu, heb je een melding gemaakt? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.