Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wat te doen met de buren?


OrganicDeer76

OrganicDeer76

11-10-2021 om 22:07

Hoezo vt? Leg mij dan eens uit hoe dat topic starter kan helpen met de buren? Wijkagent of eventueel bij huren de woonconsulent inschakelen snap ik maar ik zie totaal de toevoeging van vt niet. 

Driedubbel glas heeft ons ongelooflijk veel geholpen. Hoe dikker het glas, hoe minder het trilt, hoe minder geluid door het glas doorgaat.

Geluidsdemping:
6/15/4/15/4= geluidsdemping : +-34dB
6/15/4/15/8= geluidsdemping : +-39dB

DominiqueV schreef op 12-10-2021 om 10:23:

Driedubbel glas heeft ons ongelooflijk veel geholpen. Hoe dikker het glas, hoe minder het trilt, hoe minder geluid door het glas doorgaat.

Geluidsdemping:
6/15/4/15/4= geluidsdemping : +-34dB
6/15/4/15/8= geluidsdemping : +-39dB

Daar heeft To niet zoveel aan, het geluid komt niet vanaf de straat maar van de buren

Keetie schreef op 11-10-2021 om 22:07:

Hoezo vt? Leg mij dan eens uit hoe dat topic starter kan helpen met de buren? Wijkagent of eventueel bij huren de woonconsulent inschakelen snap ik maar ik zie totaal de toevoeging van vt niet.

TO schrijft onder meer:


"Ze doen dan de deur op slot, zodat hij niet weg kan"

"Er is ook al vaak politie gekomen omdat de buurjongen dan 112 belt of dingen sloopt omdat hij opgesloten zit als ze weggaan. Laatst is hij een aantal weken opgenomen geweest."

"Ze laten hem weer steeds meer alleen"

"En ja als ik dan antwoord krijg als ja. Hij luistert nu niet naar ons"

"Laatst had hij medicijnen van zijn vader ingeslikt en in paniek 112 gebeld. "

"de deur gaat op slot als hun weg zijn en hij heeft de sleutel niet. Hij komt ook niet naar de deur toe als hij alleen is"

Ik zie hier veiligheidsrisico's:

  • In een noodsituatie kan hij er niet zomaar uit en als er iets aan de hand is, heeft het geen zin om aan te bellen want hij komt niet naar de deur. 
  • Hij doet 'gekke dingen' als hij alleen thuis is, zodanig dat 112 gebeld moet worden en/of politie aan de deur moet komen. Niet alleen sloopt hij dingen maar hij slikt ook medicijnen van zijn vader. 
  • Hij is niet te begrenzen door zijn ouders. Dat kán (hoeft niet) een veiligheidsrisico zijn voor zowel de zoon als de ouders, als pogingen daartoe op frustratie en eventuele agressie stuiten. Ook de ouders kunnen gefrustreerd raken en vanuit machteloosheid onveilige dingen doen. In feite doen ze dat ook al door hem uren alleen thuis op te sluiten.  

Ik zie dus wel degelijk signalen die liggen op het terrein waarop Veilig Thuis deskundig is. Het advies wat ik zinvol vond, ging vooral over hoe je je zorgen kunt communiceren zonder een conflict te veroorzaken. Vandaar dat ik Veilig Thuis noemde. 

Ik begrijp overigens niet helemaal waarom je toon zo agressief is ("Leg mij dan eens uit .."). Ik heb op geen enkel moment gesuggereerd dat TO Veilig Thuis 'op ze af zou moeten sturen' en ik heb voorgesteld dat eventuele advies anoniem te vragen. Het kan zijn dat jij vindt dat dat geen meerwaarde heeft. Dat mag je natuurlijk zeggen. En dan kan TO het afwegen en een besluit nemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.