Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat te doen in de meivakantie


Plantenbak schreef op 02-05-2022 om 19:33:

[..]

Wel jammer dat jullie dan blijkbaar niks samen deden tijdens de vakantie want dat is waar TS om vraagt. Een leuk idee om samen iets te doen.

Ik ben pas met mijn 16 jarige naar het rijksmuseum geweest. Ze was daar nog nooit geweest. Kinderen zijn gratis. Was een heel leuke dag. Met de trein. Rondgelopen in Amsterdam. Rijsmuseum en ergens geluncht. Misschien ook nog een idee TS. Het was ook nog eens het idee van mijn dochter zelf.

Ik ben nog uit de tijd dat vaders gewoon werkten in herfstvakantie, paasvakantie, enz. Zo veel vrije dagen had men niet in die tijd dat alle schoolvakanties vrijgenomen konden worden, er huisjes gehuurd konden worden, elke dag uitjes gedaan konden worden. Soms ging je een dagje naar een stad verderop met je moeder, winkelen e.d., dat was al heel wat. Maar we waren echt niet zielig. Je genoot van de vrije dagen, rotzooide buiten met buurtkinderen, pakte een stapel stripboeken om lui op de bank te lezen, knutselde wat, ging een middagje naar oma en soms zomaar een nachtje logeren bij een tante. Helemaal leuk.

Netherfield

Netherfield

02-05-2022 om 19:41 Topicstarter

Wat veel leuke dingen allemaal! Een aantal ga ik bewaren voor in een weekend oid. Morgen wordt het dierentuin Emmen. Heel erg bedankt voor de leuke ideeën!

Pejeka1 schreef op 02-05-2022 om 19:37:

[..]

Ik ben nog uit de tijd dat vaders gewoon werkten in herfstvakantie, paasvakantie, enz. Zo veel vrije dagen had men niet in die tijd dat alle schoolvakanties vrijgenomen konden worden, er huisjes gehuurd konden worden, elke dag uitjes gedaan konden worden. Soms ging je een dagje naar een stad verderop met je moeder, winkelen e.d., dat was al heel wat. Maar we waren echt niet zielig. Je genoot van de vrije dagen, rotzooide buiten met buurtkinderen, pakte een stapel stripboeken om lui op de bank te lezen, knutselde wat, ging een middagje naar oma en soms zomaar een nachtje logeren bij een tante. Helemaal leuk.

Tja, ik ben wat moderner. Ik werk 32 uur en ik ben niet afhankelijk van mijn man. Als ik wat wil gaan doen met de kinderen op mijn vrije dag dan doe ik dat. 

En dat kan ook heel goed zonder huisjes te huren. Geen idee hoe je daar nou weer bijkomt want daar heeft niemand het over. 

Ik heb trouwens ook nog iets heel leuks gedaan een paar weken geleden Netherfield. Ik heb een nachthut gereserveerd. Zoiets als een vogelhut maar dan 's nachts. Zo gaaf en wij hadden mazzel want er kwamen twee dassen buurten en een bunzing. En een steenmarter maar die was zo weer weg. Plus nog wat muisjes en een rat.  Mijn pubers vonden het geweldig. In het donker er naar toe lopen. Daarna in doodse stilte (met wat gefluister) goed opletten . Het was zo leuk. Niet goedkoop overigens maar wel uniek. 

Flanagan schreef op 02-05-2022 om 19:17:

In Westerwolde kan je kanoën of peddelen.
Bourtange heeft een echte vestiging en plekjes waar je iets kan eten voor lunchen in een museum kaarsen maken.
In Pietersburen kan je wadlopen. ( of is het daarvoor nog te koud.)

Alledrie net even wat anders dan wandelen in de natuur.

Met je dochters overnachten in een hunebedslaapkamer ( Westerwolde/ Bourtange) lijkt mij ook top. Misschien kan je hen zo prikkelen tot meer enthousiasme voor leuke dag er op uit.

Kaarsenmakerij Wilhelmus in Eenrum kan ook leuk zijn. Van je eigen hand een kaars maken vonden ze hier een super activiteit

Pejeka1 schreef op 02-05-2022 om 19:37:

[..]

Ik ben nog uit de tijd dat vaders gewoon werkten in herfstvakantie, paasvakantie, enz. Zo veel vrije dagen had men niet in die tijd dat alle schoolvakanties vrijgenomen konden worden, er huisjes gehuurd konden worden, elke dag uitjes gedaan konden worden. Soms ging je een dagje naar een stad verderop met je moeder, winkelen e.d., dat was al heel wat. Maar we waren echt niet zielig. Je genoot van de vrije dagen, rotzooide buiten met buurtkinderen, pakte een stapel stripboeken om lui op de bank te lezen, knutselde wat, ging een middagje naar oma en soms zomaar een nachtje logeren bij een tante. Helemaal leuk.

Het gaat om een uitje van een dag. Dat kan met beide ouders of apart.

Mijn man werkt in het onderwijs dus die heeft alle vakanties vrij. Ik niet. 

En los van dat we nu een paar dagen weg zijn, heeft dochter nog genoeg tijd om thuis een beetje aan te lummelen, af te spreken, met opa en oma iets te doen etc.

CavernousSanddollar80

CavernousSanddollar80

03-05-2022 om 05:44

Cultureel/geschiedenis vinden ze niet interessant? Neem ze dan mee naar de veenkoloniën in Drenthe. Heel erg interessant. 

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-05-2022 om 07:14

Helena71 schreef op 03-05-2022 om 05:44:

Cultureel/geschiedenis vinden ze niet interessant? Neem ze dan mee naar de veenkoloniën in Drenthe. Heel erg interessant.

Daar zijn wij ook geweest, erg leuk moet ik zeggen

dan

dan

03-05-2022 om 15:27

Niet tijdens elke vakantie maar soms ging ik een dagje met onze zoon, toen nog puber, met de trein ergens heen, stad verkennen, ergens iets eten en weer terug. 

Dochter is deze vakantie al een paar keer opstap geweest met vriendinnen Geen gewoon museum of keukenhof.
Maar naar de tulip barn en wondr.
Ach is ook een soort van kunst/cultuur. Maar dan zeer geschikt voor pubers om heel veel selfies te maken . 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.