Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
*madelief*

*madelief*

10-05-2009 om 22:30

Wie herkent dit gedrag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*madelief*

*madelief*

20-05-2009 om 22:38

Het explosieve kind

heb ik helaas nog niet in huis; heb het wel gereserveerd bij de bieb. Verwacht dit eind v.d. week wel in huis te hebben! Bestellen bij bol kan i.d.d., maar het boek is 20 euro, maak me niet uit hoor als ik er echt iets mee kan , maar ik wil het graag eerst even inzien.

anna van noniemen

anna van noniemen

20-05-2009 om 22:44

Madelief

Net als ADHD komt ook PDD-NOS in heel veel varianten voor....DE ADHD-er of PDD-nosser bestaat dan ook niet....

*madelief*

*madelief*

20-05-2009 om 22:44

En dan nu:

vandaag bij de alternatieve genezer geweest. Het is een heel lang verhaal en ik kan het moeilijk kort samenvatten. GA hier nu ook even niet verder op in. Ze heeft nu i.i.g. hom. druppels meegekregen en na ong. 3 weken moet er een verandering zichtbaar zijn. Het is een behandeling die erg snel bij de kern van het probleem komt. Het is een combinatie van EMDR, Kinesiologie, EFT en nog wat.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr. Madelief

Madelief

Gelukkig dat het op school helemaal super gaat.
Dat werd mij niet helemaal duidelijk in jouw verhaal. Nee speciaal onderwijs is natuurlijk niet altijd nodig gelukkig. Jouw verhaal raakte mij en zag veel overeenkomsten met onze zoon. En PDD NOSS in er in heel veel degradaties. Een "stoornis" (woord waar ik niet zo dol op ben) in het Autistisch spectrum.
Hoop dat je toch er achter komt waar haar raakvlak is of toch soort pubertijd.
Gr Rymcke

*madelief*

*madelief*

22-05-2009 om 18:14

Yes!

Ik heb het boek Het explosieve kind inmiddels binnen en begin er straks meteen aan! Ben erg benieuwd!

De laatste dagen gaat het super goed met haar; het is zo'n contrast....Je kunt je op zo'n moment niet eens voorstellen dat haar gedrag soms zo totaal anders kan zijn. Het is nu een ongelofelijke schat en daar geniet ik dan ook intens van!!! Ik voel me nu ook zelfs schuldig t.o.v. haar dat ik hier zoveel "negatiefs" over haar heb geschreven....Als ik het terug lees komt het, zeker nu het op het moment zo goed gaat, ook allemaal wel heel ernstig over....Maar ik weet in mijn achterhoofd ook heel erg goed, dat het zomaar ineens weer om kan slaan. En dan herken ik bovenstaand verhaal maar weer al te goed. Wil er nog even niet aan denken...

Pippin

Pippin

22-05-2009 om 21:12

Opnieuw erg herkenbaar

Madelief, dat was bij ons ook zo. Dan ging het weer een paar weken prima en dan dacht ik, waar maken we ons druk over?
Voor onze zoon gold dan dat hij in die periodes ontzettend op zijn tenen liep. Hij compenseert dan heel veel. En dan is het net alsof hij 'doodnormaal' is. Totdat hij het niet meer op kan brengen.
Maar, geniet ervan. In dat boek zal je lezen dat je zulke periodes juist kunt gebruiken om te investeren in en te plannen met je kind zodat je in de zware tijden iets hebt om op terug te vallen.
Pippin

mirreke

mirreke

24-05-2009 om 14:00

Hier ook

Soms gaat het zo lekker dat ik me afvraag of zijn diagnose wel klopt, of hij überhaupt wel iets heeft.
Herken je iets in het boek, heb je er iets aan denk je?

*madelief*

*madelief*

24-05-2009 om 22:35

Boek gelezen

maar het voegt voor mij niet veel nieuws toe. Het is i.i.g. geen eye-opener/openbaring/feest van herkenning (kreten die ik hier gehoord heb)....De verhalen die erin staan beschreven zijn toch allemaal wel heftiger dan hoe het er hier aan toe gaat hoor. Onze dochter is gelukkig niet agressief en iedereen loopt dan wel op z'n tenen als ze haar buien heeft, maar het is niet zo dat ze de boel terroriseert en dat iedereen bang voor haar is.
De manier van aanpak die in het boek beschreven staat, lijkt erg veel op de Gordon-manier en die ken ik, dus ook dit is niet nieuw voor mij.
Helaas is het boek dus voor mij niet helemaal wat ik ervan verwacht had....

