Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Wel of niet een derde?


Velisval schreef op 28-01-2022 om 13:08:

Wat een hoop reacties, dank daarvoor. Over het milieu.. ik denk dat niemand precies kan weten wat de waarheid is en wat in dat opzicht het slimste zou zijn om te doen. En dit klinkt misschien voor sommigen egoïstisch, maar ik leef OOK voor mijn eigen geluk. Ik doe namelijk al denk ik meer dan gemiddeld goed voor het milieu. We eten vrijwel volledig plantaardig, doen alles op de fiets, vliegen niet, consumeren minimalistisch. Een derde zou voor ons financieel de eerst komende 18 jaar ook niet veel kosten, ik koop tweedehands en heb alles bewaard van de eerste 2. Studies, rijbewijzen, dat gaat veel kosten maar ik ben ook van mening dat kinderen daar tegen die tijd aan mee gaan betalen door het hebben van een baantje. Ik heb dat vroeger ook niet allemaal gekregen en ben er niet slechter van geworden. Bovendien hebben we een flinke spaarpot en zullen we blijven sparen voor de toekomst.
De punten die mij doen twijfelen nog steeds zijn: hoe verloopt mijn zwangerschap en wil ik dat wel aangaan. Ik zal die 9 maanden absoluut een minder energieke en vrolijke moeder zijn voor mijn kinderen.
Zullen onze kinderen er beter/blijer van worden of misschien juist wel helemaal niet?
Hebben wij zin om weer helemaal ‘opnieuw’ te gaan beginnen?


Maar waarom zeg je dan dat het milieuaspect belangrijk voor je is? Dat is het dus niet. In elk geval niet belangrijk genoeg om mee te nemen in je eigen wens voor een derde. Geeft niet, maar je reactie zette mij daarin wel op het verkeerde been. 

(Natuurlijk hoef je in je eentje de wereld niet te redden. Maar je moet voor jezelf bepalen waar je wel en geen onderdeel wil zijn van het klimaatprobleem. Daar de balans in opmaken.)


EDIT: gezien je reacties weet je volgens mij al wat je wil, en zoek je vooral nog van mensen de “ga ervoor”-reactie om je wens te bevestigen. Kan dat zo zijn? 

ImpassionedPelican38

ImpassionedPelican38

28-01-2022 om 20:17

MeganRapinoe schreef op 28-01-2022 om 20:07:

[..]


Maar waarom zeg je dan dat het milieuaspect belangrijk voor je is? Dat is het dus niet. In elk geval niet belangrijk genoeg om mee te nemen in je eigen wens voor een derde. Geeft niet, maar je reactie zette mij daarin wel op het verkeerde been.

(Natuurlijk hoef je in je eentje de wereld niet te redden. Maar je moet voor jezelf bepalen waar je wel en geen onderdeel wil zijn van het klimaatprobleem. Daar de balans in opmaken.)


EDIT: gezien je reacties weet je volgens mij al wat je wil, en zoek je vooral nog van mensen de “ga ervoor”-reactie om je wens te bevestigen. Kan dat zo zijn?

Dat vind ik wel een beetje flauw. Het kan wel belangrijk zijn bij de afweging maar dat het kwartje toch de andere kant op valt omdat het niet het énige aspect is dat meeweegt?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.