Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat te doen in de meivakantie


https://www.escapetours.nl/

Een escapetour in een stad. Dan combineer je wandelen met het spel. Lekkere lunch erbij.

Draceana schreef op 02-05-2022 om 15:06:

https://www.escapetours.nl/

Een escapetour in een stad. Dan combineer je wandelen met het spel. Lekkere lunch erbij.

Ze willen juist niet wandelen.

watertoren schreef op 02-05-2022 om 15:10:

[..]

Ze willen juist niet wandelen.

Niet wandelen om het wandelen, maar met een doel wordt het misschien wat anders?

Ze kunnen het allicht een keer proberen...

Jonagold schreef op 02-05-2022 om 13:53:

[..]

Omdat het dan nog leuker is natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd. En geeft bovendien een andere dynamiek.

En TO wil iets doen met de kinderen, niet met nog allemaal andere mensen erbij. 
Bovendien is mijn ervaring heel anders met meer mensen in een escaperoom. Is er nooit leuker op geworden, alleen maar meer irritatie onderling.

wandelen met  ezeltje van  Ger's ezelstal in Vriescheloo en wat lekkers nemen bij Kopje Genieten in Sellingen of bij Gasterij  Natuurlijk Smeerling.  En bij de bossen van Ter Apel  zit een fantastische fotogenieke kabelbaan verstopt waarmee je jezelf over het Ruiten Aa Kanaal krijgt.  Een uitje in het mooie Groningse Westerwolde

Irregular_Choice schreef op 02-05-2022 om 15:25:

[..]

En TO wil iets doen met de kinderen, niet met nog allemaal andere mensen erbij.
Bovendien is mijn ervaring heel anders met meer mensen in een escaperoom. Is er nooit leuker op geworden, alleen maar meer irritatie onderling.

Nou ja, dat kan ze toch zelf bepalen, het was maar een suggestie. Je kunt het ook gewoon houden bij jouw suggesties. Ga ik ook niet van zeggen dat ik dat niet leuk vind, ook al zou dat zo zijn.

Draceana schreef op 02-05-2022 om 15:06:

https://www.escapetours.nl/

Een escapetour in een stad. Dan combineer je wandelen met het spel. Lekkere lunch erbij.

Wat een leuk idee!

Gewoon, lekker lamballen. Deden we vroeger ook in de herfstvakantie en de paasvakantie e.d. Was je lekker vrij en dan speelde je hele dagen buiten, of je zat thuis te prutsen en te knutselen, of je lag op de bank met een stapel stripboeken, en soms ging je een middagje naar de stad omdat je nieuwe kleren nodig had. Soms ook gingen we een dagje naar oma, of een nachtje logeren, helemaal leuk.

Pejeka1 schreef op 02-05-2022 om 18:27:

Gewoon, lekker lamballen. Deden we vroeger ook in de herfstvakantie en de paasvakantie e.d. Was je lekker vrij en dan speelde je hele dagen buiten, of je zat thuis te prutsen en te knutselen, of je lag op de bank met een stapel stripboeken, en soms ging je een middagje naar de stad omdat je nieuwe kleren nodig had. Soms ook gingen we een dagje naar oma, of een nachtje logeren, helemaal leuk.

Ze willen juist iets samen gaan doen. Lamballen (nooit van gehoord) doen ze andere 13 dagen al. 

Ik ga woensdag naar de bioscoop en ik ben mijn zoon naar de Amsterdamse waterleidingduinen geweest. Verder heb ik geen vrij dus hij lambalt maar wat aan terwijl zijn broer en zus voor hun eindexamens leren. 

In Westerwolde kan je kanoën of peddelen.
Bourtange heeft een echte vestiging en plekjes waar je iets kan eten voor lunchen in een museum kaarsen maken.
In Pietersburen kan je wadlopen. ( of is het daarvoor nog te koud.)

Alledrie net even wat anders dan wandelen in de natuur.

Met je dochters overnachten in een hunebedslaapkamer ( Westerwolde/ Bourtange) lijkt mij ook top. Misschien kan je hen zo prikkelen tot meer enthousiasme voor leuke dag er op uit.

Pejeka1 schreef op 02-05-2022 om 18:27:

Gewoon, lekker lamballen. Deden we vroeger ook in de herfstvakantie en de paasvakantie e.d. Was je lekker vrij en dan speelde je hele dagen buiten, of je zat thuis te prutsen en te knutselen, of je lag op de bank met een stapel stripboeken, en soms ging je een middagje naar de stad omdat je nieuwe kleren nodig had. Soms ook gingen we een dagje naar oma, of een nachtje logeren, helemaal leuk.

Volgens mij ben jij gewoon ontzettend in het verleden blijven hangen. Maar je schrijft steeds deden we.....wat deden je kinderen ?

Decembermamma schreef op 02-05-2022 om 19:24:

[..]

Volgens mij ben jij gewoon ontzettend in het verleden blijven hangen. Maar je schrijft steeds deden we.....wat deden je kinderen ?

Mijn pleegkinderen deden eigenlijk hetzelfde. Gewoon even lekker een weekje vrij zijn en lamballen. Heerlijk.

En niet alles uit het verleden is slecht. En niet al het nieuwe is altijd goed.

Pejeka1 schreef op 02-05-2022 om 19:26:

[..]

Mijn pleegkinderen deden eigenlijk hetzelfde. Gewoon even lekker een weekje vrij zijn en lamballen. Heerlijk.

En niet alles uit het verleden is slecht. En niet al het nieuwe is altijd goed.

Wel jammer dat jullie dan blijkbaar niks samen deden tijdens de vakantie want dat is waar TS om vraagt. Een leuk idee om samen iets te doen.

 Ik ben pas met mijn 16 jarige naar het rijksmuseum geweest. Ze was daar nog nooit geweest. Kinderen zijn gratis. Was een heel leuke dag. Met de trein. Rondgelopen in Amsterdam. Rijsmuseum en ergens geluncht. Misschien ook nog een idee TS. Het was ook nog eens het idee van mijn dochter zelf. 

Of je zet ze aan het werk; schutting in de beits zetten tegen kleine vergoeding.

tja de meivakantie is tegenwoordig 2 weken. En. We dat gehang vind ik vreselijk om te zien dus trap onder de kont en iets doen. 

Wij doen veel geocache op de fiets of gewoon lopend dat is toch wat anders dan alleen maar wandelen.  Overigens gingen wij als puber meestal werken in de vakanties, ik had al vanaf groep 5 een krantenwijk, dus in de vakanties had ik er vaak een paar extra voor de vakantiegangers. Is een beetje van de nood een deugd maken, mijn vader werkte vaak gewoon en mijn moeder ging altijd maar wat en kwam alleen maar op ideeën waarbij we met haar rolstoel een eind moesten slepen om vervolgens thuis gekomen uit te stappen en rond te hobbelen of er niets aan de hand was. En anders was her lekker jullie hebben vakantie dus nu kunnen jullie werkelijk alles in het huishouden doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.