Op het moment gaat het nog steeds erg goed met haar. Het is gewoon een genot, er is zoveel rust in huis. Het is wel erg frappant dat het beter gaat sinds we bij de alt. genezer zijn geweest, maar dit kan natuurlijk ook toeval zijn. We wachten het maar even af.

Gr. madelief

anna van noniemen

anna van noniemen

24-05-2009 om 22:40

Ik geloof dat ik het niet meer begrijp...

je begint een draadje met een complete opsomming van dingen waar je tegenaan loopt....je krijgt de tip een boek te lezen, maar je herkent er vervolgens niks in....Dan klopt je opsomming niet lijkt mij.....

freline

freline

24-05-2009 om 22:54

Bij wie was je?

Hallo Madelief, vanuit persoonlijke interesse in diverse geneeswijzen ben ik heel benieuwd bij wie je bent geweest. Wil je dat laten weten, evt een website?
freline
PS: ik hoop dat dit niet het draadje een andere kant op stuurt, dat is beslist niet mijn bedoeling. Het is gewoon een vraag.

mirreke

mirreke

24-05-2009 om 23:35

Of je hebt te hoge verwachtingen

Misschien zijn je andere kinderen heel erg zoet en lief, en heb je ook een 'normaal' (lees lekker dwars en eigenzinnig) kind erbij. En valt dat in vergelijking met je andere kinderen erg uit de toon. Of je hebt misschien wat te hoge verwachtingen van je dochter...
Ik weet het ook niet madelief, ik ben ook een klein beetje verbaasd.
Het boek is m.i. gebaseerd op dezelfde principes als de Gordon methode (een win-win situatie creëren), maar is toch echt specifiek gericht op erg explosieve kinderen.

*madelief*

*madelief*

25-05-2009 om 09:14

Reactie

Nee hoor, het gedrag van onze dochter is niet gewoon zomaar dwars en eigenzinnig. Het IS een explosief kind, DAT herken ik wel terug in het boek (dit had ik i.d.d. wat duidelijker aan moeten geven in mijn vorige posting). En ook dat ze zeer snel gefrustreerd is en niet flexibel is. Maar het agressieve dat in het boek beschreven wordt (kinderen die ouders slaan/schoppen en uit boosheid een ruit inslaan) en het uitschelden van ouders, nee dat herken ik duidelijk niet.
Haar gedrag valt zeker uit de toon en niet omdat de andere kinderen "lief" zijn; jongste is ook erg pittig, maar beter te sturen; daar heb ik wel vat op. Bij oudste heb ik vaak het gevoel dat ik geen grip op haar heb. Nu (sinds we bij de alterneut zijn geweest, toeval of niet) zien we echter een totaal andere kant van haar. Het is een compleet ander kind, zelfs in haar "goeie" buien was ze niet zo meegaand en makkelijk als nu. Weet niet hoe lang dit zo blijft, maar op het moment kan iedereen weer even op adem komen.

Het boek is i.d.d. a la Gordon, maar ik kan niet zeggen dat ik hier andere tips heb gekregen dan in het boek van Gordon hoor. Misschien had ik er meer van verwacht en ben ik daarom een beetje teleurgesteld.

en wat betreft de herkenning in het boek, hier ben ik eerder ook al een beetje op ingegaan. sommige dingen kwamen me wel bekend voor, sommige ook duidelijk niet. Maar mijn lijstje klopt wel degelijk Anna. misschien moet ik het boek nog eens lezen als ze haar "boze" buien heeft en is het nu ook niet het meest geschikte moment om me er in te kunnen herkennen.

O ja, Freline, ik vind het wat te persoonlijk worden om hier gegevens te geven van de alterneut die ik heb bezocht, dus dat doe ik liever niet. Zoals ik al eerder zei is het een combi van kinesiologie, bloesemremedies, reiki, emdr en nog wat dingen.

freline

freline

26-05-2009 om 11:13

Jammer

Hallo *madelief*
ergens begrijp ik dat wel, maar toch vind ik raar. Als iemand bij een reguliere arts is geweest en tevreden is, wordt daar niet zo geheimzinnig over gedaan.
Is het iemand met een erkenning (bv VNT), of een eigen website of zo. Dan is er toch niets 'persoonlijks' aan om te vertellen wie het is?
In ieder geval bedankt voor je reactie.
freline

*madelief*

*madelief*

26-05-2009 om 11:39

Raar?

