Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat te doen in de meivakantie

Het is meivakantie en we willen morgen iets leuks doen met de kinderen, 2 meiden van 12 en 14. Wij zouden wel willen wandelen ofzo, dames: bleh.  Zij willen wel naar een klimpark ofzo, maar dan staan wij daar een beetje rond te hangen. We wonen in Groningen en het wordt morgen 13 graden oid. Wat hebben jullie gedaan deze vakantie of gaan jullie doen? Help! Inspiratie gezocht! 


Hier 2 jongens van 14 en 11. Gaan inderdaad naar het klimbos. Ook een keertje jumpen. En traditie in elke vakantie: bios en mac. 

Wat vinden jouw meiden verder leuk?
Die van mij gaan ook erg goed op ‘chillen’ dus dat doen ze ook veel.

Als zij naar een klimpark willen, dan zou ik lekker mee gaan klimmen 
Bij dat klimpark bij Groningen (Grunopark) zie ik op de website ook een autopuzzeltocht staan. Dat vond ik (op een andere plek) ook een leuke activiteit om te doen bij wat kouder weer. 

Escaperoom ergens kan ook heel leuk zijn (als ze een beetje houden van puzzeltjes oplossen).

Wij zijn naar Wildlands in Emmen geweest, vonden onze pubers ook erg leuk. 

shoppen? Bios? Martinitoren beklimmen? 
Oh, wat ik me nu bedenk: in het stadpark kan je discgolven; Misschien is dat een idee? 

Gevangenismuseum Veenhuizen? 

Ik word zelf ook blij van klimmen, dus ik zou meteen meedoen! Misschien een combi met die autopuzzeltocht van masatu? Ben je, inclusief een lekkere lunch ergens, wel een dagje zoet denk ik zo.
Samen een mooi diner bedenken, de boodschappen doen en uitgebreid koken vonden ze hier ook wel leuk om te doen. Bioscoop en mac was hier ook altijd een hit (mag ook een film thuis zijn, maar dat is toch minder...). En ik zou in deze tijd toch liever iets buiten doen. Dus inderdaad een dierentuin of dat klimpark. Een mountainbiketocht zou ook wel in goede aarde gevallen zijn bij ons. En geocaching? Is wel wandelen maar dan met een hele andere insteek! Een escaperoom hebben wij ook wel gedaan, heel erg leuk, maar dan moet je eigenlijk wel een leuke tegenstander hebben. Wij hebben dat wel gedaan met familie maar ook met bevriende gezinnen. En dan tegen elkaar, of juist gemengde teams, maakt niet uit als er maar een competitie-element in zit.
Toerist in eigen land spelen is ook leuk trouwens. Dagje Groningen, en dan een toeristenwandelroute doen. Of een gids inhuren. Toch altijd verrassend wat je niet over je eigen land en/of stad weet!
Wat hier ook een hit was, maar wel erg prijzig: indoor skydiving. En karten.

Hoop dat je hier wat aan hebt .

Klimpark is toch hartstikke leuk om met zijn allen te doen. Of is er medische reden dat jullie niet willen klimmen?

Ik kijk er al naar uit dat onze kinderen groot genoeg zijn voor zo'n klimwerk

Winkelen? Ergens high tea’en? Samen naar de bios? Onze pubers zijn vooral altijd blij als ze ergens kunnen eten  

Naar Duitsland? 

Ik zou naar dat klimbos gaan, super leuk. En als jullie dat niet willen, ga je lekker wandelen daar in de omgeving. En na afloop ergens wat eten, nog even de stad in of zoiets. 
Juist op de puberleeftijd kunnen je kinderen ook dingen met elkaar en zonder ouders ondernemen. Vooral gezien het leeftijdsverschil niet heel groot is, kan dat goed werken. Mijn zus en ik gingen ook wel eens een middag zwemmen of zo zonder onze ouders.

Mijn eigen kind is net zeven, dan doe je ook wel eens iets voor je kind wat je niet voor jezelf doet. Een speeltuin of een kinderfilm ga ik niet voor mezelf heen bijvoorbeeld.

Een escaperoom heeft toch sowieso een competitie-element? Je moet er voor een bepaalde tijd uit zijn. Waarom zou je dan nog tegen een ander team moeten strijden?

Als de kinderen naar een klimpark willen, zou ik dat gewoon doen. Zelf mee gaan eventueel, daarna lekker ergens lunchen of dineren. 

Kinderen afzetten bij klimpark en zelf een paar uur wat anders gaan doen in de buurt tot ze klaar zijn. 

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

02-05-2022 om 13:51

Geo-caching, naar Aviodrome, huur een sloep (eventueel zelf een picknick regelen), koop een canvas en maak een schilderij. Laat hen foto's maken.
Alhoewel ik de "bleh" ook vaak hoor bij mijn kinderen. 

Irregular_Choice schreef op 02-05-2022 om 13:17:

Een escaperoom heeft toch sowieso een competitie-element? Je moet er voor een bepaalde tijd uit zijn. Waarom zou je dan nog tegen een ander team moeten strijden?

Als de kinderen naar een klimpark willen, zou ik dat gewoon doen. Zelf mee gaan eventueel, daarna lekker ergens lunchen of dineren.

Omdat het dan nog leuker is natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En geeft bovendien een andere dynamiek.

-Nienke- schreef op 02-05-2022 om 12:40:

Winkelen? Ergens high tea’en? Samen naar de bios? Onze pubers zijn vooral altijd blij als ze ergens kunnen eten

Haha, dit. Zo herkenbaar! Eten = leven.

dan

dan

02-05-2022 om 15:00

redbulletje schreef op 02-05-2022 om 13:19:

Kinderen afzetten bij klimpark en zelf een paar uur wat anders gaan doen in de buurt tot ze klaar zijn.

Dat deden wij ook tijdens onze vakantie in Duitsland, onze zoon met een vriend gingen naar een openlucht zwembad en wij gingen wat wandelen in het dorpje daar vlakbij. Na een paar uur haalden we hen weer op en gingen ergens eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.