Het heeft er niets mee te maken dat het geen reguliere arts is, want ook dan zou ik geen naam o.i.d. geven. Ik wil graag anoniem blijven en als ik een naam etc. ga geven van de persoon waar ik ben geweest (ik woon in een redelijk klein dorp, en het is bij mij in de buurt) is de anonimiteit toch behoorlijk aangetast....

anna van noniemen

anna van noniemen

26-05-2009 om 12:18

>>Het heeft er niets mee te maken dat het geen reguliere arts is, want ook dan zou ik geen naam o.i.d. geven. Ik wil graag anoniem blijven en als ik een naam etc. ga geven van de persoon waar ik ben geweest (ik woon in een redelijk klein dorp, en het is bij mij in de buurt) is de anonimiteit toch behoorlijk aangetast....< <

HUH?? Want jouw alterneut gaat dan verklappen wie er allemaal bij hem komen en freline weet dan meteen wie Madelief is? Ik begrijp het ook niet zo....als je iets of iemand hebt gevonden waar je dochter kennelijk baat bij heeft, en iemand anders wil dat ook, vind ik het eigenlijk nog vrij egoistisch dat je dan de naam niet wilt noemen.....en inderdaad, een beetje raar....

*madelief*

*madelief*

26-05-2009 om 13:18

Nou ja anna

>>HUH?? Want jouw alterneut gaat dan verklappen wie er allemaal bij hem komen en freline weet dan meteen wie Madelief is? Ik begrijp het ook niet zo....als je iets of iemand hebt gevonden waar je dochter kennelijk baat bij heeft, en iemand anders wil dat ook, vind ik het eigenlijk nog vrij egoistisch dat je dan de naam niet wilt noemen.....en inderdaad, een beetje raar....< <

Nee, natuurlijk gaat mijn alterneut niet vertellen wie er bij hem komt!! Dat zou wat wezen zeg. En egoistisch en raar? Het is toch logisch dat ik bepaalde dingen voor mezelf hou om de reden die Pelle noemt?!

*madelief*

*madelief*

26-05-2009 om 13:36

Nog even anna en freline

Als ik het goed begrijp wil Freline graag vauit haar persoonlijke interesse in alternatieve geneeswijzen weten waar ik ben geweest. Daaruit maak ik niet op dat ze voor haar ZELF (of iemand anders) specifiek naar iemand op zoek is. Of wel Freline? Want dan heb ik het verkeerd begrepen en ben ik best bereid om buiten dit forum om het e.e.a. met je te bespreken.

anna van noniemen

anna van noniemen

26-05-2009 om 16:09

Maar...

freline vraagt alleen welke behandelaar het is, en zoiets kan eventueel ook nog via een hotmail of wat dan ook geregeld worden toch??? Ze hoeft het hier niet met naam en toenaam te melden, dat kan ik (deels) nog wel begrijpen....Freline geeft aan daar inderdaad vanuit persoonlijke intresse belangstelling voor te hebben, maar kan dat dan niet betekenen dat het voor haar kind of een kind van een kennis zou kunnen gaan?

Ik bedoel, Madelief heeft de indruk dat het effect heeft, dan is uitwisselen van zo'n ervaring toch alleen maar prettig, misschien hebben andere er ook baat bij....Kijk, ikzelf sta erg sceptisch tegenover alterneuten, maar ik respecteer wel dat anderen er baat bij lijken te hebben....En medische dingen worden ook uitgewisseld op dit forum

*madelief*

*madelief*

26-05-2009 om 17:00

Anna

>>freline vraagt alleen welke behandelaar het is, en zoiets kan eventueel ook nog via een hotmail of wat dan ook geregeld worden toch???< <

juist, dit had ik zelf ook al aangegeven.

anna van noniemen

anna van noniemen

26-05-2009 om 17:01

Ja...

in je laatste posting geef je dat inderdaad aan....maar dat leek niet zo in je eerste reactie naar Freline

freline

freline

26-05-2009 om 18:58

En weer terug naar de draad

als je wil laten weten bij wie je bent geweest, vind ik dat heel aardig van je. Je mag het mailen naar mam_annie apenstaart yahoo.com
Heel erg bedankt, en nu weer terug naar het onderwerp.
freline

mirreke

mirreke

26-05-2009 om 19:42

Wel heel bijzonder en fijn

dat je dochter zulk positief gedrag vertoont nadat jullie bij de therapeut zijn geweest. Laat je weten hoe het verder gaat?
Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je hier niet open en bloot wilt vertellen waar je heen gaat. Ik zou echter ook wel van je willen horen waar je naartoe gaat, wie weet is het ook wat voor onze andere zoon, degene die ook wel explodeert maar 'niets heeft'. Niet dat ik persé naar dezelfde persoon toe zou willen, maar ik weet dan wel wat voor soort iets ik moet zoeken, en misschien kan hij/zij me iemand in onze omgeving aanbevelen.
Zou je mij ook willen mailen naar wie je toegaat?
mirreke at t-online.de is mijn mailadres.
Leuk hoor, geniet er van nu het zo lekker gaat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.